1 mei 2025, 22:51:53

*Storm & Kenji'* ....en RIO

Gestart door samantha21, 15 juli 2011, 09:48:34

« vorige - volgende »

samantha21

Citaat van: Inge... op 17 mei 2012, 20:08:41
Wauw wat een mooi ingerichte kooi. Die takken zelf ergens weggeknipt?
Wat zijn de afmetingen van jouw kooi? Ik ben zelf een beetje aan het rondkijken naar een nieuwe   ::)

dank je wel
dit zijn mijn gegevens van de kooi:

Grootte (BxDxH):
ca. 81 x 58 x 169 cm (zonder speelplaats)
ca. 81 x 58 x 205 cm (met speelplaats)
ca. 101 x 78 x 205 cm (met opvangplaten)

Binnenhoogte kooi: 134 cm
Tralieafstand: 20 mm
Traliedikte: 3 mm
Gewicht: 57 kg

de tak die je ziet heb ik niet uit het bos maar gekocht in de winkel. het is speciaal hout, hard koffie hout uit indonesie ( java tree) erg handig, want normaal hout bijten ze zo gauw stuk. en ik heb denk nu de tak bijna een jaar en nog helemaal niet kapot gebeten ofzo en ideaal schoon te maken, ben er erg blij mee.

Inge88

Dankje voor de info!
Wat een ruimte heb je jouw valkjes gegeven zeg. :-)
Deze kooi is iets te groot dan waar ik naar op zoek ben. Ik wil de breedte / lengte beperkten tot zo'n 60cm, maar wil in de hoogte wel flink meer leefruimte voor de birdies. Ik heb er waarschijnlijk al 1 op het oog, maar mis nog wat info. Ik had er vanmiddag een topic over aangemaakt.

Java takken, dat ga ik even onthouden. Zie al wel dat het best dure zijn.

samantha21

Citaat van: Inge... op 18 mei 2012, 18:25:15
Dankje voor de info!
Wat een ruimte heb je jouw valkjes gegeven zeg. :-)
Deze kooi is iets te groot dan waar ik naar op zoek ben. Ik wil de breedte / lengte beperkten tot zo'n 60cm, maar wil in de hoogte wel flink meer leefruimte voor de birdies. Ik heb er waarschijnlijk al 1 op het oog, maar mis nog wat info. Ik had er vanmiddag een topic over aangemaakt.

Java takken, dat ga ik even onthouden. Zie al wel dat het best dure zijn.

ja, de java takken zijn erg duur. maar ik vind het echt perfect.
gaat niet zo snel stuk. ik had eerst ook een hoge kooi maar minder breed. maar me valkjes gingen nooit daarmee helemaal naar beneden. ze hebben vaak liever iets breder dan hoger.  :)

samantha21

wat een stralende dag is het weer toch  :D heerlijk zeg..
zit nu lekker aan een koud drankje even wat foto;s

zie hier het restultaat:

filmpjes volgen nog....  8)

samantha21

21 mei 2012, 15:43:12 #214 Last Edit: 21 mei 2012, 22:13:08 by samantha21
na ff wat geklungel zie hier de filmpies van de 2 prachtige filmsterren Kenji en Storm.
ik krijg alleen de filmpjes niet omgedraaid...
(iemand een idee hoe dit te doen?)

als je op het plaatje klikt dan begint het filmpje

Inge88

Grappig dat filmpje van Storm waarin hij z'n pootje steeds omhoog doet.  :D

Ik heb niet je hele boekje gelezen, maar is Kenji nu een pop? Ik las op pagina 1 dat je Kenji kocht in de veronderstelling dat het een man zou zijn.

Edit: Toch je hele boekje even doorgebladerd. Een popje dus!

samantha21

Citaat van: Inge... op 21 mei 2012, 19:32:34
Grappig dat filmpje van Storm waarin hij z'n pootje steeds omhoog doet.  :D

Ik heb niet je hele boekje gelezen, maar is Kenji nu een pop? Ik las op pagina 1 dat je Kenji kocht in de veronderstelling dat het een man zou zijn.

Edit: Toch je hele boekje even doorgebladerd. Een popje dus!

hey! storm doet dat heel vaak zen pootje omhoog  :P
maar kenji is idd een pop. maar dat maakt niet uit  :D ben ontzettend blij met kenji! tis echt een schatje...

samantha21

een nieuw reeks foto's  ;D

Fijne dag iedereen. Met dit prachtige weer  :D :D :D

samantha21

goeie morgen iedereen,

dat kenji een doerak was, dat wist ik al.. maar slopen daar kan ie ook wat van, de boef  :P

altijd stiekum doen, maar nu op heterdaad betrapt..

Inge88

Oooh.. herkenbaar! Ik heb ook van die eettafelstoelen.
En deze zijn aan de bovenkant ook echt lelijk geworden. De donderstenen weten ook al te goed dat ze er niet aan mogen knagen, maar in een onbewaakt moment...  ::)
Gelukkig wilde ik toch al nieuwe stoelen binnenkort  :P

samantha21

Citaat van: Inge... op 23 mei 2012, 10:48:57
Oooh.. herkenbaar! Ik heb ook van die eettafelstoelen.
En deze zijn aan de bovenkant ook echt lelijk geworden. De donderstenen weten ook al te goed dat ze er niet aan mogen knagen, maar in een onbewaakt moment...  ::)
Gelukkig wilde ik toch al nieuwe stoelen binnenkort  :P

gelukkig is dit ook een oude stoel.. maar het zijn echte boefjes wat niet mag willen ze juist doen  :P

samantha21

Voor het eerst vandaag een x brood gehad.. en het was wel even wennen hor, haha! eerst rustig aankijken en stiekum wat mini hapjes nemen... vooral storm vond het wel wat. kenji moest er niks van hebben.

zie hier de foto's:

samantha21

goeie morgen allemaal,

gister even creatief geweest  :) , nee... niet met kurk.. maar met stevige rietjes! ik las op het forum dat sommige rietjes gebruiken ook voor speeltjes en zie hier het resultaat:

ze vinden het nog wel een beetje vreemd.. maar ze wennen en spelen er gauw genoeg mee. altijd eerst ff de kat uit de boom kijken.
gister heb ik voor het eerst brood gegeven, bij storm viel het gelijk goed. maar kenji moest er nog niks van hebben tot vanmorgen. ze nam 1 hapje en was gelijk verkocht... ;D
vooral nu het brood iets harder is, vinden ze het geweldig lekker.  :) :)

samantha21

jaja... het speeltje is in gebruik.  ;D ;D ;D
het was wel ff de kat uit de boom kijken maar nu vind kenji het helemaal geweldig. alles moet worden uitgeprobeerd.
rietjes eruit trekken. aan het kokertje zitten of aan die driehoekjes zitten.  :D ze vind het geweldig en is er helemaal aan verslingerd.

en zie hier de foto;s die ik stiekum ff heb kunnen maken:

Inge88

Hihi, leuk dat speeltje  :)
Hier zijn ze ook dol op brood. Maar ook crackers of naturel cornflakes.