17 augustus 2025, 21:01:35

1e ronde 2004

Gestart door Mandy, 5 februari 2004, 18:05:13

« vorige - volgende »

Mandy

25 mei 2004, 01:46:16 #480 Last Edit: 25 mei 2004, 01:47:13 by Mandy
Yes, yes, yes! ;D
Pico&Bello hebben al 3 eieren en er is er al 1 bevrucht! :P
Het is zo mooi om jongen van je jongen te krijgen, echt leuk. Ik hoop echt dat ze het goed zullen doen. :)

En Fred&Wilma zijn ook begonnen. Ik heb ze op tijd weggehaald en naar de binnenkooi verhuisd want ze hebben gisteren een ei gelegd en broeden er samen al goed op! ;D

Bijna was het perfect toen ik dacht dat Suske&Wiske ook begonnen waren, want paren deden ze al veel en toen vond ik vanochtend Wiske in een blok.  :)
Alleen had ze het blok uitgekozen waar het achterblijvertje van Theo&Thea nog in zit dus haalde ik ze eruit en toen vond ik vanmiddag een ei kapot op de grond... :-/

En Theo&Thea hebben inmiddels al 4 eieren waarvan 3 bevrucht. :P

En met de wildkleur en lutino van Ot&Sien gaat het allemaal goed, dus de boosdoeners Fred&Wilma kunnen niet voor meer problemen zorgen gelukkig. :)

En het 3e jonkie bij Pino&Pipo is uitgevlogen. :)

Van de week zal ik weer foto's plaatsen.

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Joyce28

wat leuk jongen van je jongen,erg speciaal hoor :)

Nou jonkie 4 en 5 nog met uitvliegen :P
zal wel niet lang meer duren,als ze 5 wkn zijn ofzo?

sabrina

Hi Mandy,

Fijn om te lezen dat het met de jongen van Ot & Sien weer helemaal goed gaat! O, en ik had je al gemaild dat het ws 'Rani' zou worden, en dat wordt het nu ook. Klinkt erg anders dan Yao  en het betekent 'Prinses'.

Het zal nog wel even duren voordat ik weer reageer, want vanaf morgen zijn we op vakantie. Maar zodra ik in Canada een computer met internet zie ga ik meteen op deze site kijken!

Veel succes met alle valkjes en tot snel!
Sabrina

Andrea

Hoi Mandy,

Op de laaste foto's die je van de jongen van Ot en Sien hebt gepost lijkt net of Punkie van Mariska cinnamon veertjes heeft. Zie ik zat goed of komt het anders over op de foto?

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Mandy

27 mei 2004, 03:17:31 #484 Last Edit: 27 mei 2004, 03:30:34 by Mandy
Dat komt inderdaad anders over door de foto, want het is echt een wildkleur hoor. ;)
Ik zou het graag laten zien, en een hoop andere bewerkte foto's die klaar liggen, maar helaas werkt het uploaden niet. Ook kan ik eigen foto's niet meer zien in eerdere berichten...?! :-/

Verder had ik maar weinig vrij en had het druk en moet dadelijk weer 5 dagen werken en ben dan gelukkig 2 weken vrij! ;D

Vandaag heb ik alle eet/drink bakjes weer afgesopt met dettol, de kooien schoon gemaakt en de berken blokken vervangen voor de 6-hoek blokken. Dat ging overal goed, behalve bij Kuifje&Bobbie, die waren teveel in de war en gingen het blok niet binnen een uur terug in. Maar er liggen wel 6 bevruchte eieren waarvan de 1e op uitkomen staat, dus die zitten voorlopig nog in hun vertrouwde blok tot alle jongen er zijn, dan probeer ik het nog een keer. ;)

En ik heb ook al mensen voor mijn blokken gevonden. Zaterdag komt Ramona (Breezer) 6 blokken ophalen en volgende week woensdag komt Bianca (missmelig) 5 blokken halen, dus ik hou er 2 over waarvan er nu dus nog 1 bezet is. :)

Pico&Bello hebben inmiddels 4 eieren en 3 zijn er bevrucht! :P

Fred&Wilma hebben 2 eieren en daar zie ik nog niets.

Bij Pino&Pipo zit alleen Lucky van Joyce nog in het blok, de rest is al uitgevlogen. 8)
Zaterdag zijn B1 en Beebob uitgevlogen en sinds vanavond zit Beebob binnen. Maandag is Crokie en vandaag is Misty uitgevlogen. :) En vandaag heeft Pipo alweer een ei gelegd. :P

Met de 6 van Theo&Thea gaat het goed, ze worden al aardig zelfstandig, op de jongste na, die zit nog in het blok, maar groeit verder goed.  ;)
En gelukkig is er eindelijk een wildkleur die een thuis krijgt.  :)
Het zijn mensen uit Antwerpen die hier vorig jaar ook al eens een valkje hebben gehaald. Alleen is deze helaas in november overleden nadat ie hard tegen een lamp was gevlogen. :(
Maar hopelijk zijn ze blij met dit wildkleurtje die vrijdag opgehaald gaat worden. Ik heb hem/haar al een beetje tam kunnen maken door die naar binnen te halen, want ik had nu toch geen valkjes binnen en hij gaat precies op tijd weer weg, want vrijdag komt Crokie binnen en daarna Lucky. ;)
En als die volgend weekend opgehaald zijn moeten Binkie, Punky en Rani naar binnen, snappen jullie dat ik het druk heb! :D

Tja, en hopelijk kan ik van de week weer snel foto's laten zien. ;)

Mandy

27 mei 2004, 03:27:16 #485 Last Edit: 27 mei 2004, 03:28:13 by Mandy
Hé, nou doet ie het weer wel?! ;D
Zal wel te druk geweest zijn ofzo? ::)
Maar ik ga snel de foto's erop zetten voor het niet meer lukt! :D

Hier zijn Punky van Maris en Rani van Sabrina;
Het gaat prima met ze. :P

Alleen groeien ze wel minder hard dan de 5 van Jut&Jul, want hier zie je het verschil tussen Binkie van Andrea van 1-5 en Punky dus van 2-5;

En hier de 4 van Pino&Pipo, van boven naar beneden;
Beebob, Crokie, Misty en B1;

van Lucky in het blok had ik ook een foto maar die was helaas niet scherp. :-/

Joyce28

aaaaaaaah wat een mooie foto's,fijn dat het goed gaat

Lucky zal wel weer verandert zijn in die paar dgn he,maar ze zien er allemaal uit om te  :-*  :-*  :-*

leer jij ze binnen om op zaadjes te eten?of hoe gaat dat eigenlijk als ze uitgevlogen zijn?

Mandy

Ik laat ze altijd na het uitvliegen een dag of 3-5 buiten bij de ouders waar ze bijgevoerd worden en voor het eerst zaad leren eten bij de ouders. Daarna haal ik ze naar binnen.
Ze zijn dan eerst wat gestresst van de veranderingen en gaan pas later als ze tot rust zijn wat trosgierst knabbelen op de grond. Daar ontdekken ze dan vaak ook het schaaltje grasparkietenzaad, valkparkietenzaad en water wat daar ook staat en zo leren ze te eten. Ik voel aan de krop en zie aan de poepjes of het goed gaat. Zo niet, dan voer ik ff wat pap bij, maar dat is niet vaak nodig. ;)

Van de week is Lucky vast wel zo "lucky" dat ze wel goed op de foto staat, dan zal ik ze wel aan je showen. :P

En hier nog een prachtplaatje van Bello, dochter van Pino van 2003. Ze heeft 4 eieren, 3 bevrucht, en broedt goed samen met Pico, heel speciaal met 2 jongen van je eigen. :-*

Joyce28

bedankt voor je uitleg,leuk om te weten hoe dat allemaal gaat  :)

en dat zal zeker een speciaal gevoel zijn,jongen van je eigen jongen,mooi valkje  :)

daan

Hoi mandy,

Schitterde fotos weer joh. Ze zien er allemaal erg goed uit hoor. Ja dat is toch bijzonder als je van je eigen jongen ook jongen krijgt, ik heb hier nu ook 2 koppels waarvan er eigen jongen tussen zitten op eitjes zitten mooi hoor.
En heb je ook nog hele kleintje of niet, of heb je nu alleen maar iets oudere?
Of komen die foto's nog

Groetjes Daan

Paul

Hoi Mandy,

Wat leuk dat je nu ook jongen van jezelf op eitjes hebt.
Dat is echt een heel leuk gevoel ik heb hier ook Binkie en Klaas met jongen en dat zijn ook valkjes van vorig jaar en hier geboren :-)
En ze doen het ook nog een heel erg goed met de jongen dat is extra leuk :-)
Succes met je vele nestjes.

Groetjes, Paul

Andrea

Hoi Mandy,

Leuk hoor dat Bello jonkies krijgt.
Wordt Sparkle tante.
Is wel grappig, verschillende mensen op de site (en elders) hebben van jou een valkje, dus heb je overal familie leden van elkaar verspreid over het hele land.
Straks kan Binkie zijn grote zus ontmoeten bij Mariska over een paar weken.

Ik zie het op de laatste foto's van de jonkies van Ot en Sien dat Punky idd een wildkleur is ;)

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

mlanghou

Hi Mandy,

Wat een mooie foto's!!!!!!!!!!!!! En ze kijken zo parmantig, met z'n vieren op een rijtje.

Vindt Beebob het niet erg dat ze nu alleen binnen zit, zonder haar ouders en zusjes? Of heeft ze genoeg aanspraak van de papagaai, ratjes en natuurlijk JOU?

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat. Laat je me nog weten wat voor jou een goede tijd is om haar op te halen in het weekeinde van 5 juni (mits ze er dan aan toe is om te verhuizen)?

groetjes,

Miranda

Marianne

Hoi zusje Bello,

Gefeliciteerd met je eitjes.
Ik ben benieuwd hoe jou het broeden en opvoeden vergaat.
Ik vind broeden op eitjes erg leuk maar het eten geven van de kleintjes laat ik liever aan andere over.
Dory daar in tegen geef ik wel graag nog een hapje te eten.
Ik denk dat ik toch nog moet leren om die kleine snaveltjes goed te pakken.
Het is erg leuk om moeder te zijn, al wordt ik wel een beetje chagerijnig als ons baasje steeds in het blok komt kijken.
ik ben heel beniuwd wanneer ik tante wordt.
Doe papa pino de groetjes van mij.

Liefs je zusje Jewel.
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Stijn dc

hoi

mooie foto's hoor. Vooral van die vier jongen op het touw, echt leuk. fijn dat het zo goed gaat :)

SDC:D