29 maart 2024, 14:51:41

*-*Amy's vriendjes*-* Rust zacht Ricky!!!

Gestart door Christine, 11 juli 2011, 13:42:48

« vorige - volgende »

Christine

11 juli 2011, 13:42:48 Last Edit: 19 oktober 2011, 12:41:28 by Christine
Een nieuw begin na de dood van Sunny en men handtam Amytje.

Eerst mezelf eens voorstellen voor degene die mij nog niet kennen.
Ik ben Christine wonend in België, 24 jaar.
Mijn passie ging altijd uit naar de dieren.
Altijd zijn er al dieren in mijn leven geweest, maar vogels daar hield ik nog altijd het meeste van.
Het is begonnen met grasjes, daarna mijn eerste valkparkiet.
Hij kwam van een dierenwinkel waar ze mij hem aanraadde, achteraf toch wel spijt gehad van mijn keuze omdat deze toch niet zo tam bleek te zijn. (de andere juist wel)
Maar dat herinner ik mij nog super vaag. Op een dag was hij overleden en we besloten om opnieuw een valkje te gaan kopen.

Zo kwam Flutty in ons leven. Flutty is een wildkleur. Hij was een charmante man, floot de sterren van de hemel en was altijd super vrolijk. Maar hij wipwapte veel op zijn stok, daarom kozen we voor hem een vrouwtje uit. Deze werd Fien een pracht van een opaline lutino.
Van hun heb ik één nestje gehad, jongen had ik gehouden. Jazzy: opaline mannetje en Ricky wildkleur popje.
Plots lag Fien een jaar daarna in haar nestblokje dood, sectie laten doen: bacterie...
Flutty kon echter niet zonder vrouwtje dus kozen we voor een gepareld popje Freya

Flutty


Freya


Jazzy


Ricky


Toen dat Jazzy en Ricky door hun rui heen kwamen begon er een zoektocht naar een passend popje en mannetje voor hun.
Maar heel snel bleek dat die twee onafscheidelijk waren van elkaar. Ze gingen als Miko: cinnamon witmasker en Tosca: cinnamon bonte witmasker door het leven.
Aangezien ze al snel een koppeltje begonnen te vormen zat ik opnieuw met twee vrijgezelle valkjes. Ik had al snel contact met Mandy over een handtam popje. Het was een prachtige cinnamon opaline geelwang. Zij ging als Luna door het leven. Het was een tam ding. Kroelen daar hield ze niet van maar je kon haar wel toen vast nemen met volle hand. Doordat Fien een bacterie had was inmiddels ook Luna het slachtoffer er van geworden.
Voor Ricky had ik een mannetje gevonden hier ik de buurt: een redelijk tamme cinnamon. Hij werd Nicky genoemd.

Miko:


Tosca


Nicky


Voor Jazzy had ik meteen een oplossing. Vrienden van ons hadden voor de verjaardag van hun dochter een valkje van mij gekregen. Ze kon echter niet overweg met de pop des huize. Ze vocht daar regelmatig mee dus had ik besloten om haar terug over te nemen. Ze ging daar als Baïsha door het leven en bleef die naam hier ook behouden. Zij is een eigenkweek valkje van Miko&Tosca.

Baïsha


Het was een voltallig groepje. Ze konden redelijk goed samen zitten tot Jazzy besloot om iedereen weg te jagen bij zijn vrouwtje. We verdeelde de kamervolière toen in twee en besloten om te kweken. Jazzy&Baïsha kregen dan een apart hok.

Ik besloot altijd om de jongen te verkopen die ze kregen. Allé, bijna allemaal toch. Diégah: cinnamon witmasker had ik gehouden voor een mannetje te hebben voor mijn andere vrijgezelle dames maar al snel bleek het een crossover te zijn. Ze was geen mannetje maar een prachtig popje. Ze was een eigenkweek van Miko&Tosca.

Diégah samen met haar papa Miko



Voor een schoolproject (eindwerk) besloot ik om er een paar handtam te maken. Eerst had ik Nicky en Ricky hun eerste nestje laten doen die ze zelfstandig groot hadden gebracht. Zo kwam Sunny in mijn leven. Mijn eerste eigenkweek cinnamon geelwangetje die dit jaar door een marter (denken we) om het leven is gekomen.

Hier samen met haar vriendje Simba die bij een vriendin van mij woonde. Ik heb hem overgenomen omdat ze ging stoppen met de valkjes. Alles gaat nog steeds super goed met Simba.


Nicky&Ricky kregen een volgende nestje. Daar werden zes jongen geboren. 1 wildkleurtje die een zware start had gemaakt, hij bleef hier wonen en werd Toby: wildkleur genoemd. Mijn twee handtamste mochten ook blijven: Cathy: cinnamon opaline geelwang en Amy: cinnamon geelwang 'amy is dit jaar ook overleden door marter' Dan had ik nog een mannetje: Kenji wonende bij Sally en nog een cinnamon opaline geelwang. Ze verhuisde naar een jongetje die ik toen had leren kennen op de trein.

Toby: hij is spijtig genoeg kunnen ontsnappen uit de volière op 30 juli 2011 (wat mis ik deze schat enorm)


Cathy


Amy (wat mis ik deze meid)


Voor Toby zakte we helemaal af naar Friesland waar ik Trienke ontmoette. Ik kocht van haar een prachtige albino popje. Ze was wit zoals de sneeuw, daarom werd ze ook Snowy genoemd.

Snowy


Ik had contact met een fokker hier in de buurt omdat ik zocht achter drie mannetjes voor Cathy, Amy en Diégah.
Cathy werd gekoppeld met Dario: cinnamon witmasker en Amy met Timmy: bont
Voor Diégah had ik Ozzy: fallow maar Diégah en haar vader waren onafscheidelijk. Dus vormden Miko, Tosca en Diégah een onafscheidelijke trio.

Dario


Timmy


Ozzy


Algauw besloot ik in 2009 te kweken met de valkjes.
Ze deden het allemaal goed, van dat jaar heb ik een aantal valkjes gehouden.
Gloria: opaline lutino, ze leek spreken op men overleden Fien en werd dan ook stapel verliefd op haar.


Mumble: hem wou ik verkopen maar dat ging niet omdat hij kalktekort had en daardoor kromme pootjes had gekregen.


Mochita: haar wou ik houden als mannetje: wederom een crossover cinnamon bonte witmasker popje of was het toch een popje uit de combinatie: Miko&Diégah.


Op een ochtend riep mama wij wakker: missen we een valkje??
Ik meteen uit mijn bed gesprongen en gespurt naar buiten. We zagen een valkje zitten op het dak bij de buren. Met veel moeite heb ik hem uiteindelijk kunnen vangen. Het was een witmasker mannetje. Ik zette hem even in quarantaine en uiteindelijk mocht hij bij de rest in de volière.


In samenspraak met Sally had ik bij haar een eitje meegenomen om hem onder een nestje te leggen bij mij. Hij was bevrucht en snel kwam daar een prachtig cinnamon mannetje uit.
Sally koos voor de naam Bounty en hij bleef hier wonen.


Al snel vormde Angelo, Gloria en Mochita een koppeltje.
Ze kregen vorig jaar een nestje op de bodem en daar hield ik er eentje van omdat deze enorm op de papa leek. Hij was een witmasker mannetje en ging als Kobe door het leven.


Voor Kobe en Bounty besloot ik van een vriendin twee valkjes te kopen.
Christy was een eigenkweek van Nicky&Ricky en Lobke was een vreemde.
Christy is een cinnamon opaline geelwang en Lobke cinnamon opaline

Christy


Lobke



Buiten mijn valkjes lopen hier ook nog viervoeters rond.
Twee border collie's Gino & Iris
Twee katten Monty & Zorro

Gino


Iris


Monty


Zorro


*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

11 juli 2011, 13:46:54 #1 Last Edit: 11 juli 2011, 13:57:15 by Christine
Na de dood van Amy en Sunny besloot ik blokken op te hangen.
Inmiddels heb ik al heel wat eitjes en sinds zaterdag is daar het eerste jong bij flutty&freya geboren.

Vandaag is er opnieuw een jong uit het eitje gekomen bij flutty&freya en is zijn er twee piepeitjes bij Dario&Cathy. De rest van de valkjes doen het super goed.
Alleen moet ik Ricky extra goed in de gaten houden. Ik heb haar cloaca ingesmeerd met olie, want ze heeft al een paar daagjes een dikke bult maar oogt niet ziek en eet en drinkt normaal.

Als ik nestcontrole doe is Mumble er als de kipjes bij. Zo een fluiter en een charmeur.  ;D
Ik ben benieuwd wanneer het piepeitje van dario&cathy uitkomt. In 2009 hebben ze ook een nestje gehad maar lieten hun nestje in de steek na twee weken.

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

patty_dordtse valkjes

jeehhh ...

succes met een nieuw begin en de nieuwe kweek...

gefelie met alle eitjes en de donsjes die geboren zijn


dikke knuffie  :-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Caroline

Leuk een nieuw boekje, ik ga je weer volgen hoor.  :D

Wat een hoop valkjes heb je tegenwoordig, super!!

Ik heb geprobeert ze te tellen ... 26?? ???

Succes met de kweek ... groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Christine

Vandaag nog eens nestcontrole gedaan.

Flutty&Freya hebben nu drie donsjes en nog één piepeitje

Dario&Cathy hebben 1 donsje en twee piepeitjes...
Van hun ben ik benieuwd wat er gaat uit komen.
Ze hebben nu een geel donsje.
Aangezien ik niets afweet van Dario zijn splits komt dit eruit.

Vader:
Witmasker Cinnamon

Moeder:
Cinnamon Opaline Geelwang

Nageslacht man:
100% Cinnamon split voor Witmasker {X2:Opaline} {X2:Geelwang}

Nageslacht pop:
100% Cinnamon split voor Witmasker

Het kan dus lekker nog alle kanten op met dit nest.
Als ik duidelijkheid heb of er zit een verrassing bij en het is een popje blijft deze hier wonen.  ;D

Bij Miko, Tosca en Diégah ligt ook nog een piepeitje.

Gloria en Mochita blijven op de bodem eitjes leggen. Ik heb zelfs drie nestblokken op de bodem geplaatst en zelfs dat willen ze niet. Ze maken het mij niet makkelijk. Ze liggen net aan de deur... :-\ Telkens als ik binnen kom gaan ze natuurlijk van hun nestje af. En ik heb Angelo er nog geen één keer op zien zitten...

Lobke heb ik al een paar keer betrapt bij Toby&Snowy.
Daar moet ik telkens haar eitjes weg halen want die van Toby&Snowy zijn natuurlijk ook bevrucht. ::) , anders moet ik voor haar het blok terug ophangen. Misschien dat ze dan in dat blok gaat leggen.

Ricky zit nog steeds op het nestje, wilt ook met rust gelaten worden dus laat haar lekker doen. Ik ga haar wel extra in de gaten houden.

@Caroline: ja idd, ik HAD er 24, met Amy en Sunny erbij.
De koppels klopten zo goed als, tot er een dier besloot van hun leventje te beeindigen. Nu zitten we zelfs te twijfelen of het Zorro niet geweest was. Buren zeiden dat ze hem aan de tralies hebben zien hangen. Achja, ik kan de tijd helaas niet terug draaien en probeer mij nu vast te houden aan de jongen die ik nu heb. Na deze ronde ga ik ze hopelijk op rust krijgen.

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

Alles gaat goed hier in het valkjespret wereldje.
De jongen worden geboren, worden gevoerd en groeien goed.
Hier en daar wat sterftes in eitjes maar valt tot nu toe redelijk mee.
Reden waarom Ricky al een nieuw nestje wou beginnen is omdat haar jongen niet uitkwam. ::) Ik heb uiteindelijk een eitje open gedaan met een dood volgroeid jong erin.

Net nog even nestcontrole gedaan. Tot mijn verbazing lag er bij Toby&Snowy een lutino donsje... Raar, ik wist niet meer dat die eruit konden komen.



Dus daarom even de splits van Toby's ouders.
Nicky&Ricky

Ik heb er wel twee... De jongen die ik heb gekregen moeten er uitkomen... Hier zie je dat ik cinnamon opaline geelwangen uit hun kan krijgen. Dat verklaard Cathy en Christy

Vader:
Cinnamon split voor {X1:Opaline} {X1:Geelwang}

Moeder:
Wildkleur

Nageslacht man:
50% Wildkleur split voor {X1:Cinnamon} {X1:Opaline} {X1:Geelwang}
50% Wildkleur split voor {X1:Cinnamon}

Nageslacht pop:
50% Cinnamon Opaline Geelwang
50% Cinnamon

Hier zie je dat ik Amy en Sunny eruit kon krijgen.
Hier valt het geparelde ineens weg.

Vader:
Cinnamon split voor {X1:Geelwang}

Moeder:
Wildkleur

Nageslacht man:
50% Wildkleur split voor {X1:Cinnamon} {X1:Geelwang}
50% Wildkleur split voor {X1:Cinnamon}

Nageslacht pop:
50% Cinnamon Geelwang
50% Cinnamon




Nu even voor Toby en Snowy.

Aangezien ik niet weet of hij zeker drager is van geelwang zijn dit er ook een deel..
Vader:
Wildkleur split voor {X1:Cinnamon} {X1:Opaline} {X1:Geelwang}

Moeder:
Witmasker Lutino

Nageslacht man:
50% Wildkleur split voor Witmasker {X1:Cinnamon} {X1:Opaline} {X2:Lutino} {X1:Geelwang}
50% Wildkleur split voor Witmasker {X2:Lutino}

Nageslacht pop:
50% Cinnamon Opaline Geelwang split voor Witmasker
50% Wildkleur split voor Witmasker


Vader:
Wildkleur split voor {X1:Cinnamon} {X1:Geelwang}

Moeder:
Witmasker Lutino

Nageslacht man:
50% Wildkleur split voor Witmasker {X1:Cinnamon} {X2:Lutino} {X1:Geelwang}
50% Wildkleur split voor Witmasker {X2:Lutino}

Nageslacht pop:
50% Cinnamon Geelwang split voor Witmasker
50% Wildkleur split voor Witmasker

En wat als hij geen drager is van geelwang?
Vader:
Wildkleur split voor {X1:Cinnamon}

Moeder:
Witmasker Lutino

Nageslacht man:
50% Wildkleur split voor Witmasker {X1:Cinnamon} {X2:Lutino}
50% Wildkleur split voor Witmasker {X2:Lutino}

Nageslacht pop:
50% Cinnamon split voor Witmasker
50% Wildkleur split voor Witmasker

Maar hoe verklaar ik dan die lutino?
Vader:
Wildkleur split voor {X1:Cinnamon} {X1:Opaline} {X1:Lutino} {X1:Geelwang}

Moeder:
Witmasker Lutino

Nageslacht man:
50% Lutino split voor Witmasker {X1:Cinnamon} {X1:Opaline} {X1:Geelwang}
50% Wildkleur split voor Witmasker {X2:Lutino}

Nageslacht pop:
50% Cinnamon Opaline Lutino Geelwang split voor Witmasker
50% Wildkleur split voor Witmasker

Wederom hetzelfde als je de geelwang, opaline weg doet...
Ik weet dat Nicky een enorme toverbal is. Ik heb nog nooit geweten dat hij cinnamon er ook nog eens uit kan krijgen.
Wie weet krijg ik dan ook opaline cinnamons eruit.
Het is een raadsel hoe het komt dat er ineens een lutino jong eruit komt. Ze is pas deze nacht geboren, niet verwacht dat er jongen uit dit nest gingen komen omdat ze hun nest wat in de steek liet omdat er een ander popje bij ging zitten. Nu zit Lobke er nog steeds in maar het jong is wel geboren. En neen, het is niet van Lobke omdat Lobke pas later eitjes begon te leggen bij hun. En tot nu toe geen verse eitjes meer gevonden van haar.  :P


Verder is de tussenstand:
Flutty&Freya: vier jongen

Dario&Cathy: 3 jongen en nog één eitje maar denk dat die niet meer gaat uitkomen

Toby&Snowy: 1 eitje en nog twee eitjes waarvan er eentje slecht is, de andere is nog een twijfelgeval

Miko&Tosca&Diégah: die hebben hun handen vol met hun kroost. Het zijn er tot nu toe al vijf geworden.

Jazzy&Baïsha: hebben een aangepikt eitje maar zie weinig leven erin. Ik laat het nog even doen. De rest van de eitjes daar twijfel ik om.

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Cherro

Het kan zijn dat ze stiekem idd een split hebben, maar kan ook zijn, omdat je al schreef dat er andere koppels in andere nestjes zitten, dat die daar toch stiekem een ei hebben gedropt? :)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Christine

Citaat van: Cherro op 16 juli 2011, 10:34:55
Het kan zijn dat ze stiekem idd een split hebben, maar kan ook zijn, omdat je al schreef dat er andere koppels in andere nestjes zitten, dat die daar toch stiekem een ei hebben gedropt? :)

Ik denk eerlijk gezegd een split. Want er ligt nog een donsje en Lobke is nog maar net vorige week bezig met eitjes te leggen bij hun.
Wederom ligt er een lutino bij hun in het nestje.
Dus ben benieuwd of het een geelwang zou zijn of niet. Weet dan wel al welke hier ga blijven wonen ;)

Bij Jazzy&Baïsha ligt het pleegdonsje onder hun van Mochita en Angelo. Het is een wit donsje waarom dat ik weet dat het van hun twee is. Dacht eerst van Gloria maar dat klopt niet. Ben benieuwd wat ik er nu ga uitkrijgen. Weer pennetjes uitkijken.
Ook vond ik onder hun een lutino jong.
Even de berekening voor hun:

Eerst Flutty&Fien: (Fien WAS de moeder van Jazzy & Ricky)
Vader:
Wildkleur split voor {X1:Opaline}

Moeder:
Opaline Lutino

Nageslacht man:
50% Opaline split voor {X2:Lutino}
50% Wildkleur split voor {X2:Opaline} {X2:Lutino}

Nageslacht pop:
50% Opaline
50% Wildkleur

Dan Jazzy & Baïsha
Vader:
Opaline split voor {X2:Lutino}

Moeder:
Bont Cinnamon Opaline

Nageslacht man:
50% Opaline split voor Bont {X2:Cinnamon}
50% Opaline split voor Bont {X2:Cinnamon} {X1:Lutino}

Nageslacht pop:
50% Opaline split voor Bont
50% Opaline Lutino split voor Bont

Ik ga morgen wat foto's maken van de donsjes.

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rianne

Ik snap even niks van al die berekeningen met of zonder cinnamon geelwang lutino en/of opaline, maar waarom ga je er van uit dat alles op dezelfde X zit? Dan had de vader een cinnamon geparelde lutino geelwang moeten zijn. :)

Caroline

En ... je broedt in kolonie wat betekend dat het ook nog eens een eitje van een ander koppel kan zijn geweest of 1 of meerdere partners kan vreemd zijn gegaan.

Ik persoonlijk zou niet zo snel een nieuwe split toevoegen aan een koppel als het koppel tijdens de kweek niet in een aparte kweekkooi heeft gezeten.  ;)

Groetjes!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Christine

Ik weet wie met wie is. Ook hou ik nauwlettend in de gaten wie in de nestblokken zit.
Ik heb alleen maar Toby&Snowy is dat nest zien gaan. Alleen de laatste keer is Lobke erbij gekomen.
Dus zal Toby die split lutino hebben van zijn oma. Want die was opaline lutino. Kan toch?

Verder gaat alles goed hier, ik heb wat foto's gemaakt maar vind ze niet zo goed van kwaliteit maar ga ze straks ofzo misschien hier plaatsen.

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rianne

Ik weet bij mij ook wie met wie is, en evengoed zijn er een paar bij geweest die met een andere pop gepaard hebben. Valkparkieten zijn NIET monogaam. Bovendien zit er niemand de hele dag voor de voliere om in de gaten te houden of koppels elkaar trouw blijven.
Wat de split betreft, het zou waarschijnlijker zijn dat die op de X2 zou zitten.

Christine

Lobke is een cinnamon opaline.
Dus moet Toby wel een split hebben van lutino...
Ik heb wel gezien dat Simba en Lobke enorm close waren bij elkaar, heb ze nog niet zien wippen. Ik ga even afwachten wat de pennetjes zeggen van de twee jongen.

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

Gisterenmorgen trof ik een super kleurtje aan in de voliere.
Het was een wit donsje met rode oogjes. ::)
Hopelijk groeit de albino goed en dan kan ze hier blijven wonen.

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

*Esther*