17 augustus 2025, 18:56:15

1e ronde 2004

Gestart door Mandy, 5 februari 2004, 18:05:13

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Mandy,

Ze liggen ook zo dicht tegen elkaar op de foto dat ik de voorste niet zag  :D
Ik tel er inderdaad nu ook 5.
Echt een heel mooi gezicht zo bij elkaar.
Maar het viel me inderdaad op dat ze zo rustig zaten :-)
Als ik ze hier pak zijn het net op hol geslagen speelgoedautotjes ze gaan echt heel ongecontroleerd alle kanten op  :D
Maar dat is wel een teken dat ze gezond zijn als ze goed bewegen dus ik vind het geen probleem.
Ik vind wildkleur ook een van de mooiste soorten hoor die hebben echt een hele sprekende koop met dat fel gele erin :-)

Groetjes, paul

Stijn dc

hoi

leuk dat het goed is afgelopen met het jonkie. mooie foto's van de kleintjes. fotofotoartistiek ben njij.

Mandy

Het gaat nog steeds goed met alle 5 de jongen van Pino&Pipo  :) ;

Met de oudste 5 van Theo&Thea gaat het ook goed, de 5e heb ik vandaag geringd. Maar met het 6e jonkie gaat het iets minder, die krijgt echt de restjes dus misschien dat ik die bij moet voeren... :-/

Hier is Nemo die gisteren met 4 weken is uitgevlogen. Zij gaat naar Greetje (alias Smeagol) en zelf ga ik dus het 4e jonkie houden. Vandaag zat Nemo al buiten  8) ;

Het 1e eitje wat vandaag eigenlijk uit moet komen bij Ot&Sien ziet er niet goed uit, de luchtkamer is meer als de helft groot en het donkere stukje erin ziet er levenloos uit... :( De andere 3 bevruchte eitjes zien er wel goed uit. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Andrea

Hoi Mandy,

Jammer dat het eerste eitje van Ot en Sien ws niet levensvatbaar is. Ik hoop dat de andere 3 eitjes goed uitkomen en dat de jonkies groot worden. Want anders heb ik pech aangezien ik de 3e persoon ben die een jonkie heeft gereserveerd. We moeten maar geduldig afwachten.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Stijn dc

hoi

hopelijk vergis je je met ht eerste eitje van ot en sien, en komt het toch nog uit. Mss het kleinste jong dat niet zo goed gevoerd word in de gaten houde.

SDc:D

Mandy

1 mei 2004, 01:40:47 #380 Last Edit: 1 mei 2004, 01:41:16 by Mandy
Ja ik hoop ook dat ik me vergis. Misschien is het 1e ei wel het onbevruchte ei en komt dit "halve" ei op de 2e datum uit, maar dat was vandaag en ik hoor nog niets... Ik zal van het weekend nog eens kijken. ::)

Vandaag had Bello weer een ei op de grond kapot laten vallen, dus ik heb nu Pico&Bello naar het binnenkooitje verhuisd en Suske&Wiske naar de buitenkooi. Ik hoop dat het voor allebei de koppels gunstig uitpakt. ;)

Ik heb gisteren het 6e jonkie van Theo&Thea nog bijgevoerd, maar vandaag was dat gelukkig niet nodig, het kropje zat goed vol. Alleen zat het kropje van het 5e jonkie bij Pino&Pipo niet zo vol, morgen ff kijken hoe het dan gaat. :)

Vandaag is het 3e jonkie van Kuifje&Bobbie uitgevlogen. Het 2e en 4e jonkie liggen nog in het blok. Alhoewel het 4e jonkie er vanmiddag ook ff naast zat, maar niet alleen letterlijk, ook figuurlijk, want dat is wel erg vroeg, dus die heb ik er maar ff terug in gedaan. ;)
Alleen voor dit 3e jonkie heb ik nog niemand, dus daar heb ik zojuist advertenties voor geplaatst.

Waar ik alleen wel van baal is dat vader Kuifje wat veertjes eruit trekt tijdens het poetsen. :o  :(
Het ging tot nu toe zo goed, ach ja, het kan hier ook nooit te lang goed gaan hé, het komt gewoon ieder jaar weer terug, verdorie. :-/
Maar gelukkig doet ie het nu pas en niet in het blok, anders waren de kopjes al kaal geweest. Ik zal deze jongen ws na het weekend naar binnen halen om tam te maken dus hopelijk wordt de schade niet te groot. ::)

En hier nog een lieve foto van mijn kroelerd Grietje  :-* ;

Paul

Hoi Mandy,

Het gaat weer goed in de Kroelkontenfabriek zie ik  :D
Jammer van dat plukken weer hopen dat ze het niet te erg gaan doen.
Die ene pop van mij kreeg het voor elkaar in een dag 5 jongen van de kuif te ontdoen en alle nekjes kaal te pikken dat is wel een plukkampioen hoor :-(
Maar hopenlijk valt het mee en hebben ze alle veren nog als ze naar binnen gaan.

Groetjes, Paul

Inger m

Hoi Mandy,
Ik zag je advertentie voor de geparelde witkop! Maar jammer dat je het geslacht nog niet weet. Ik vind ze nl erg mooi maar wil dan een popje, want een geparelde witmasker man heb ik al...

Mocht je zo'n popje hebben, hou ik me aanbevolen!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

daan

Hoi Mandy,

Oh wat een schatje dat jonkie waar je nog een baasje voor zoekt, hij/zij lijkt sprekend op de jongen van mij van vorig jaar, ook alle 3 geparelde witmaskers en dat zijn poppen.
Ik hoop dat je snel een baasje vind voor dit prachtige valkje.
En wat een heelijke kroelkont die Grietje. Mooi valkje ook.

Groetjes Daan

Stijn dc

hoi

het gaat weer heerlijk daar bij jouw. Hoeveel eitjes heeft ze nou al laten vallen? Hopelijk gaat het beter nu ze apart zitten.
leuke foto van jouw en grietje, ook mooie tuinstoelen op de achtergrond :)

SDC:D

Suzanne

Hoi Mandy,

Leuke foto's weer hoor. Fijn dat het goed gaat. En wat een heerlijke kroelkont die Grietjes, echt lief  :-*. Jammer alleen dat Kuifje begint met plukken.

Ik zit hier met hetzelfde. Ik zag gisteren dat Pikachu (de man) veertjes uit de nek van Breezer (pop) trok. Dus ik ben heel erg op mijn hoede t.o.v. de jongen. Hopelijk doet hij het niet.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Mandy

2 mei 2004, 01:38:23 #386 Last Edit: 2 mei 2004, 01:47:51 by Mandy
Hoi Paul,

Ik hoop het ook, tot nu toe blijft het bij enkele veertjes uit de nek. ::)

Hoi Inger,

Ja dat is goed hoor. Maar volgens de tabel zou dit een pop moeten zijn, maar Barbara heeft alles eens nagekeken voor me en eigenlijk kan dit nestje niet. Het kan alleen als de albino moeder Bobbie onzichtbare parels heeft en er een crossing-over mutatie heeft plaats gevonden, het is een heel verhaal, ik zal je die teksten eens doormailen, misschien dat jij er iets wijzer van wordt? ;)

Hoi Daan,

Ja mooi is ze...of hij...hé. :P
Ik hoop ook dat ik er een baasje voor vindt. Vandaag had er wel iemand gebeld maar die wilde graag een valkje met pap groot brengen en tja, dan zijn ze dus aan het verkeerde adres. ;)

Hoi Stijn,

Dit was haar 5e ei, jammer hé, want ze waren zeker bevrucht. :-/
Maar ze voelen zich wel thuis hoor, want ze waren al in hun nieuwe kooi aan het wipwappen. :-*
Mooie stoelen hé, is pas een nieuwe tuinset! ;D
Nou nog beter weer! 8)

Hoi Suzanne,

Tja, dat zie ik Kuifje dus niet bij Bobbie doen, daar kroelt hij normaal mee. Maar vorig jaar toen alle valken nog bij elkaar zaten en Bobbie graag bij Theo zat plukte ze bij hem wel eens veertjes uit z'n nek als ze kroelden, maar zij doet dat nu juist weer niet, vreemd allemaal hé, dat plukken. :-/

Stijn dc

hoi

dat is wel grappig, het is hier een valkjes forum, zitten wij bezig over tuinstoelen en het mooie weer :)
jammer dat ze al vijf eitjes heeft laten vallen. Dat moet echt weleffe balen zijn. hopelijk gaat het beter in de kooi!

Mandy

2 mei 2004, 01:47:27 #388 Last Edit: 2 mei 2004, 01:51:01 by Mandy
Vandaag is ook het 2e jong van Kuifje&Bobbie uitgevlogen en het 4e jong zat vandaag weer naast het blok, dus die heb ik er nou maar uitgelaten, want ze wil het dus echt graag. ;)

Met de 5 van Pino&Pipo gaat het goed, alleen heb ik 5e jonkie vandaag wel een beetje bijgevoerd.

Ik heb de eerste 2 jongen al geringd en ik denk dat de oudste een wildkleur valkje gaat worden, want daar lijkt een grijs kuifje door te gaan komen en bij het 2e jong is dat niet, dat is een licht plekje, dus ik denk dat die bont gaan worden, ik hoop het en Miranda ook. :P
Bij de andere 3 kan ik nog niets zien. ::)

Met de 6 van Theo&Thea gaat het ook goed  ;) .

Ook het 6e jong krijgt goed te eten, ondanks het grote verschil tussen jong 1 en 6;

Ik had vandaag eigenlijk het 6e jong moeten ringen, maar die is nog zo klein dat ik het volgende week wel een keer probeer. :)

Bij Ot&Sien, Jut&Jul en Rembo&Rembo zal ik morgen kijken of er al jongen zijn, vandaag hoorde ik nog niets... ::)

Stijn dc

hoi

mooie foto's van de jonkies. Vooral die laatste, wat wordt dat? eeng ewone wildkleur? Hij/zij is echt heel donker.