28 april 2024, 02:59:15

Hoeveel valkjes in een kooi?

Gestart door Sidewiki, 16 juli 2011, 22:28:41

« vorige - volgende »

Sidewiki

http://www.dierenvilla.nl/nl/papegaaien-2/rhr-quality-papegaaienkooien-239/barcelona-68.html

Ik heb (boven staande link) kooi gekocht, maar nu was mijn vraag hoeveel valkjes je daar ongeveer in kunt zetten.
Zelf heb ik al één valkje, genaamd Sisi.
Maakt het niet uit dat de valkjes van verschillende leeftijden zijn? En kunnen man en pop of pop en pop of man en man altijd goed bij elkaar in een kooi?

mariska79

Wow wat een bedrag vragen ze daar voor.
Wij hebben onze kooi bij de vogelkelder vandaan

http://www.de-vogelkelder.nl/Papegaaienkooi%20STRONG%20Dolores%20-%20ALLEEN%20AFHALEN!/d12107/18//smenu8/321/

Deze is een stuk groter en goedkoper. ik weet niet uit welke omgeving jij vandaan komt, de vogelkelder zit in den haag.

Anders moet je eens op marktplaats kijken hebben ze ook hele mooie kooien die voor dat bedrag veel groter zijn  ;D

Sidewiki

Bedankt voor je reactie.
Ik heb die kooi ook via marktplaats gekocht.
Zelf heb ik er maar 65,- incl. speelgoed voor betaalt.
En ben er erg blij mee.
Maar ik zou graag willen weten hoeveel valkparkieten je ongeveer in zo'n hok kunnen?
En kunnen valkparkieten ook met andere vogels overweg?

samantha21

dat heb je zekr een nette prijs betaald! ;D


mariska79

Hieronder een aantal richtlijnen voor het formaat van de kooi:

aantal valkparkieten-min. breedte x diepte x hoogte in cm

2: 60x60x100
3: 95x80x100
4: 100x 200x200


dit zijn de richtlijnen wat ze op het forum geven

De maten zijn: (B x D x H in cm met gesloten top, hoogte met open top 177cm)

86 x 55 x 160  (Zonder opvangranden gemeten. Ook zonder deze opvangranden te plaatsen.)
106 x 74 x 160 ( Met opvangranden gemeten.)
Leefruimte hoogte : 114 cm
Ruimte tussen spijlen: 22mm
Spijldikte : 4 mm

en dit is jou kooi


Twee hooguit drie valkjes passen hier in

En ja er kunnen ook andere vogels in buiten valkjes, alhoewel die spijlen wel ver uit elkaar staan  ???
Maar ja geloof me, er is niets leukers voor jou (om te zien ) en jou valkparkiet om er gewoon een of twee soort-genootjes bij te zetten 

*Yvon

Hoi hoi

Laat je de valkjes ook weleens los vliegen ?
Ik denk dat 4 valkjes er ook wel in passen als je
er dan niet teveel speeltjes in doet.
Zodat ze nog wel de ruimte hebben om met hun vleugels te wapperen en op hun kop aan de stok kunnen hangen en wapperen.  ;D
Het beste is dat de geslachten aan elkaar gelijk blijven,
2 mannen,2 poppen of 3 poppen en 1 man kan ook.
Maar 3 mannen en 1 pop kan dus weer niet.  ;)
Andere vogelsoorten zou ik niet zo snel bij doen.
Daarvoor verschillen ze te vaak van karakter en/of grootte.  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Cherro

Ook ik ben er voor om vogels van dezelfde soort te houden, zeker in een huiskamerkooi.

Hier heb ik geprobeerd mijn grasparkietje bij de valkjes te plaatsen, en ik weet dat t bij anderen best goed kán gaan, maar ik vond het geen goede combi.

Valkjes zijn vaak rustig, fluiten hun riedeltjes, en kunnen lekker zitten knuffen, terwijl grasjes weer veel drukker zijn en dat matcht niet.

Heb je een grote buitenvoliere dan hebben ze allemaal zat ruimte en kun je van bv valkjes en grasjes meerdere nemen (maar weer geen volierebroed doen etc etc etc).

Ik zou het gewoon op een paar gezellige valkjes houden ;)

De kooi zou ik ook niet meer dan 3 of 4 in doen mits ze vaak genoeg mogen vliegen ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Sidewiki

Bedankt voor jullie reacties!
Ik denk dat ik er 2 doe.
Maar maakt het niet of het een pop en een pop is of man en man of samen?