28 maart 2024, 21:49:23

*-*Amy's vriendjes*-* Rust zacht Ricky!!!

Gestart door Christine, 11 juli 2011, 13:42:48

« vorige - volgende »

Christine

Citaat van: Rianne op 12 augustus 2011, 14:29:37
Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! :D
Even een vraagje, ik vroeg me af of jij misschien weet hoe oud mijn Max is. Max is een zoon van Flutty en Fien, en is toen naar Wilma verhuisd. Omdat Wilma allergisch bleek te zijn, heb ik de valkjes die bij ons vandaan kwamen + partner (in dit geval Max) in huis genomen. Maar omdat hij geen ring draagt (volgens mij is hij van je tweede nestje, je hebt de jongen van de eerste ronde toch zelf gehouden) weet ik niet hoe oud hij is. Weet jij dat nog?

Als ik goed nadenk dan zijn Miko&Tosca even oud als het eerste nestje van Flutty&Fien. Dus Jazzy en Ricky zijn even oud als Miko&Tosca
Miko en Tosca hebben beiden een groen ringetje aan.
Het jaar daarna zijn Aïsha, Max en ... geboren.
De derde naam ontglipt mij maar toen had Marilyn die in de tijd overgenomen... Want ze had toen een mooi kaartje gemaakt met de drie jongen die ik toen had van Flutty&Fien.
In dat jaar is ook mijn Fientje gestorven aan een bacterie... :-\
Het verschrikkelijke jaar dat Fien en Luna gestorven was aan éénzelfde bacterie en dat terwijl ze niet met elkaar in contact stonden... ::)

Wat voor jongen zijn er ondertussen uit Max gekomen?
Dat helpt mij ook weer een stap vooruit in de splits die Jazzy van zijn vader heeft gekregen. Want uit Jazzy kan ik opaline lutino popjes krijgen. :D Uit combinatie Jazzy en Baïsha komt Gloria die sprekend op Fientje lijkt. ;)
Kan je nog volgen? ;D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rianne

Groene ring is volgens mij 2005?
Max is opaline split lutino, hij is gekoppeld aan een lutino en ik heb wildkleur en lutino zonen gehad en opaline en lutino opaline dochters :)

Christine

Citaat van: Rianne op 12 augustus 2011, 15:16:04
Groene ring is volgens mij 2005?
Max is opaline split lutino, hij is gekoppeld aan een lutino en ik heb wildkleur en lutino zonen gehad en opaline en lutino opaline dochters :)

Hmz, normaal zou dat moeten kloppen.
In 2007 ben ik voor de eerste keer beginnen te kweken in de voliere.
Dus dan moet Max van 2006 zijn?
Miko en Tosca zijn niet echt tam meer dus pakken kan ik zeker niet doen.
En zeker niet door hun broedseizoen.
Max was ook een opalientje. Net zoals zijn oudere broer Jazzy.
Dan had ik toen twee wildkleuren en Max als enige opalien tussen de wildjes. De wildjes zijn dan split opaline en lutino
De opalientjes zijn dan split lutino. ;D

Even op de pc neuzen. Misschien dat ik nog kleine Max vind. ;)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

oké. Jazzy, Ricky, Miko en Tosca zijn van 2005.
Dat weet ik nu wel zeker na het zien van kleine ukkietjes die op Jazzy & Ricky lijken :D

Baïsha had toen een rode ring.
Dat was van 2006... Van Miko&Tosca.

Ik denk dat ik toen Max, Quincy en Aïsha (ondertussen weet ik de derde naam ook terug ;D ) niet heb kunnen ringen omdat de ringen toen net te laat waren. Dus dan zou Max van 2006 moeten zijn.
En stomste is dat ik geen foto's vind van dat nest. :-\
Die zouden nog op men laptop of op een oude pc moeten staan... :-\ :-\

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rianne

Of in een oud dagboek? Zal eens op zoek als ik wat meer tijd heb, misschien morgen :)

Christine

Vandaag nestcontrole gedaan.
Omdat de jongen van Flutty&Freya uitgevlogen zijn krijgen de pleegjongen geen eten meer.
En aangezien dat ik de andere jongen van Toby&Snowy al had overgelegd met hun twee in twee verschillende nestjes zijn de twee die nog in nest zijn heel goed.
Degene die bij Flutty&Freya in nest zaten worden dus niet meer gevoerd.
Aangezien een vriendin van mij een jong wilt hebben heb ik gesloten om ze toch met de hand verder op te voeden.
Het tweede jong blijft dan hier wonen omdat dat het laatste jong is van Toby. ;)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

Even de twee pappertjes op foto gezet.
Al een geluk kan mama meehelpen want twee tegelijk voeren is natuurlijk een klusje.
Het jong dat al wat aan pap gewoon was (wat wil je, ze had honger) had ik mama laten doen. Ze heeft toch wel wat lepeltjes naar binnen gespeeld.
Het andere jong was na twee lepeltjes vertrouwt met pap en at het nu ook goed.
Dus ik ben al wat geruster. Alles komt goed met de twee.

(op de foto is het niet duidelijk te zien dat het een cinnamon lutino is. In werkelijkheid als je de twee naast elkaar ziet zie je een verschil)

Links cinnamon lutino, rechts lutino


Voor lutino, achter cinnamon lutino




Ik heb dan ook de knoop doorgehakt voor mezelf.
De cinnamon lutino blijft hier wonen.
De andere lutino gaat naar een vriendin van mij.
Het lijkt alsof het de natuur is dat er voor heeft gekozen om die cinnamon lutino dichter bij mij te brengen zodat ik opnieuw een tam valkje heb. Het geslacht maakt nu eigenlijk niet zoveel meer uit. Maar zou wel handig zijn als Gendika laat weten wat het gaat worden want dan kan ik haar/hem ook een naam geven.
Als het een popje is wordt het Nina en als het een mannetje is wordt het .... (nog geen idee)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

Aangezien ik nog geen nieuws heb van Toby heb ik besloten om een nieuw valkje op te halen. Deze zal een cinnamon geelwang zijn en gaat als Eros door het leven (naam die mama gevonden heeft ;D )

Dan wacht ik mijn DNA af van een paar valkjes, als het pappertje een popje is gaat het Nina heten, mannetje Amor. Dat geld ook voor het bonte cinnamon witmaskertje dat ik dan ga uitkiezen voor haar/hem. Ze krijgen dan beiden de naam die hier staat. Amor of Nina.

Voor de rest gaat alles goed met de jongen. Het andere pappertje doet het ook enorm goed, is de pap gewoon en begint wat trosgierst te snoepen. Ik zet ze dus op drie keer per dag, hebben ze tussendoor wat tijd om zelf te kunnen eten.

Ook de jongen die zelfstandig zijn gaan binnenkort naar binnen om zo verder nieuwe huisjes voor ze te zoeken.
Ik weet al zeker dat er vier naar één en dezelfde volière gaan, twee blijven hier, één gaat naar een vriendin, voor de rest heb ik nog niet meteen een thuisje. We zien wel.

Ondertussen heb ik ook een andere vieze bewoner gevonden onder de voliere en misschien ook de grootste doodsoorzaak van Amy en Sunny. Het is één of ander knaagdier dat daar onder eten komt zoeken. Ik heb toch maar een val gezet. Hopelijk vang ik dat beest.

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

30 augustus 2011, 18:39:34 #83 Last Edit: 30 augustus 2011, 18:45:32 by Christine
Ik heb vandaag mail gehad van Gendika.
De albino waarvan ik dacht dat het een popje zou zijn en ik Khalina genoemd had, blijkt nu een mannetje te zijn...
Ik weet echter niet hoe het komt.

Angelo: witmasker splits waren onbekend
Mochita: cinnamon witmasker
OF
Gloria: opaline lutino

Hoe dat je het draait of keert, ik kan oftewel albino mannetjes of popjes krijgen. Maar mijn doel was om haar te houden als Khalina en als popje, nu blijkt het een mannetje te zijn maar heb super gehecht aan dit pracht ding. Het wordt voor mij nog een moeilijk kweekjaar met moeilijke beslissingen.

Ook mijn pappertje (die inmiddels bij de rest zit) dacht ik dat het een popje ging zijn omdat het een cinnamon lutino was (volgens berekingen toch). Het is minder erg omdat het popje dat ik in gedachten had (moest het dan toch een mannetje zijn) het popje was dat ik in gedachten had. De cinnamon lutino gaat als Amor door het leven, de cinnamon bonte witmasker als Nina.

Dan de albino gaat Kali heten, in plaats van Khalina. Dat kan voor beiden geslachten dus maakt het niet veel meer uit.
Maar nu moet ik extra voorzichtig zijn want Lyna de cinnamon opaline witmasker hoop ik echt dat dit een popje is want anders wordt het zoeken achter twee popjes.

Het komt wel goed, ik moet nu nog één mannetje zoeken tussen al men valkjes voor te kunnen koppelen met een valkje waarvan deze dan per koppel kan verhuizen. Die mensen moesten twee koppels hebben dus mocht ik beslissen welke ik zou nemen voor hun.

Het eerste opalientje van Flutty&Freya is een popje: de staartveertjes blijven visgraatmotiefje hebben omdat die nu pas doorkomen. ;D Deze had ze verloren door de schrik van een storm een paar weken terug.

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

Ik heb haar foto ook even bij mutaties gezet.
Ze doet mij denken aan een geelwang.
Haar heb ik gisteren geruild voor een ander valkje van mij (één van mijn jongen)


Ik vind haar prachtig, nog steeds naamloos maar zal snel verandering in komen. Iemand een idee?

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Sally

Beauty ofzo? :p

Ik vond het gezellig deze namiddag meid!
Foto's gelukt? :D

Christine


Deze morgen vond ik  jou lichaam.
Vleugeltjes open net alsof je wou vliegen.
Ga nu maar, naar de regenboogbrug.
Ik zal altijd van je blijven houden. :'(

Rust zacht lieve meid,
Doe jij je dochters: Amy en Sunny de groetjes en een dikke knuffel van mij.
Ooh wat ga ik je missen, je was men enigste meisje wat ik nog dicht tegen me aan kon houden.
Een leegte laat je achter.
Je papa Flutty, je mannetje Nicky en dochtertjes Christy en Cathy gaan je enorm missen.

Tranen stromen over mijn wangen met dit te typen. :'(
Wat is het moeilijk.
Ik ga je missen.


***********************************************

Even wat vrolijker nieuws.
Ik heb nog een paar foto's van Eros gevonden op men camera.
Zijn geel gezichtje


Zijn prachtige gele wang.


*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**