17 augustus 2025, 18:55:52

1e ronde 2004

Gestart door Mandy, 5 februari 2004, 18:05:13

« vorige - volgende »

bogey

CitaatAlleen voor dit 3e jonkie heb ik nog niemand, dus daar heb ik zojuist advertenties voor geplaatst.

Hoi Mandy,
Wist je van dit valkje of het een mannetje was of niet?

Groetjes Daphne

bogey

CitaatKIJK DAT HOOR IK NOU GRAAG, WE MOETEN DE WILDKLEUR VALK WAT MEER PROMOTEN, WANT ZE ZIJN WEINIG MEER IN TREK TERWIJL ZE NET ZO LIEF ZIJN ALS EEN ALBINO OF BONTE WITMASKER, JAMMER HOOR. NU IK HIER VAN ALLES HEB ZITTEN, MOET IK TOCH OOK ZEGGEN DAT IK DE WILDKLEUR GEWOON EEN HELE MOOI VALK VIND, VOORAL EEN MAN MET EEN KNALGELE KOP EN DONKERGRIJS LIJF, PRACHTIG!

Inderdaad.. Tis dat het me teveel verdriet doet , anders had ik wel zeker weer voor een wild kleur gekozen.
Hier een prachtige (helaas overleden) schat van een
wildkleur... Me lieve Bogey

sabrina

Hi Mandy,

Wat fijn om te lezen over het eerste jong van Ot & Sien! Echt goed gereageerd door jou! En op die foto, wat ziet het er fragiel uit, zo doorschijnend. Ik hoop dat z'n ouders 'm goed voeden en dat 'ie goed aansterkt! En maar afwachten op jong nr. 2....

Groetjes,
Sabrina

Mandy

5 mei 2004, 19:02:06 #408 Last Edit: 5 mei 2004, 19:06:33 by Mandy
Yess, ze is er hoor Sabrina, je lutino meisje!!! ;D

Mijn allereerste roodoog, echt gaaf! :P
En met jouw manneke gaat het ook goed hoor Maris! ;)
Ziet er hier wel beter uit dan toen ik 'm net uit het ei had geholpen hé. :)
Dit zijn dus de enige 2 jongen voor Ot&Sien, er ligt alleen nog een onbevrucht ei bij, maar die laat ik nog een weekje liggen voor warmte en steun. :)

Tja, en helaas voor Andrea kan ik je dus niet aan een jonkie uit dit nest helpen. :-/
Maar ik heb nog genoeg andere jonkies waar je uit kan kiezen. ;)

Zo zijn er 5 mooie jonkies bij Pino&Pipo, maar dat zijn wel half broertjes en zusjes van Sparkle;

De oudste wordt een geparelde pop  :) ;

En jong 2 en 3 worden bonte, leuk hé, die gele kuifjes :P ;

Echt gaaf, die heb ik ook nog nooit gehad! ;D
Jong 4 gaat een grijs kuifje krijgen dus dat wordt een wildkleur of gepareld valkje. Die kon ik trouwens pas vandaag op de 10e ipv de 8e dag ringen.
En bij jong 5 kan ik nog niet zien wat het wordt. En ook die kon ik vandaag op de 8e dag nog niet ringen.

En dit zijn de 6 van Theo&Thea;

De eerste 5 worden allemaal wildkleurtjes. :)
Jong 6 is vandaag 12 dagen en kan ik nog steeds niet ringen, hij is nog steeds te klein;

Zielig hé. :-/
Hij wordt wel goed gevoerd (hier op de foto zit er toevallig niet echt veel in de krop), maar het is een groot nest dus het is een beetje een achterblijvertje. :-/
Het plekje op z'n rug is wel goed genezen trouwens. :)

En Bello heeft vandaag haar 6e eitje op de grond gelegd. Die ligt nu in het andere blok. Daar heeft Pico in ieder geval wel interesse in, in het andere blok helemaal niet. Misschien dat ze hier nu wel op gaan broeden? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

5 mei 2004, 20:36:43 #409 Last Edit: 5 mei 2004, 20:39:17 by Angelique
Hoi mandy,

Ik heb ook wel eens achterblijvertjes. Het zal wel helemaal goed met ze komen, maar je kan het beste zelf ook een beetje meehelpen.

De jonge bonte die je ertussen ziet, behoort net zo groot als de anderen te zijn.
ook heb ik een geparelde van ren en stimpy die erg laat was.
Regelmatig heb ik deze jongen, en waar het nou aan ligt, weet ik nog steeds niet.

Ze zien er snel uitgedroogd uit, en daarom geef ik ze 1 keer per dag een beetje papvoeding, met veel dextrosepoeder.
ook geef ik vaak een druppel water, zodat ze voldoende vocht binnenkrijgen.
Misschien is dat voor jou ook een tip om te doen.

Er is ook een keer zo'n jong doodgegaan, Nielsje:
http://www.valkparkiet.org/nl/vraag/k20.htm
Hij was ook zo'n jong, alleen ik kon hem niet meer helpen.
Zij eten vaak pas zelf op een leeftijd van 8 á 9 weken.

Ik hoop dat het bij jouw jong ook goed gaat, zodra ze zelf eten, is ook alles goed met ze, en zijn ze ook supergezond, alleen duurt het wat langer...

Het lijkt precies...
Boven de neusgaten lijkt de schedel wat ingedeukter...

Mandy

Hmmm bedankt voor de tip, kwaad kan het nooit natuurlijk. ;)
Alleen heb ik geen dextrose poeder in huis, niet zo slim hé, moet ik nog steeds een keer halen. ::)
Ik heb wel dextro's in huis, misschien die een beetje fijn stampen en wat bij de pap doen?
Ik zal een paar cc van wat vochtig pap proberen te geven. :P

Mandy

Hoi Daphne,

Ik weet inderdaad niet zeker of die geparelde witmasker een man of pop is helaas. ::)

Tja, je had een mooi manneke. ;)
Als je nog teveel aan Bogey denkt bij wildkleurtjes kan je die beter niet nemen nee. Maar er zijn nog genoeg andere mooie mutaties. :)

Lique

5 mei 2004, 20:53:08 #412 Last Edit: 5 mei 2004, 20:54:36 by Angelique

Nee, het kan zeker geen kwaad. Hoe het precies komt, weet ik echt niet, maar ik heb het nu wel erg vaak gehad. Sommigen heb ik niet kunnen redden, anderen wel weer.
Maar de dextrosepoeder,
kan je gewoon halen bij de supermarkt. Je hebt een speciaal gedeelte met natuurlijke produkten, daar staat hij bij(zonnatura)
CitaatDruivensuiker
Zonnatura druivensuiker of dextrose is pure glucose in poedervorm. Het is makkelijk verteerbaar en wordt snel opgenomen in het bloed.

Product eigenschappen
 Dextrose
 Geeft snelle energie
 Geen suiker toegevoegd

Mandy

Oké bedankt! ;)

Ik ging zojuist enthousiast met mijn spuitje naar dat 6e jonkie, zit die krop echt bomvol! ;D
Ik heb er 0,1 ml in gekregen, het kwam z'n neus net niet uit! :D
Ach dan heeft hij in ieder geval wat vocht binnen gehad.
Maar morgen zal ik wat geven voordat ik vers voer voor de vogels neer zet, want dan is het kropje wel ver leeg en kan ik er vast wat in krijgen. ;)

Kolkkie

Hoi Mandy,

Ik had ff een vraagje namens Andrea (ze kan nu ff niet op internet).

Heb je of verwacht je een cinnamon geparelde witmasker of een gewone geparelde witmasker?

Ze wil liever geen half broertje/zusje van Sparkle.

Anders zal Andea je van de week wel ff bellen om zo ff op 1 lijn te komen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mandy

Is gebeurd! ;)
Ze heeft net gebeld en gaat nu voor een cinnamon geparelde witmasker van Jut&Jul, een broer of zus van Pukkie dus. ;)
En daar zijn er al 3 en nog 3 onderweg dus dat zal vast wel lukken. :)
En deze 3 zijn dus ook van dezelfde leeftijd als die van Ot&Sien. Jouw jonkie is van 2-5 en het 2e jonkie bijJut&Jul ook. Ze zijn het weekend van 12 juni 6 weken en mogen dan opgehaald worden. En dat komt ook heel goed uit, want ik ben na pinksteren 2 weken vrij en dan zullen ze ongeveer uitvliegen en heb ik dus tijd genoeg om er weer heerlijke kroelkonten van te maken! ;D

Inger m

Hoi Mandy,
Het gaat hardstikke goed, zo te lezen! Leuk!
Bij mij zijn nu net de eerste twee jongen geboren (zie kweekseizoen 2004), maar ik verwacht er nog meer...

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

dat krijg je dan, dan wil je jonkie voeren, hebben ze hem net volgestopt :)
nou, fijn dat ie toch gevoerd word.

SDC:D

Kolkkie

CitaatEn dat komt ook heel goed uit, want ik ben na pinksteren 2 weken vrij en dan zullen ze ongeveer uitvliegen en heb ik dus tijd genoeg om er weer heerlijke kroelkonten van te maken! ;D

Hoi Mandy,

Ik zal mijn hart dus weer moeten vasthouden :D :D. Als ik kijk naar Pukkie :D :P.
Mss dat ik Pukkie wel meeneem als ik Punky op kom halen, ik heb tenslotte 2 vervoersbakjes.

Ik heb net in mijn agenda gekeken om te kijken of ik dat weekend dienst had. Het is net het weekend dat ik een lekker lang weekend kan houden (12 t/m 15 juni vrij). Dan heb ik ook mege veel tijd voor mijn nieuwe donder :).

Alles moet natuurlijk nog wel meezitten :).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Andrea

Hallo,

Internet werkt weer :)
Leuk dat kijken hoe de jonkies groeien en wanneer ze straks groot genoeg zijn om op te halen. Het is leuk dat Mariska en ik toch nog samen een jonkie tergelijkertijd op kunnen halen.
Ik kan net na dat weekend beginnen met inrichten en opbouwen voor mijn eindexamen. Spannend. Dus het zou idd leuk zijn als ik voor die tijd het jonkie opkan halen.
Het was toch anders gelopen voor mij dan gedacht met het nestje van Ot en Sien. Maar ik krijg een lieve kroelkont uit het nest van Jut en Jill. Een tweede verfspat dus.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle