16 augustus 2025, 06:36:26

1e ronde 2004

Gestart door Mandy, 5 februari 2004, 18:05:13

« vorige - volgende »

daan

Hoi Mandy,

Het ziet er weer uit de nieuwe foto;s.
Altijd weer spannend of de jonge gevoerd gaan worden hé.
Mooi joh al die donsjes zo bij elkaar.
Wat zijn de jongen van Bobbie en Kuifje ook mooi geworden joh. Jeetje het is wat 38 jongen uit 4 koppels hihii mooi hoor.
Ja ik hoop dat hier ook snel koppels wat gaan doen want nu hebben alleen Diesel en Mexx 4 eitjes. hhahahahha geduld is een schone zaak hé. Maar wel moeilijk.
En ja Gabber en Kuiffie hebben ook ff een pauze in gelast die zijn nu in de rui, dus die wachten nog effies.
Nou succes met al je kleine grut

Groetjes daan

Karin

O jeetje, Grietje een Hans ?  ::) Dat zou jammer zijn, maar hij wordt er niet minder lief op  8) Gisteren floot Dimple heel even, maar nog eentonig, dus ze kan nog alle kanten op  :D En anders reserveer ik bij deze een jong van kuifje en bobbie , maar dan pas uit een laat nest, want als ik alles goed bijgehouden heb zitten daar cinnamon geparelde wotmasker poppen in hè ?  ;D

groetjes , Karin.
p.s. het gaat erg goed met Dimple, ze zit zich nu op mijn vinger helemaal op te poetsen, typed een beetje lastig. Ik gooi vanavond weer foto's in mijn dagboek.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

25 april 2004, 15:57:25 #347 Last Edit: 25 april 2004, 16:02:28 by Mandy
Ja dat klopt, die ene in dit nest is toevallig gisteren gereserveerd, ik heb nu alleen die gewone geparelde witmasker nog over. :)

Ik heb weer ff een nieuwe update;

Grietje zit weer buiten bij de rest, want sinds ze alleen binnen zat was ze niet meer te houden, ze vloog wild rond en floot telkens naar de valken buiten, dus ik heb ze gisteren terug de volière in gedaan.  ::)
Jut&Jul die omstebeurt buiten kwamen (ivm broeden op nest 2) kwamen steeds naar haar toe. Grietje bedelde wel even, maar omdat ze haar niet voerden is ze gewoon zelf gaan eten wat ze hierbinnen ook al lang deed natuurlijk. ;)

Met de 4 van Kuifje&Bobbie gaat het goed  :) ;

Met de 6 van Theo&Thea gaat het ook goed, al krijgt de jongste niet heel veel eten, dus misschien dat ik die een beetje bij moet voeren... :-/
De eerste 3 jongen zijn al geringd. :)

Bij Pino&Pipo zijn er al 3 jongen en ze worden goed gevoerd! ;D

Rembo&Rembo hebben nog steeds 5 eieren waarvan 3 bevrucht, die andere 2 blijven onbevrucht denk, anders had ik al iets moeten zien. ::)

Bij Ot&Sien zijn 4 van de 5 eieren bevrucht, die andere blijft onbevrucht anders had ik er al iets in moeten zien. ::)

Bij Jut&Jul zijn alle 6 de eieren bevrucht! :P

En Bello heeft vandaag haar 2e ei op de grond laten vallen...
Ik heb er dus weer een blok bij gezet en het onbevruchte ei waar Pico op zat te broeden weer weg gehaald. Nu hebben ze dus 2 lege blokken om te kiezen, hopelijk werkt dit wel... :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Stijn dc

hoi

nu kan je weer wel foto's laten zien hoor :P
leuk dat je zoveel jonkies en toekomstige jonkies hebt. Maar hoe schouwj ij altijd? komen ze er zo vaak af, wnat bij weigeren ze nog om af hun nestje te komen. Ook zie ik ze er nooit spontaanaf komen.

SDC:D

Mandy

Citaathoi

nu kan je weer wel foto's laten zien hoor :P
leuk dat je zoveel jonkies en toekomstige jonkies hebt. Maar hoe schouwj ij altijd? komen ze er zo vaak af, wnat bij weigeren ze nog om af hun nestje te komen. Ook zie ik ze er nooit spontaanaf komen.

Ja, ik zag het net, dus ik heb nu de foto's ertussen geplaatst! ;)

De eitjes schouw ik meestal om de 3 dagen door de valk van het nest te tillen. Het zijn eigenlijk allemaal wilde valken, maar ik kan ze altijd zonder problemen rustig van het blok aftillen. Als ik dan geschouwd heb gaan ze er altijd vrij snel weer terug op, dus geen probleem. :)

Stijn dc

hoi

ow, je tilt de valk zelfs van de nest, dat ga ik dan toch maar niet proberen. Ik wacht dan leiver af eigenlijk. bange ik. :)

Kelly Stark

Hey Mandy,

Wat erg zeg. Dat zo'n klein grasparkietje valkbabies doodmaakt. Dat is echt wel heel spijtig. :-[

Groetjes Kelly
Kelly

Speedy

Hoi

Ik kan bij Angel ook rustig kijken hij bijt mij niet, de schat.
De moeder Nikita is te wild, dus als zij erop zit, ga ik niet kijken, ze slaat met de vleugels, dus ben veel te bang dat het dan fout gaat.

Groetjes,
   Trudie

Stijn dc

hoi

nu verget ik nog te zeggen dat het weer pracht van eej onkie zijn. Vooral die van kuifje en bobbie. Die geparelde witmakser heeft ehcth eel zwarte parels. Echt prachtig.!!

Speedy

Oh ja ze zijn zeker weten schitterend, misschien kan je hier wel een ruil hoek maken?? hahahahahahahhahaa nee geintjuh.

Groetjes,
   Trudie

Mandy

Het 4e jonkie is vanavond ook geboren bij Pino&Pipo en ze worden allemaal goed gevoerd. ;D

Ook het 6e jonkie bij Theo&Thea had toch goed eten gehad. :)

En ik riep te hard dat Grietje niet gevoerd werd, ja hoor, vanavond kreeg ze toch eten van pa Jut! :P
En als ik in de volière kom, komt ze wel meteen naar me toe hoor, lekkere kroeletjes halen! :-*
Dus dat wordt wel beter opletten! ::)

Karin

Ik wil ook pas als ik zeker weet dat Dimple een man is hoor  ;D Voorlopig hoop ik dat het een popje is. Maar tegen de tijd dat ze aan het laatste nest beginnen hoop ik het toch wel te weten  ;D En anders wacht ik gewoon. Voorlopig heb ik mijn handen vol. En jij ook zo te zien !  ;D ik hoop dat Grietje tam blijft. Ik zie aan Magic dat hij een stuk minder tam is dan bijvoorbeeld Cookie en Dazzle. Ik ga hem waarschijnlijk tijdelijk apart zetten, kijken of hij weer tammer wordt. Dimple hou ik voorlopig apart tot ze echt supertam is. Anders trekt ze toch vrij snel naar de andere valkjes denk ik.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

mlanghou

Hi Mandy,

'T is wat zeg.... ben je een weekeindje van het internet, worden er zomaar 4 jongen bij Pipo en Pino geboren. Wat fijn dat alles goed gaat en dat ze gevoerd worden.

Ik vind die kleine pluisjes zo schattig, maar ook een beetje eng... Ik bedoel: ze zien er zo teer en breekbaar uit.

Het zou erg leuk zijn wanneer er een jonkie voor mij bijzit  :-/..... nagelbijtend spannend .....

Volgens mij is Punk het daarmee eens, hij zit de laatste tijd heel vaak te kroelen met een nep-tweety die bovenop zijn kooi staat. Nou ja, kroelen... hij houdt eigenlijk meer zijn kopje naar beneden om gekroeld te worden.  :-* Maar helaas reageert die plastic Tweety niet. Soms wordt Punk dan boos en geeft hij Tweety een enorme ram met zijn snavel, zodat die omvalt. >:( (Hij wil dus echt meer aandacht, maar is niet zo tam dat hij zich door mij laat kroelen.) Verder valt mij op dat hij steeds mooier gaat fluiten. Voorjaar in zijn bolletje!  :D

Voor wat betreft de naam... Ik ben er nog niet helemaal uit. Het wordt waarschijnlijk ook een of andere muziekstroming / muziek gerelateerde naam. Bijvoorbeeld Funk, Skunk, Ska, Fusion, Jive, Twist(er), Jazzy of Beebob. Ik denk de laatste: Beebob, the swinging cockatiel!!!!! (De grasparkieten die ik vroeger had, hadden ook Jazz namen: Charlie (Parker) en Chet (Baker).

Ik hou nog 1 - 2 weken mijn adem in in de hoop dat er een lief bont / gepareld vriendinnetje voor Punk bijzit  :-X.

Groetjes,

Miranda

PS: als ik al die kroelverhalen lees en kroelfoto's zie, dan word ik zo warm en vertederd.... Echt jammer dat Punk niet zo tam is. Dus mocht je tijd hebben om Beebob tam te maken, dan hou ik me aanbevolen!!!!!

sabrina

Hi Mandy,

Wat fijn om te horen dat alles zo goed gaat met de valken. En het is natuurlijk ook hartstikke leuk dat iedereen ook zo enthousiast is!
Ik hou je verhalen ook goed in de gaten want dit is de week dat de eieren van Ot en Sien uit kunnen komen (einde van de week, toch??) De foto van vader Ot op zijn nest vind ik erg mooi.

Succes!

Sabrina

Kolkkie

Hoi Sabrina,

Jij zit dus ook al met smart te wachten tot het eerste ei van Ot en Sien uitkomt :D.
We moeten nog ff geduld oefenen.

Voor wat voor een mutatie ga jij? Ik ga voor een wildkleur.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006