17 augustus 2025, 21:03:53

1e ronde 2004

Gestart door Mandy, 5 februari 2004, 18:05:13

« vorige - volgende »

Marianne

Hoi Mandy,

Je hebt ook dit jaar weer prachtige jongen zitten.
Complimenten hoor.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Kolkkie

Hoi Mandy,

Wat is Punky weer gegroeid zeg. Ze oogjes zijn nu ook al helemaal open  :P.

Echt een scheetje hoor.

Die van Sabrina is ook erg lief :).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Suzanne

Hoi Mandy,

Schitterende vogels weer. Vooral van moeder Thea met haar vleugels wijd.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Mandy

18 mei 2004, 17:24:03 #453 Last Edit: 18 mei 2004, 17:31:44 by Mandy
Dank jullie wel!  ;D

Ik heb vandaag Elvis in de grote volière gedaan en Bello weer terug bij Pico, want ze zat nu op haar eigen ei (die ik in een leeg blok had overgelegd) te broeden. Een goed teken dus. ;)
Dat blok met haar eigen ei staat nu als enig blok in hun kooitje. En Pico was wel weer blij met haar, hij dook er meteen bovenop en nu zit hij vol trots in het blok te fluiten. En ook Bello gaat er nu in. Het zou leuk zijn als ze dit jaar toch een keer een nestje krijgen. :P

En nu kan ik observeren hoe Elvis het tussen alle andere valken doet, hopelijk wordt ze er wat socialer van. :)

En hier heb ik nog een foto van de 3 wildkleurtjes die nog in het blok zitten bij Theo&Thea met het achterblijvertje;

Die zal dus wat langer in het blok blijven zitten, maar ik hoop dat de ouders hem er dan niet uit gaan pesten/pikken, want ik verwacht binnenkort alweer eitjes voor de 2e ronde, ze zijn alweer volop aan het wipwappen. :)

O, ja ik ben trouwens ook op grootverpakkings eivoer overgestapt. Ik had pakken van CèDè van 1 kg van 3,95 per stuk, maar dat ging zo hard, dus nu heb ik 10 kg eivoer van het merk Kasper voor 22,50, dat scheelt me dus zo'n 17,50 euro! En dit hoef ik ook niet te rullen, het is al een beetje vochtig van zichzelf en het ruikt heerlijk! :P
Alleen gaat de Triovit die ik door het eivoer meng wel een stuk harder, want normaal mengde ik in het broedseizoen 20 gr per kilo en nu gaat er dus meteen 200 gr bij die 10 kilo. Maar buiten het broedseizoen moet je 10 gr per kilo gebruiken, dus dat scheelt weer en hier kan ik wel even mee vooruit. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

mlanghou

Oooooohhhhhhhhhh wat wordt ze mooooooooooiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!! Echt een plaatje  :) Wat gaat dat toch snel, van 'kikkertje' naar vogel.

Ik wed dat Punk direct verliefd wordt zodra hij Beebob ziet.
Ik krijg in ieder geval al wat vlinders in mijn buik  :D

De kooi is al bijna schoon, moet nog wel nieuwe stokken maken. Bij de lokale dierenwinkel hadden ze geen geschikt transport-bakje. Vanmiddag ga ik het eens elders proberen. Ik kan wel van iemand een soort kanarie-kooitje (gewoon rechthoekig kooitje met horizontale spijlen) krijgen, maar ik weet niet of dat nu juist wel of niet handig is. Kun je mij adviseren?

Groetjes,

Miranda

ik zie nu al uit naar de volgende update...
zal ze over een week al uitvliegen, denk je?

Joyce28

zien jullie die aller kleinste bont geparelde?
die word van mij ;D  :-*

Kolkkie

Hoi Joyce,

Andrea en ik zijn dus niet de enigste die vanuit het verre Apeldoorn naar Mandy gaan :D.

Zo te zien is het echt een schatje.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Suzanne

Hoi Mandy,

Wat is triovit dan voor iets?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marianne

Hoi mandy,

Dat wat Suzanne vroeg, wilde ik je ook vragen.
Wat is dus Triovit?

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Joyce28

CitaatHoi Joyce,

Andrea en ik zijn dus niet de enigste die vanuit het verre Apeldoorn naar Mandy gaan :D.

Groetjes,

Mariska

haha,ja ik hoorde het al,als deze zelfstandig eet,kan ik 1 weekend eerder haar ophalen 5/6 juni
Spannend he,ik wil haar in het echie zien :D

Mandy

CitaatOooooohhhhhhhhhh wat wordt ze mooooooooooiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!! Echt een plaatje  :) Wat gaat dat toch snel, van 'kikkertje' naar vogel.

Ik wed dat Punk direct verliefd wordt zodra hij Beebob ziet.
Ik krijg in ieder geval al wat vlinders in mijn buik  :D

De kooi is al bijna schoon, moet nog wel nieuwe stokken maken. Bij de lokale dierenwinkel hadden ze geen geschikt transport-bakje. Vanmiddag ga ik het eens elders proberen. Ik kan wel van iemand een soort kanarie-kooitje (gewoon rechthoekig kooitje met horizontale spijlen) krijgen, maar ik weet niet of dat nu juist wel of niet handig is. Kun je mij adviseren?

Groetjes,

Miranda

ik zie nu al uit naar de volgende update...
zal ze over een week al uitvliegen, denk je?

Ze vliegen gemiddeld met 4-5 weken uit, dus dat zou voor Beebob vrijdag al kunnen zijn, maar dat verwacht ik nog niet hoor, want zo ver zit ze nog niet in de veren. :)

Dat kan ook hoor, dat kooitje. Of zo'n transparant bakje met roosterdak wat ze ook wel eens voor vissen gebruiken kan. En als je wilt kan ik hier ook wel voor je kijken, dan betaal je me gewoon terug, kijk maar, ik hoor het nog wel. ;)

Mandy

19 mei 2004, 03:43:58 #461 Last Edit: 19 mei 2004, 03:52:55 by Mandy
CitaatHoi Mandy,

Wat is triovit dan voor iets?

Groetjes

Suzanne

CitaatHoi mandy,

Dat wat Suzanne vroeg, wilde ik je ook vragen.
Wat is dus Triovit?

Groetjes Marianne

Hoi Suzanne en Marianne,

Avian Triovit is een multivitamine preparaat wat ik door het eivoer meng.
Hier kan je er allerlei info over lezen;

http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=food;action=display;num=1054393933

http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=food;action=display;num=1039945024

http://www.avian.nl/nl/index.html

Ik ben er erg tevreden over. Ik weet nu zeker dat mijn valken en hun jongen alles binnen krijgen. Dus jonge valkjes die geplukt worden door een aminozuurtekort gaat hier niet op, maar wat wel blijft de vraag...en niet alleen voor mij, hopelijk komt er eens iemand met het verlossende antwoord... :-/

Mandy

19 mei 2004, 03:46:34 #462 Last Edit: 19 mei 2004, 04:58:23 by Mandy
CitaatHoi Joyce,

Groetjes,

Mariska

Citaathaha,ja ik hoorde het al,als deze zelfstandig eet,kan ik 1 weekend eerder haar ophalen 5/6 juni
Spannend he,ik wil haar in het echie zien :D

Ja jullie komen zeker van ver, maar niet voor niets hoor! ;D

En Joyce, misschien wel leuk om te weten, op blz 25 kan je lezen dat dit 5e jonkie ook erg veel geluk heeft gehad, want bijna had ze het niet overleefd... :o
Dus misschien dat je op dit gebeuren een naam kan verzinnen, Lucky ofzo? ::)

Andrea

Hoi Mandy,

Lucky... Wel toepasselijk.
Op Animal Planet heb je een programma waar het over het redden van dieren uit benarde posities en situaties gaat en dat ze mazzel hebben gehad het te overleven. Daar zijn ook heel wat dieren die ze Lucky hebben gedoopt. ;)

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Joyce28

zoo heb het hele dagboek gelezen,erg leuk om alles te lezen zeg,en de vorderingen :)
Agossie,en dat jonkie heeft het nog gered ook,gelukkig
Natuurlijk noem ik haar Lucky
omdat: A.ze het gered heeft,en lekker groeit
           B. Ik het geluk heb,dat niemand haar gereserveerd
              heeft
           C.omdat je haar nog tam wil maken voor      mij,hartstikke tof van je,ondanks dat je meerdere tam maakt

dus de naam LUCKYheeft ze voor mij dubbel en dwars verdient