11 augustus 2025, 19:11:29

1e ronde 2004

Gestart door Mandy, 5 februari 2004, 18:05:13

« vorige - volgende »

Mandy

10 maart 2004, 18:05:44 #135 Last Edit: 10 maart 2004, 18:06:10 by Mandy
Haha Henry toch, jij zou juist het verschil moeten weten aangezien je een cinnamon geparelde witmasker gereserveerd hebt! :D
Maar als je nog ff terug bladert naar blz. 3 van dit dagboek zie je een foto van jonkies van vorig jaar. ;)
Of bedoelde je iets anders? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Stijn dc

helloo

leuk dat het derde jonkie het wel heeft gehaald. gefeliciteerd. en veel suces met de volgende eitjes.

SDC:D

Karin

10 maart 2004, 23:19:45 #137 Last Edit: 10 maart 2004, 23:20:56 by kazoo
 :D :D :D Nou Mandy, dan geef je Henry gewoon een geparelde witmasker en zegt tegen hem dat het een cinnamon geparelde witmasker is  ;D ;D ;D Trouwens knap dat je het aan de oogjes kon zien. Het is me bij mijn jonge pareltjes nooit opgevallen en ik moest wachten tot de veertjes te zien waren.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Henry

he mandy

je mag me niet foppen hoor want dan wordt ik erg >:(
maar dat doe je niet he mandy mij foppen met een andere mutatie witmasker he :D

henry van ellinkhuizen

Mandy

11 maart 2004, 00:19:27 #139 Last Edit: 11 maart 2004, 00:20:48 by Mandy
Nou Henry, hij wordt ongeveer zo;

Tja, Paco loopt soms ook wel eens de voliere in... :D

Deze mutaties kunnen ook nog;

Alleen is deze moeilijk handtam te maken;

:D :D :D

Suzanne

Haha, leuke mutaties hoor. Zijn denk ik erg kostbaar ook  ;)

Zeg Mandy, hoe oud is Kuifje (van Bobbie) eigenlijk?

Dit vraag ik omdat ik vanmiddag 2 valkjes gehaald heb bij een kweker. Hij is er 100% van overtuigd dat het om 2 mannetjes gaat (en die had ik ook nodig), maar 1 er van is bont gepareld (de andere bont). Ze zijn beiden 8 maanden oud. Kan hij dan nog zijn parels verliezen (als het idd een man is)?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Mandy

11 maart 2004, 00:31:55 #141 Last Edit: 11 maart 2004, 00:36:35 by Mandy
Dat zal wel ja, waarschijnlijk na de grote rui dadelijk in het voorjaar, als het wat warmer gaat worden. Gelukkig gaan de temperaturen dit weekend omhoog! 8)

Ik heb Kuifje vorige zomer gehaald; 25 augustus 2003.
Hij heeft een ringnummer om van PS, maar hun zeggen dat het nummer niet klopt en kunnen me geen juiste gegevens van de kweker geven, beetje vreemd... ::)
Het nummer is; PSNL 60 01030 03 164. Ik ga er dus maar vanuit dat hij van ´03 is omdat dat ertussen staat en omdat hij nog parels heeft. Wel is het zeker te weten een man, want hij klimt regelmatig op Bobbie. :P

Succes met je nieuwe mannen! ;)

Suzanne

Heeft kuifje een "kleurloze" ring ipv een blauwe dan? Ik vind die kleurtjes altijd wel makkelijk  :P.

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Mandy

Yip, die is gewoon zilverkleurig. :)

Henry

beste mandy

op wat voor voer moet ik dan over gaan :D
zeker met veel kracht voer he en veel botten zeker :D

henry van ellinkhuizen

Karin

Hahaha Mandy, ik heb wel interesse in zo'n tijgerik  ;D
En anders een bulmus of een labramees ziet er ook mooi uit  :D

groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

daan

Hoi Mandy,

Sorry had een paar dagen geen pc. Dan ga je merken hoe je verslaafd je bent he.
Gefelicteerd met je eerste jonkie meis. echt onwijs goed, ik begreep dat de eerste 2 eitjes niet goed waren?
Hopen dat ei nr 4 en 5 wel goed gaan.

Groetjes Daan

Mandy

11 maart 2004, 15:24:55 #147 Last Edit: 11 maart 2004, 15:33:34 by Mandy
Dank je, en ja, gelukkig gaat dat ook goed, want het 2e jonkie is er nu ook (die is er zelf uitgekomen!  :) ) en ze worden allebei goed gevoerd! ;D

En zoals ik al wel dacht heeft Bobbie een ei gelegd  :) ;

Althans, daar ga ik vanuit want nu komt ze het blok niet meer uit. Dit is een nieuw koppel voor me dus ik verstoor ze het liefst zo min mogelijk, dus ik zal over een paar dagen eens een kijkje nemen. Alleen ben ik wel benieuwd of Kuifje haar af gaat lossen, want eigenlijk behoort de man overdag te broeden... ::)

En ik ben boos op Rembo, want die heeft Pino aangevallen, kijk eens hoe m'n manneke Pino er nu uit ziet  :( ;

Ze maken ruzie om een blok, althans, Rembo heeft het blok van Pino ingepikt! :o
Gelukkig heeft Pino niet echt last van z'n neus, hij kan er gewoon goed door ademen. Alleen zie je op de 2e foto dat er weer even wat vers bloed uit kwam omdat hij zich druk maakte, hij wilde z'n blok weer in, maar Rembo kwam weer aanvallen! >:(
En dan zijn het nog wel 3 dezelfde blokken op dezelfde hoogte... :-/

carco

Hoi Mandy
Leuke vogels kweek jij hoor!!
En zielig voor Pino zeg!!
Weet je al wat voor jong de 2e is:cinnamon of gewoon gepareld en kunnen er geen albino's komen uit Kuifje en Bobbie dan, omdat je het over witmaskers had , of is Bobbie geen albino?
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Mandy

11 maart 2004, 16:34:57 #149 Last Edit: 11 maart 2004, 16:36:09 by Mandy
Ik durf eigenlijk niet te zeggen wat de 2e gaat worden, het lijkt ook weer een gewone geparelde te gaan worden, maar ik wacht nog ff de 3e af want echt goed vergelijkingsmateriaal heb ik niet. Ik kan het pas echt goed zien als de oogjes open gaan. ::)

Er kunnen alleen albino's uit Kuifje&Bobbie komen als Kuifje toevallig split is voor ino. Bij het stukje Mutaties, 2e blz, staat er een stuk over albino daar wordt dat allemaal uitgebreid uitgelegd. ;)
Als Kuifje&Bobbie allebei zuiver zijn, dan zijn hun zonen dus gewone witmaskers en hun dochters geparelde witmasker. :)