29 maart 2024, 09:34:09

1e ronde 2004

Gestart door Mandy, 5 februari 2004, 18:05:13

« vorige - volgende »

Marianne

Hoi Mandy,

Bello doet het een stuk beter dan haar zusje Jewel.
Die heeft al 2 nestjes gehad en 1 jong (geplukt) is blijven leven.
Nu is ze Bassie soms aan het plukken...... wat een krengetje.
(alleen wat dit betreft hoor, verder is het een schatje)

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

sabrina als gast

Hi Mandy!

Wow, wat een mooie foto van Rani als ze zo haar vleugel strekt! Ze is echt mooi geworden. Fijn dat je zo goed voor haar zorgt!
Als ik haar zo zie kan ik niet wachten om haar te mogen ophalen. Yao zal het vast ook heel leuk vinden om een maatje te krijgen, want zij zit tijdens onze vakantie bij Ayla en m'n moeder laat me weten dat ze helemaal gek wordt van die twee donderstenen! Dus het zal wel even wennen zijn voor Yao (en Ayla) dat ze na een maand weer even alleen zijn. Misschien dat m'n moeder nu ook wel een tweede wil ;-)

In ieder geval, ik vind het erg leuk dat ik d'r weer even heb gezien en tot snel!

Groetjes,
Sabrina

Mandy

18 juni 2004, 04:28:06 #587 Last Edit: 18 juni 2004, 04:31:40 by Mandy
Yes, yes, yes, het 4e en laatste jonkie van Fred&Wilma blijkt een fallow te zijn! ;D kijk maar;

Alleen zie ik hier ook weer een duidelijk stukje bloedvat bovenop, hopelijk trekt dat nog weg... ::)
En hier zijn ze alle 4 met de 2 eitjes van Pico&Bello, de fallow ligt weggedoken  :) ;


En inmiddels is ook het 6e jonkie er bij Pico&Bello en allemaal worden ze goed verzorgd  :P ;

Het zijn dus 2 witmaskers en 4 gele donsjes. Ze zullen zowieso allemaal iets met parels moeten hebben, maar er kunnen ook bonte en cinnamons bij zitten, ben benieuwd. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Gefeliciteerd !!!! Wat leuk, eindelijk je fallowtje  ;D Het zou toch jammer zijn geweest als er ondanks die mooie ouders er geen in het nest had gezeten  ;D

groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Inderdaad en de kans was toch 50/50 en ws hun enige ronde dit jaar dus ik zou wel gebaald hebben als het niet zo geweest was, maar goed, nog niet te vroeg juichen, dat doe ik pas als we een paar dagen/weken verder zijn... ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

CitaatHoi Mandy,

Bello doet het een stuk beter dan haar zusje Jewel.
Die heeft al 2 nestjes gehad en 1 jong (geplukt) is blijven leven.
Nu is ze Bassie soms aan het plukken...... wat een krengetje.
(alleen wat dit betreft hoor, verder is het een schatje)

Groetjes Marianne

Tja, jammer hoor, het ging eerst zo goed... :-/
Maar goed, een pop kweekt eigenlijk ook pas goed als ze minimaal 1,5 zijn. Ik heb ze nu ook niet gedwongen en gewoon de gang laten gaan. Ook al zou het niet meteen goed gegaan zijn dan was het toch zeker een goede oefening voor volgend jaar. Maar de jongen zijn nog niet uitgevlogen, wie weet wat me nog te wachten staat... ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

CitaatHi Mandy!

Wow, wat een mooie foto van Rani als ze zo haar vleugel strekt! Ze is echt mooi geworden. Fijn dat je zo goed voor haar zorgt!
Als ik haar zo zie kan ik niet wachten om haar te mogen ophalen. Yao zal het vast ook heel leuk vinden om een maatje te krijgen, want zij zit tijdens onze vakantie bij Ayla en m'n moeder laat me weten dat ze helemaal gek wordt van die twee donderstenen! Dus het zal wel even wennen zijn voor Yao (en Ayla) dat ze na een maand weer even alleen zijn. Misschien dat m'n moeder nu ook wel een tweede wil ;-)

In ieder geval, ik vind het erg leuk dat ik d'r weer even heb gezien en tot snel!

Groetjes,
Sabrina

Nou als ik het zo hoor zal ze juist blij zijn als Yao dadelijk weer thuis is! ;)
En dan komt Rani erbij en heb JIJ 2 donderstenen in huis! ;D
Rani is een schat hoor, en tam en een kroelerd, maar ook een felle tante, voordat je mag kroelen wil ze eerst ff happen naar je en daarna mag je pas kroelen! :D
Maar geef maar een belletje zodra je thuis bent, dan maken we een afspraak. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

daan

Hoi Mandy,

Gefelicteerd met je nieuwe jonkies, heel mooi misschien fallow das spannend ja.
Mooie foto's weer joh.

Groetjes daan

Stijn dc

hoi

leuk dat e toch een fallow bijzit, benieuwd hoe die gaat worden.

SDC:D

Mandy

22 juni 2004, 02:34:44 #594 Last Edit: 22 juni 2004, 03:19:38 by Mandy
Hier weer ff een update;

Met Rani binnen gaat het prima, ze is heel lief en aanhankelijk, wil het liefste een hele dag bij je zitten en kroelen  :-* ;


Met de 6 jongen van Pico&Bello gaat het prima! :P
En Barabara heeft "even" voor me uitgezocht wat voor nestjes ik uit hun kan krijgen, ga hier maar ff voor zitten  :D ;

Pico (jong Jut&Jul) =  Geparelde witmasker man '03, split voor bont {X2: Cinnamon}
& Bello (jong Pino&Truus) = Geparelde pop '03, split voor bont en witmasker

Nest 1;
Zonen;
50% Gepareld, split witmasker
50% Gepareld, split witmasker, cinnamon en bont
Dochters;
50% Geparelde witmasker, split bont
50% Cinnamon geparelde witmasker, split bont

Nest 2;
Zonen;
50% Gepareld, split witmasker en bont
50% Bont gepareld, split witmasker en cinnamon
Dochters;
50% Geparelde witmasker
50% Cinnamon geparelde witmasker, split bont

Nest 3;
Zonen;
50% Geparelde witmasker, split bont
50% Bont geparelde witmasker, split cinnamon
Dochters;
50% Gepareld, split witmasker
50% Cinnamon gepareld, split bont en witmasker

Nest 4;
Zonen;
50% Gepareld, split bont en witmasker
50% Gepareld, split bont, witmasker en cinnamon
Dochters;
50% Bont geparelde witmasker
50% Cinnamon geparelde witmasker, split bont

Nest 5;
Zonen;
50% Bont gepareld, split witmasker
50% Gepareld, split witmasker, cinnamon en bont
Dochters;
50% Geparelde witmasker, split bont
50% Cinnamon geparelde witmasker

Nest 6;
Zonen;
50% Bont geparelde witmasker
50% Geparelde witmasker, split cinnamon en bont
Dochters;
50% Gepareld, split witmasker en bont
50% Cinnamon gepareld, split witmasker

Nest 7;
Zonen;
50% Gepareld, split witmasker, bont en cinnamon
50% Gepareld, split witmasker
Dochters;
50% Bonte cinnamon geparelde witmasker
50% Geparelde witmasker, split bont

Nest 8;
Zonen;
50% Bont gepareld, split witmasker
50% Gepareld, split witmasker en bont
Dochters;
50% Cinnamon geparelde witmasker, split bont
50% Geparelde witmasker

Nest 9;
Zonen;
50% Bont geparelde witmasker, split cinnamon
50% Bont geparelde witmasker
Dochters;
50% Cinnamon geparelde witmasker, split witmasker en bont
50% Gepareld, split witmasker

Ik zie nu bij jong 1, 2 en 3 donkere kuifen, dus bont en cinnamon vallen al af, maar gepareld zullen ze in ieder geval zijn, dat zijn ze namelijk allemaal! ;D
Maar zoals het er nu dus naar uit ziet wordt de oudste die een witmasker is gepareld en jong 2 en 3 met geel dons gepareld, dus nest 4 en 9 vallen al af. :)

Het 7e ei wat bij Theo&Thea lag is niet uitgekomen, dat was bedorven. Het ei was ook best vuil...
Het 8e of 9e ei wat bij Fred&Wilma lag is vandaag uitgekomen en het jong is gevoerd. Of het andere ei uit gaat komen weet ik niet, ik zag en hoorde niets, ook leek het een beetje vloeibaar als het 7e ei...
En het 10e ei wat bij Ot&Sien ligt is ook bevrucht, maar die moet pas 3-7 uitkomen.

Met de 4 eigen jongen van Fred&Wilma gaat het goed, ook met het 4e jonkie; de fallow. :P
Dat betekent dus ook dat de eitjes met de deukjes toch gewoon uitgekomen zijn! ;)

Helaas zijn de 4 eieren van Suske&Wiske onbevrucht. :(
Suske heeft er helemaal niet naar omgekeken, maar die werd ook veel door de anderen afgeleid. Misschien dat ik ze maar weer terug doe in de buitenkooi bij Theo&Thea. Mogen ze daar nog even proberen. :P
Ze mogen dan op z'n laatst een ei op 14 juli leggen, die komt dan 1 augustus uit en dat jong moet dan het weekend van 4-5 september met 5 weken wel uitgevlogen zijn en dan kan ik op vakantie, alleen kan ik die dan niet tam maken, maar dat is dan pech hoor. ::)

Dat geldt trouwens ook voor Pico&Bello en Fred&Wilma.
Meestal liggen er al weer eieren voordat het laatste jong met 4 weken uit vliegt en dat zal rond 14-7 zijn, dus dat zou net gaan... :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

22 juni 2004, 23:19:00 #595 Last Edit: 22 juni 2004, 23:19:27 by Mandy
Hier zijn de beloofde foto's  :P ;

De 4 van Fred&Wilma en het jong van Pico&Bello;

En het fallow jong  :) ;

De rode vlek op het kopje is zo goed als weg. ;)

Onverwacht blijkt het 1e jong gepareld te gaan worden. Ik dacht dat de fallow man geen splits had, maar toch wel. Helaas weet ik nu het geslacht niet, want de pop is ook gepareld. ::)
En het fallow jong kan ook zowel een man als pop zijn, want de moeder is split voor fallow, anders zou ik ook geen fallow jong kunnen hebben. ;)

Hier zijn de 6 van Pico&Bello;



Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

sabrina

Hallo Mandy!

Rani heeft zich tijdens de rit naar huis voorbeeldig gedragen hoor! Ze moet thuis wel even wennen aan haar nieuwe hok. (Ze viel een paar keer van d'r stok)
En Yao vond het in het begin wel interessant maar besloot daarna Rani te negeren.
Gisteren hebben we ze samen losgelaten. Rani zoekt wel toenadering tot Yao, maar die ziet het nog niet zo zitten. Wel roepen ze de hele tijd naar elkaar en Rani kan nu al Yao perfect imiteren!Verder zit ze graag bij je en gaat lekker zitten slapen op je schouder (wat weer de jaloezie van Yao opwekt...)Maar vanaond mogen ze er weer samen uit en ik weet zeker dat het snel helemaal goed zal komen met de vriendschap!

Groetjes,
Sabrina

Bianca

Zo je hebt er een heel leuk vogeltje bij zeg!
Maar ja wat wil je als je ziet waar ie vandaan komt!
Dat zijn allemaal mooie valkjes daar bij Mandy!
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Mandy

Hahhaaha dank je Bianca, nog even en dan heb jij de jouwe hoor! ;D

Fijn dat het zo goed gegaan is met Rani Sabrina, kan ook niet anders! :P
Ze hebben even de tijd nodig maar het komt vast goed met Yao en Rani. En geniet maar lekker van die lieve kroelerd, geef ze maar ineens een knuffel van mij. :-*
O, ja en Raymon dacht wat we krijgen we nou, van wie heeft ze in mijn afwezigheid zo'n grote bos bloemen gehad?! :D
Maar ik heb 'm gerust gesteld hoor. Nog bedankt hé, hij is erg mooi en ik geniet ervan, hopelijk blijft ie lang staan. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

30 juni 2004, 01:06:13 #599 Last Edit: 30 juni 2004, 01:09:47 by Mandy
Hier zijn nog de foto's van eergisteren die ik in het andere dagboek had gezet;

Dit zijn de 4 van Fred&Wilma;

Het fallow jong had een (gestold) wondje op de zijkant, ws van een nagel van een ouder valkje. :-/

Dit zijn de 6 van Pico&Bello;


En dit zijn de foto's van vandaag;

De 4 van Fred&Wilma;

Hier is het wondje goed te zien. ::)
Het fallow jong;

De licht grijze veertjes gaan al doorkomen en kijk eens hoe licht rood die ogen zijn! ;D


En de 6 van Pico&Bello  :) ;


Helaas heb ik nog geen baasjes voor deze jongen, dus ik zal binnenkort maar advertenties gaan plaatsen. Het is nu ook een moeilijke tijd, altijd met de 2e ronde, want veel mensen gaan op vakantie. 8)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl