16 augustus 2025, 10:58:37

1e ronde 2004

Gestart door Mandy, 5 februari 2004, 18:05:13

« vorige - volgende »

Mandy

1 juni 2004, 14:58:24 #510 Last Edit: 1 juni 2004, 15:01:50 by Mandy
Ik denk niet dat het nog van die aanval is want vorige week lagen er telkens van die veertjes in het blok en het blok verschoon ik om de dag dus het moeten verse veertjes zijn. Misschien dat een andere valk het gedaan heeft, want als Ot&Sien het zouden doen dan is het een te vreemde plek en verder hebben ze allebei niets. Dus ik denk dat een andere valk het doet maar ik zou niet weten wie, ze zitten allemaal in hun eigen blok met eigen jongen of eieren, dus geen gestress of ruzie. En spontaan uitvallen lijkt me ook sterk. :-/

CitaatWel balen dat ze bij jou nu ook wat pikken het lijkt wel een ziekte daarvoor had je er geen last van.

Huh? Dit is het 4e jaar dat ik kweek en het 4e jaar dat het weer prijs is! :o Maar gelukkig valt het tot nu toe mee. Alleen die 3 van Rembo&Rembo worden echt op de achterkopjes geplukt en dat valt ook nog mee gelukkig. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

2 juni 2004, 18:04:30 #511 Last Edit: 2 juni 2004, 21:57:05 by Mandy
Vandaag heb ik Lucky maar uit laten vliegen, want anders blijft ze volgens mij wachten tot de jongen van de 2e ronde uit gaan vliegen! :D
Ze zit nu goed in de veren, alleen moet de staart nog ff door groeien.

Hier heb ik nog een mooie foto van Fred&Wilma;

De bloedrode ogen van fallow Fred zijn hier goed te zien. :)
Ze hebben nu 5 eieren, 4 bevrucht. :P
Alleen zit in 1 eitje een heel klein gaatje, misschien veroorzaakt door een nageltje van pa of ma? Maar er is geen vocht uit gekomen, dus ik denk dat het eivlies wel intact is, afwachten maar. ::)

En Pico&Bello hebben 8 eieren waarvan 7 bevrucht!!! ;D
Wel gaaf natuurlijk, maar wel een erg groot nest en zowieso voor de eerste keer. ::)
Ik kan er niet veel overleggen, want Kuifje&Bobbie hebben nu 5 jongen en er moet nog een ei uitkomen en bij Theo&Thea liggen er 5 bevruchte eieren en bij Pino&Pipo nu 3 bevrucht en voor Fred&Wilma is dit ook het eerste nest.

Helaas is het 2e ei van Suske&Wiske in het blok kapot gegaan en het 3e ei heeft ze vandaag gewoon weer buiten kapot laten vallen. En broeden doen ze op dat ene ei in het blok ook niet, dus ik heb niet veel hoop dat het nog gaat lukken dit jaar. :(
Misschien helpt het als ik ze weer naar de grote volière verhuis? ::)

Karin

2 juni 2004, 18:13:47 #512 Last Edit: 2 juni 2004, 18:15:30 by kazoo
Jammer dat je niet dichterbij woont, anders hadden we wat eitjes onder Kazoo en Luna kunnen leggen  ;D Die zitten weer geweldig goed te broeden op onbevruchte eitjes  ::)

Mooi foto van de Fallow ! Ik hoop ook dit jaar of anders volgens jaar een fallow te hebben, maar dan een witmasker. Ik zie er wel hier en daar te koop, maar allemaal volwassen, en ik wil natuurlijk een jong  ;D

Jammer dat het niet lukt met Suske en Wiske  :-[ Kun je dat ei niet overleggen naar een ander nest ? Ik heb gehoord dat een onbebroed ei minstends een week nog goed blijft.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

2 juni 2004, 21:30:05 #513 Last Edit: 2 juni 2004, 21:57:18 by Mandy
Ja inderdaad, maar ik heb zo weinig keus, anders zou ik ook een paar eieren van Pico&Bello overleggen. :-/
Ik denk dat ik het maar probeer en 'm dan bij Pino&Pipo leg. En dan zal ik Suske&Wiske wel verhuizen. ;)
Hier nog een mooie foto van fallow Fred;

Als je goed kijkt zie je misschien ook het gaatje in het meest rechtse ei zitten. ::)

Karin

Ja, ik zie het gaatje. Je kunt er misschien  een klein beetje kleurloze nagellak op doen. Gebruik er een met zo min mogelijk rotzooi erin. Een stukje vloei schijnt ook te kunnen, maar ik heb het idee dat dat er snel af kan vallen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Henry

he mandy

nou wat goed zeg van pico&bello dat ze eieren hebben gelegt ;).maar ik dacht dat een valkje maar maximaal 5 eieren kon leggen dus niet :D
nou sterkte met dat nestje he van je eigen kweek.

henry en de valkjes

Joyce28

wat is Lucky mooi!!! :-*
Ja ze denkt lekker alleen bij mams ;D
En nu je haar zelf hebt uit laten vliegen,wat gebeurt er dan?
Niet meer in het blok terug?

En die Fallow is ook echt super zeg,inderdaad zie je dat deukje in het rechter ei
Kweken is zo eenvoudig nog niet als ik dat zo allemaal lees  ::)

Mandy

2 juni 2004, 22:06:35 #517 Last Edit: 3 juni 2004, 06:02:08 by Mandy
Ja mischien dat ik het voorzichtig met wat blanke nagellak aan kan stippen. ::)

Klopt Henry, het kunnen best meer eieren zijn, ik heb dit wel eens eerder meegemaakt. :)

Hahhaha ja Joyce, het valt soms niet mee, ik denk ook wel eens, ik had beter konijnen kunnen fokken! :D
Maar tot nu toe heb ik dit jaar nog niet veel klagen. ;)
In principe blijft Lucky nu gewoon buiten en zal leren vliegen en zaadjes eten, soms vinden ze het blok terug en kruipen er weer in, maar dat verwacht ik niet. Ze wordt nu buiten door vader en moeder gevoerd. :P

Misschien dat sommige elders het stukje lazen dat het me niet mee valt om de 2 bonte dames hierbinnen tam te maken;

En die 2 bonte dames binnen maken het echt bont en maken het me niet makkelijk, het zijn pittige tantes die niet zo van gekroel houden en liever hoog de lamp in gaan om zo tegen me te zeggen; "je kan de lamp in"! :D
Maar ik hou vol en ik hoop dat ik die 2 volgend weekend tam af kan leveren, maar dit kost me meer moeite dan normaal. ::)

Ik heb er vanmiddag nog foto's van gemaakt;

Dit "lampje" heeft een doorsnede van een meter schat ik, dus ik kan er niet zo makkelijk bij, stelletje slimmerikken! >:(

En hier zie je een stukje van de kooi waar ze samen in zitten. :)

Maar ook deze foto nadat het een stuk beter ging en ze wel rustig bij me bleven zitten, mooi zijn ze hé  :P ;

Ook genieten ze steeds meer van het kroelen, Beebob (links) helaas het minst. :-/

En hier zie je ze op de klimpaal van Chico zitten, Beebob rechts;

Chico zat veilig in haar kooi hoor! ;D

Stijn dc

hoi

mooie foto's van de jonkies. Ze zijn zeker slim als ze boven op die lamp gaa nzitten. Mooi interieuer heb je overigens :)

SDC:D

Mandy

3 juni 2004, 01:37:12 #519 Last Edit: 3 juni 2004, 01:38:13 by Mandy
CitaatHahhaha ja Joyce, het valt soms niet mee, ik denk ook wel eens, ik had beter konijnen kunnen fokken! :D
Maar tot nu toe heb ik dit jaar nog niet veel klagen. ;)

Ik heb weer te hard geroepen. :(
Ik vond vanavond de jongste 2 van Rembo&Rembo dood! :o
Bianca kwam een paar blokken halen en zou kiezen welk bont valkje ze zou nemen, leeft alleen de oudste nog! :o
Gisteren heb ik het blok nog verschoond en zaten ze er alledrie nog gezond en wel bij. Ook hadden ze eten in de krop en waren ze intact zonder verwondingen, ik snap er helemaal niets van... ::)
Als er iets mis gaat met de oudste dan laat ik die onderzoeken, maar dat verwacht ik niet, want daar is gewoon niets mis mee. Zojuist zag ik 'm zelfs proberen het blok uit te vliegen en dat kan wel kloppen, want ze waren al zo'n 4 weken oud.

Marianne

Hoi Mandy,

Wat vervelend dat er twee jonge van rembo en rembo dood zijn.
Vooral als ze 4 weken zijn, dan verwacht je dat toch eigenlijk niet echt meer.
Veel sterkte.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Joyce28

:o :o wat erg!!! jeetjemina zeg :'( :'(
dit hadden we allebei niet kunnen denken,pfffffff
met 4 wkn verwacht je inderdaad dat er niks meer kan gebeuren,en is de schok des te groter
wat zul je geschrokken zijn zeg  :-/

Tjee Ramona,het zit je niet mee,jij ook sterkte

Joyce28

ik zat net deze pagina door te lezen,maar zou het door het plukken kunnen komen?Dat de tikken op de achterhoofdjes fataal zijn geworden?
Ik roep maar wat hoor,vind het echt erg  :'(

boezempje

hai mandy

Wat vervelend dat er twee jonge van rembo en rembo dood zijn.die pech heb jij weer he.

Suzanne

Hoi Mandy,

Jeetje meid wat vervelend voor je dat die 2 jongen dood zijn. Echt raar. Dat verwacht je idd niet meer als ze 4 weken oud zijn  :o. Sterkte.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.