1 mei 2025, 16:50:04

*Storm & Kenji'* ....en RIO

Gestart door samantha21, 15 juli 2011, 09:48:34

« vorige - volgende »

Wendy..

Leuk altijd hé die dozen uitpakken.

De kooi ziet er ook mooi uit. Ik zou liever een goede kopen waar je een poos mee door kan.
Ik heb ook zo,n kooi gekocht een paar jaar geleden en heb er nooit spijt van gehad. Nu staat ie in de schuur. Wie weet kan ik hem nog eens gebruiken als er wat valkjes apart moeten om wat voor reden dan ook  ;D.

Leuk valkje ook!
Groetjes
Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

samantha21

Citaat van: Wendy.. op 21 juli 2011, 23:35:24

Leuk altijd hé die dozen uitpakken.

De kooi ziet er ook mooi uit. Ik zou liever een goede kopen waar je een poos mee door kan.
Ik heb ook zo,n kooi gekocht een paar jaar geleden en heb er nooit spijt van gehad. Nu staat ie in de schuur. Wie weet kan ik hem nog eens gebruiken als er wat valkjes apart moeten om wat voor reden dan ook  ;D.

Leuk valkje ook!
Groetjes
Wendy

dank je wel!

ik zit alleen nog iets te twijvelen over de maat.
of de kooi groot genoeg is voor eventueel 1 a 2 valkjes later erbij.
de kooi is iedergeval 18cm breder als mijn oude en 4 cm dieper... dus het is wel weer een vooruitgang.

Cherro

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

samantha21

Bedankt voor de mooie en leuke foto's  :D
hij is weer een stuk gegroeit zeg  :) leuk om te zien  ;D

Cherro

Ja het gaat hard nu ;D

Zonet heb ik ze trouwens even een stuk brood aangeboden met korstje, Kenji vond het eerst maar raar, normaal doe ik kleine stukjes in de voerbak namelijk, maar hij nam het nu gewoon voorzichtig aan, en voorzichtig proeven, en toen: Smullen maar! ;D

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

samantha21

een alles eter hebben we  ;)
nu leerd hij langzaam ook beetje uit de hand te eten  :)

Cherro

;)

Over de spijlen,
Ik heb geloof ik eenmaal zo'n kooi gehad in t verleden, en het kan wel dacht ik, bij mij is er toen geen vogel uit ontsnapt, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen hoe breed die tussenruimte was toen.
En jonge valkjes zijn wel iets smaller nog natuurlijk, dus  ???

Anders ff een topicje openen bij andere vragen?
dan krijg je vast en zeker zekerheid.

Ik heb eigenlijk standaard alleen kooien met een cm ongeveer tussen de spijlen ;)

samantha21

bedankt voor je reactie.
op het forum over hoe de kooi eruit moet zien staat er max 2 cm.
en deze is 2cm dus dat zou moeten kunnen.
ook hebben meerdere zulk soort kooien gehad en ik zie vaak bij de plaatjes deze ook wel...  :)

samantha21

zoals jullie in mijn dagboekje lezen wil ik de bovenstaande kooi kopen. nu is de tralieafstand 20MM (2cm). kan dit?
ik heb mijn vraag ook al bij huisvesting gezet maar weinig reacties.

misschien kan iemand me helpen?

Tamireya

Hoi Samantha,

Ik heb geen ervaring met deze kooi maar denk wel dat de afstand van de spijlen ok is.

Ik kreeg mijn koppel met een soort papageienkooi en daar was de afstand zelfs iets meer dan 2 cm.
Alleen weet ik niet hoe dat zit met jonge valkjes of deze daar niet door zouden kunnen komen.

Als je er echt onzeker van bent zou je misschien nog, voor het begin, volieregaas om de kooi kunnen doen

samantha21

Citaat van: Tamireya op 23 juli 2011, 21:06:24
Hoi Samantha,

Ik heb geen ervaring met deze kooi maar denk wel dat de afstand van de spijlen ok is.

Ik kreeg mijn koppel met een soort papageienkooi en daar was de afstand zelfs iets meer dan 2 cm.
Alleen weet ik niet hoe dat zit met jonge valkjes of deze daar niet door zouden kunnen komen.

Als je er echt onzeker van bent zou je misschien nog, voor het begin, volieregaas om de kooi kunnen doen

bedankt voor je reactie. zijn er nog meer mensen die dit mij kunnen vertellen? of dit zelf zon soort kooi hebben bv.

Kaatje

Hoi Samantha,

Zelf heb ik de Arthur play, en deze heeft dezelfde tralie afstand ( is een papegaaienkooi ) en dat gewoon prima! Ik heb het zelfs nog voor je opgemeten een paar tellen geleden, dus ik zou zeggen, maak je op deze afstand absoluut geen zorgen.

Het is een prachtige kooi die je voor de valkjes hebt, ... geniet er maar fijn van :D

Groetjes, Karin

samantha21

Citaat van: Kaatje op 23 juli 2011, 21:37:06
Hoi Samantha,

Zelf heb ik de Arthur play, en deze heeft dezelfde tralie afstand ( is een papegaaienkooi ) en dat gewoon prima! Ik heb het zelfs nog voor je opgemeten een paar tellen geleden, dus ik zou zeggen, maak je op deze afstand absoluut geen zorgen.

Het is een prachtige kooi die je voor de valkjes hebt, ... geniet er maar fijn van :D

Groetjes, Karin

bedankt voor je antwoord, en de moeite natuurlijk voor het opmeten van je kooi! super bedankt
ik vond de arthur play ook erg mooi.  :)

Kaatje

samantha21

25 juli 2011, 08:18:29 #44 Last Edit: 25 juli 2011, 08:26:36 by samantha21
goeie morgen allemaal.

Hier een kleine update over kenji.
Het gaat erg goed met de kleine ukkepuk.
hij eet goed en drinkt goed. gaat een van deze dagen even in een aparte kooi om te kijken hoe het dan met het eten enzo gaat. en krijgt hij ff meer 1op 1 aandacht.

Wij zijn hier ontzettend benieuwd hoe het zal gaan!
Wij hebben ontzettend veel zin om de kleine kanjer op te halen  :D

Maar eerst maar even zeker zijn dat alles echt goed gaan en goed eet  :D haasten is nooit goed

en heb ook de kooi gekocht zoals ik eerder melde in mijn dagboekje. Na veel mensen gesproken te hebben. heb ik de knoop doorgehakt en de kooi gekocht.
Binnenkort ophalen  :)

Dit is de kooi geworden ( alleen wordt het de lichte kleur versie):