28 maart 2024, 15:25:49

Kiwi + Looney(rip) + Coconut foto-topic

Gestart door S. van Klink, 22 februari 2009, 13:54:12

« vorige - volgende »

Hermien

Oef, ik was hier even niet meer geweest. Maar 'k ben er weer. Hoop dat je een leuke jaarwisseling hebt gehad en wens je alle goeds en veel plezier met je valkjes in 2010.

S. van Klink

Zo zie je maar dat ook ik niet al te vaak online bent, zie dus net jullie reacties pas  :-[
Iig bedankt natuurlijk, en jullie ook de beste wensen enzo nog toe gewenst!!

S. van Klink

Zooo weer een beetje stof we blazen van dit topic...
Ik dacht, laat ik jullie nog eens weten hoe het er hier voor staat...
We leven dus met z'n allen nog steeds, gelukkig!!
Met de birdies gaat het dus ook nog steeds allemaal goed.
Met dit warme weer is Kiwi wel verschrikkelijk druk, af en toe bijna tegen het irritante aan, maar goed, daar is weinig aan te doen denk ik zo...
En Looney, die heeft nu een goeie rui te pakken...
Mist van 1 vleugel vrolijk 4 slagpennen en van de andere vleugel ook 1, die heeft het op dit moment dus wat minder naar z'n zin, is redelijk chagrijnig ook... Aan de ene kant wel grappig ook, als die los vliegt, klinkt het meer als een duif :P Alleen vliegen heeft die weinig zin in, kost hem teveel moeite denk...
Veel foto's zijn er de afgelopen tijd niet gemaakt.. zal ik me van de week nog wel weer een keer druk om maken ;)
Ofwel, om het af te sluiten met een bekend regeltje:
Word vervolgd!!

Greetz,
Sjaak

Kimm

hoi sjaak,

haha ik herken dat geluid, zoals een duif. wat maf is dat he?  ;D
ze vliegen dan heel zwaar.
fijn dat het verder goed gaat met jullie. leuk om te lezen.
ik hoop dat ze bij jou ook snel door die rui heen zijn.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

Leuk weer eens een update te lezen over je valkjes.  :D

Fijn dat alles nog steeds goed gaat met jullie.

Veel plezier nog met ze.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

S. van Klink

Zooo, zoals beloofd, maar weer eens een paar fotootjes van m'n lieve kemphanen...
En we beginnen vandaag met Kiwi (let vooral op de ogen):


Looney Tune:




Kiwi op m'n knie:






Looney Tune:




Zoals dus te zien is, ze doen het allebij nog steeds...
Morgen is dus het plan om de kooi onderhanden te nemen, als ik het niet vergeet zal ik hier dan ook een fotootje van nemen...

Caroline

Wat een mooie foto's van je prachtige valkjes.

Leuk dat je nog steeds af en toe een serie fotootjes komt plaatsen.  :D

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

..Neline..



Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

S. van Klink

Dank jullie wel ;)
Ik zal proberen om wat vaker wat foto's te plaatsen... er zaten best een paar maanden tenminste tussen de voorlaatste serie en de laatste  ::)

S. van Klink

Even dit topic wat afstoffen en weer onder de aandacht brengen...
De afgelopen paar maanden is er namelijk toch wel het één en ander gebeurd en veranderd...

Natuurlijk het spontaan overlijden van Looney Tune eind april, waar ik al over bericht had...

Mij werd uiteindelijk van verschillende kanten toch geadviseerd om weer een vriendje voor Kiwi te zoeken...
Zodoende kwamen wij op ons pad een mooi wildkleur mannetje tegen van een anderhalf jaar, echter wel met wat "werk"...

Het valkje heeft namelijk nooit de aandacht gekregen die hij toch wel nodig had en het effect is dus dat die erg bang was (voor zo ongeveer alles), voornamelijk voor handen (voeten heeft die weer geen problemen mee)...
Wij hebben ook het idee dat die heel veel alleen is gelaten, zonder radio ofzo in de buurt aangezien hij zo af en toe het geluid van een merel na zat te doen. Snoepstokken heeft hij waarschijnlijk ook nooit gehad, aangezien er nu één in de kooi hangt en hij er nog geen hap van genomen heeft...
Iets anders dan zitstokken kon hij waarschijnlijk ook niet, een schommelring gaat die tenminste ook niet in of op zitten
Ondertussen hebben we wel aardig wat vooruitgang geboekt. Trostgierst eet hij tenminste netjes uit de hand, nou ja, tot een centiemeter of 5 vanaf m'n vingers, maar dat word langzaam aan ook steeds minder, stapje voor stapje zegmaar...

Voordat ik doorga met m'n verhaal, eerst maar even een fotootje van ons nieuwe valkje, sta mij toe om jullie voor te stellen aan Coconut (of Coco in het kort):



Op dit moment zitten Kiwi en Coconut allebij nog in een aparte kooi, dit leek mij verstandiger om Coco tam te krijgen...
Maar nu zit ik zo af en toe toch een beetje te twijfelen...
Als Kiwi uit z´n kooi is en uit het zicht van Coco, begint Coco echt te roepen naar Kiwi en Coco wil ik eigenlijk niet uit z´n kooi laten totdat die vrijwillig op m´n vinger stapt, Anders ben ik weer bang dat het teveel stress op gaat leveren als ik hem weer in de kooi wil doen...

Zou het dus bijvoorbeeld werken om Kiwi bij Coco in z´n kooi te doen, zodat Coco ook wat dingen van Kiwi kan leren (zoals z'n snoepstok, het eten van andere dingen dan z'n normale voer enz.) en zodat hij het dus ook kan zien dat er niets gebeurt als Kiwi op m'n hand/arm zit?
Of zou dit juist weer averechts kunnen werken?

Verder gaat het met Kiwi nog steeds fantastich, dat rare beest wordt ook steeds avontuurlijker... Vorig jaar durfde hij niet eens in de buurt van een plant te komen en dit jaar moeten we echt oppassen dat die zich niet in de peperplant stort bijvoorbeeld... :P 

Gr,
Sjaak

Caroline

Leuk weer eens een update ...

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Coco, super dat je hem een kans wilt geven en met hem aan de gang gaat.

Als jij Coco qua gezondheid vertrouwd zou ik hem inderdaad bij Kiwi in de kooi laten en tegelijkertijd los laten.

Als Coco geen watje is, zal zijn nieuwsgierigheid het winnen en hij Kiwi volgen in veel dingen.

Het is in ieder geval altijd de moeite van het proberen waard.

Succes.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

S. van Klink

Dank je wel voor je antwoord Caroline  ;)
Met de gezondheid van Coco is helemaal niets mis!
Van het weekend moeten de kooien toch weer schoongemaakt worden en dan zullen we ze wel bij elkaar gaan doen!!
We houden jullie op de hoogte met de vorderingen  ;)

Gr,
Sjaak

S. van Klink

Het heeft uiteindelijk toch even geduurd, ik durfde het toch niet helemaal aan, maaaar Coconut heeft deze week toch een paar keer z'n vleugels uit mogen proberen!!
We vermoeden alleen dat hij bij z'n vorige baasjes dus ook nooit de kooi uit is geweest  :o
Ik had dus gewoon de kooi open gezet (aan de bovenkant en de voorkant) en na 3 kwartier had hij de moed gevonden om uit z'n kooi te komen... Daarna duurde het nog eens een 10 minuten voordat hij z'n eerste rondjes durfde te vliegen.
Maar ja, na een paar rondje vliegen werd die denkt toch wel heel erg moe en dan krijg je het punt, waar te landen... Dat werd uiteindelijk maar de vloer aangezien hij ondertussen al aardig wat hoogte had verloren... Eerst het arme beestje maar een minuutje bij laten komen en kijken of het wel goed met hem ging en daarna proberen op de vinger te laten stappen, maar was dus nog iets te ver gegrepen...
Weer een rondje of wat door de kamer en wederom geen landingsplek kunnen vinden, effect: weer de vloer, dit maal in de keuken... Ben even bij hem gaan zitten (samen met Kiwi) en wat voer voor hem neer gelegd, hij was denk echt zo onder de indruk van die "inmense" ruimte die hij tot z'n beschikking had, dat die maar vrolijk op de vloer bleef zitten, zo ongeveer compleet buiten adem...
Na een paar minuten toch maar weer geprobeerd op de vinger te laten stappen en na wat aandringen SUCCES!!
Maar juist ook omdat het z'n eerste keer uit de kooi was, had ik maar besloten om hem weer terug te brengen naar z'n kooi... Hij is de rest van de dag dus ook heeeeel erg rustig gebleven...
Vandaag dan maar weer z'n kooi open gezet en hij was wonderbaarlijk genoeg binnen 5 minuten z'n kooi uit!!
Weer een 10 minuten later ging hij weer z'n eerste rondjes maken, wederom kon hij geen geschikte landingsplek vinden en werd het weer de vloer... Toen kwam hij er maar achter dat die misschien toch maar beter achter Kiwi aan kon gaan en vond die uiteindelijk de bovenkant van de kooien...
Maar aangezien ik het toch redelijk zielig vond dat die zoveel moeite heeft met vliegen, beter gezegd, met een landingsplek vinden, uiteindelijk maar een zitstok gepakt en daar mee midden in de kamer gaan staan zodra hij opvloog en nu mag je dus één keer raden wat er gebeurde... Juist, na een paar rondjes gevlogen te hebben en z´n hoogte weer niet vast kon houden, kwam die spontaan op de stok zitten die ik in m´n hand had!  :D
Om hem in de kooi te krijgen, als die tenminste echt niet op m´n vinger wil stappen, is die stok dus ook zeer bruikbaar.
Volgende stap is inderdaad dus wel de grote kooi compleet opnieuw inrichten en dan gaat die gezellig bij Kiwi de kooi in...
Ondertussen is dit dus weer een heel verhaal geworden en een verhaal zonder een paar fotootjes zegt ook niet zoveel, dus bij deze, toch nog een paar foto´s van vanmiddag: