12 augustus 2025, 00:53:19

1e ronde 2004

Gestart door Mandy, 5 februari 2004, 18:05:13

« vorige - volgende »

Stijn dc

hoi

wat gaat dat ook weer snel zeg.
ik had is een vraagje, vanaf de hoeveelste dag ring jij gwoonlijk, omdat ik dat vanaf dit jaar ook ga doen, maar ik weet alleen de specifieke dag niet?

SDC:D

Mandy

19 maart 2004, 00:44:22 #181 Last Edit: 19 maart 2004, 00:44:31 by Mandy
Ik ring altijd op de 8e dag, maar omdat ik morgen pas om 16.00 na mijn werk kan ringen heb ik het 2e jong vandaag alvast geringd en tot nu toe blijft ie zitten. :)
Maar soms kan je ook jongen hebben die minder goed gevoerd worden dan deze superouders doen en dan blijft het ringetje soms pas op de 9e of 10e dag zitten, maar beter te vroeg als te laat. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Stijn dc

hoi

ik had z'on vermoeden dat het dan ongeveer moest zijn, alleen wist ik het niet zker.

dankje

SDc:D

Karin

Wat een moppies  :-* Ik ring zelf tussen de 6 en 8 dagen. Als ik ze later ring hebben ze al te dikke pootjes  :D :D :D
Jammer dat er eentje afgezegt heeft. Ik had ook 2 afzeggingen het laatste nest : eentje bleek een allergisch kind te hebben en de ander wilde liever een valkje wat niet geringt was. Maar gelukkig is alles nog goed gekomen, want ik heb leuke baasjes gevonden  ;D Je zal er vast wel een goed adres voor vinden, want ze zijn prachtig.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Speedy

CitaatHelaas heeft weer iemand afgezegd, hij had al een jonge halsband gevonden, dus als er een gewone geparelde witmasker bij zit heeft die nog geen baasje. :-/

Hoi Mandy,

Hoeveel mensen hebben dan afgezegd? wat hou je nu dan over? ben gewoon nieuwsgierig hoor. ;)

Groetjes,
   Trudie

Mandy

2 mensen hebben afgezegd, een jongen uit Antwerpen die in oktober vorig jaar was komen kijken en had gereserveerd, hij wil zelf echter nog wel graag een valk maar mag het voorlopig niet want hij doet z'n best niet op school, dus zijn ouders hebben voorlopig afgezegd, tja en deze man was dus voor een halsband gevallen, gek hé, valkjes zijn toch veel leuker?! ;D

Speedy

19 maart 2004, 01:06:51 #186 Last Edit: 19 maart 2004, 01:18:52 by Speedy
Ja inderdaad, vreemde overgang hahahaha maar ja zo zie je maar weer.
Ik heb ze nog steeds niet in de aanbieding hoor, kan het nog niet over me hart verkrijgen om nu al een keus te maken wie er mag blijven en wie niet.

Groetjes,
   Trudie

carco

Hoi Mandy
Je weet het hè, ik wil er ook graag één, maar die gekke beesten hier zijn weer aan het broeden en het lijkt me geen goed idee om er nu een nieuwe bij te zetten.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Karin

Je hoeft toch helemaal niets vast te zetten Trudie ? Ik reserveer wel valkjes, maar ik "verdeel" ze pas als ze 5 á 5 1/2 week zijn. Heb ik met beide nesten gedaan, en vooral bij het eerste nest vond ik het belangrijk, omdat ik er 2 zelf hield. Dan kan ik tot het laatste moment kiezen welke ik zelf houd ;D Dan zijn de karaktertjes wel duidelijk geworden. Voorkeur voor mutatie reken ik dan natuurlijk wel mee. Bij het eerste nest bleek er een minkukkeltje bij te zitten en zo hoefde ik niemand teleur te stellen, die heb ik gewoon zelf gehouden, en het is een snoepie  :-* En Mandy, als je niemand vind geef je maar een gil, stuur ik wel mensen door  ;D Ik krijg nog bijna dagelijks mailtjes van mensen die een jong valkje willen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Hoi Trudie,

Nee, dan moet je het nog niet doen meid, pas als je daar een keus over heb kunnen maken waar je 100% achter staat. ;)

Hoi Caroline,

Tja, verleidelijk hé... :P Kijk maar wat je doet, ik zet nog geen advertentie voor het jong dat over blijft, dat doe ik pas over een paar weken als tie uit is gevlogen. Misschien dat je tegen die tijd zelf wel een mooi jonkie hebt wat je zelf houdt. ;)

Hoi Karin,

Bedankt voor het aanbod, dat zou ook een mooie oplossing zijn voor als ik met een jong blijf zitten, maar meestal lukt het inderdaad wel iemand te vinden. En daarnaast helpen we elkaar toch allemaal wel. Ik ben ook wel eens gebeld en verwees dan mensen door naar anderen. ;)

Mandy

Hallo allemaal,

Hier weer ff foto's van de jongen. ;D

Hier zijn ze alledrie;

Jong 1, 11 dagen oud;

Jong 2, 9 dagen oud;

Jong 3, 7 dagen oud;

Andrea

Hoi Mandy,

Die mensen die hun reservering bij jou afzeggen weten niet wat ze mislopen :D
De valkjes zijn bij jou flink aan het broeden zeg! En de jonkies van Jut en Jill groeien als kool, mooi hoor...
Ik zag gisteren in de dierenwinkel zo'n mooi wildkleur mannetje zitten en kletsen joh. Hij deed gewoon de geluiden na die ik maakte. Ik heb nog nooit zo'n 'praatgraag' valkje meegemaakt. In de dierenwinkel moet ik me toch beheersen met al die dieren om er geen te kopen. :D
Hoe is het met Ot en Sien, je schreef dat ze met haar kontje bol zit, dat betekend toch dat ze een ei gaat leggen?

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Mandy

Tja normaal wel, maar nu zie ik dat niet meer en ze hebben nog steeds geen blok natuurlijk, dus het zal nog wel ff duren ben ik bang. :-/

Wel hebben Kuifje en Bobbie nu 4 bevruchte eieren van de 5, het eerste ei moet op maandag 29-3 uit komen, ben erg benieuwd. :P

Speedy

Hoi Mandy,

Geweldig he, die kleintjes, ze worden alleen zo snel groot.
Die van mij lijken nu al echt op een valkparkiet.
Ik ben stapel gek met ze.
Nu een vraag aan jou.
Jij doet je valkjes weg met een week of 6 á 7 toch?
Laat jij ze ook zo lang mogelijk bij de ouders? of voer jij ze zelf ook nog bij? zo ja.. hoe, hoeveel en wanneer?
Ik ben ze nu al elke dag er ff aan het uit halen, net zijn we met ons 4en bezig geweest met ze, zo lief.
Allemaal hadden we er om de buert 1 op ons hand, waar me mee knuffelde.
De oudste is al heel wijs, piept al tegen me en pakt al mijn ring.
Wil ook al een beetje aan het trosgierst pikken, maar ging nog niet echt goed.
Heerlijk als ze uit het donkere blok zijn joh, lekker ff op de bank met ze bezig zijn, want de 3e die geparelde dus, was erg schuchter, nu later ging het al beter.
Dus ik zou graag willen weten, hoe jij het doet.

Groetjes,
   Trudie

Mandy

Ja klopt, ze gaan hier pas weg als ze minimaal 6 weken zijn en zelfstandig eten. Maar ik laat inderdaad het voeren aan de ouders over. Als ze met een week of 4-5 uitvliegen laat ik ze een dag of 3 buiten en haal ze dan pas naar binnen. Omdat ze al aan mijn gewend zijn en nog niet zo goed kunnen vliegen krijg ik ze makkelijk tam. Als ze nog niet goed eten gaan ze ff terug de volière in en probeer ik het een paar dagen later weer. ;)