Peardy´s Palace 17/9 Update en wie gaat er naar Zwolle..??

Gestart door Wendy.., 10 juli 2011, 23:43:12

« vorige - volgende »

Wendy..

Citaat van: TheaV op 22 mei 2012, 22:04:27

Leuke foto's... Zit wat heel moois bij...... :-*

Ik denk dat ik wel weet welke je bedoeld  ;)

Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

Wendy..

26 mei 2012, 21:59:39 #136 Last Edit: 26 mei 2012, 22:01:32 by Wendy..

Vandaag is tegen mijn verwachting in toch een heel lief schattig klein witmasker donsje geboren van Luca & Diegah.
Ze hebben 4 bevruchte eitjes.

Ze zijn het jong goed aan het voeren.
Ik hoorde al steeds nieuwe voer geluidjes toen we vandaag de tuin aan het doen waren. Maar op 11 mei had ik geschouwd met het 1e bevruchte eitje.
Dus de verwachting was dat ze 1 juni uit zouden komen.....

Maar toch een hele leuke verrassing!!!!!

Vader:
Witmasker Bont Opaline

Moeder:
Witmasker Bont Cinnamon Opaline

Nageslacht man:
100% Witmasker Bont Opaline split voor {X2:Cinnamon}

Nageslacht pop:
100% Witmasker Bont Opaline
[/size]

Luna en Armani hebben 4 eitjes tot nu toe waarvan er twee bevrucht zijn  ;D Mams is normal zo tam en is nu een echt pitbull.

Vader:
Witmasker Bont split voor {X1:Cinnamon} {X1:Opaline} {X1:Lutino}

Moeder:
Lutino

Nageslacht man:
50% Lutino split voor Witmasker Bont {X1:Cinnamon} {X1:Opaline}
50% Wildkleur split voor Witmasker Bont {X2:Lutino}

Nageslacht pop:
50% Cinnamon Opaline Lutino split voor Witmasker Bont
50% Wildkleur split voor Witmasker Bont.[/
color]

Ik ben helemaal blij  ;D

Groetjes Wendy

samantha21

gefeliciteerd he , en leuke en mooie foto's  :D :D

carco

Klik op het plaatje voor onze site!

Wendy..

Deze twee Beauty's én een Clearpied witmasker jong van hun heb ik vandaag opgehaald vanuit Spijkenisse.
Het was even wachten totdat ik ze kon ophalen omdat ze nog jongen hadden maar eindelijk wonen ze hier  ;D

Het is een getekende witmasker man én een getekende witmasker cinnamon opaline pop.

Grappig om te zien is dat ze hier rondscharrelen alsof ze altijd al hebben gedaan.
Mijn geelwangetje komt bij dezelfde kweker vandaan en het is één feest der herkenning tussen hun. Ook met de andere valkjes klikken ze prima.

Vanmiddag zijn er borstveertjes getrokken van het jong en deze ga ik opsturen om het geslacht te bepalen.

Spannend!!!

Helaas ook minder goed nieuws.
Sky heb ik vrijdagavond moeten in laten slapen. Ze zat binnen met haar mannetje Puck. Ze bleef maar opgeven en twee AB kuurtjes hebben helaas niet geholpen. Ik heb een aantal mensen benaderd om te informeren naar een bont popje als Sky er niet meer mocht zijn. Puck zit nui buiten met Gianni in een blok ????? Het zijn allebei 100% mannen maar ze kunnen het blijkbaar erg goed vinden. Ik was even af hoe het hier loopt, het lijkt redelijk te gaan met Puck 

De stand bij Luca en Diegah is nog steeds 1 jong. Ik verwacht dat er aankomende nacht nog wel een zal uitkomen.

Nu nog namen bedenken voor het hele spul:

Het clearpied jong wordt "Skyler"vernoemd naar Sky

Groetjes Wendy

Alexandra

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

animallovertje

prachtige valkjes zeg!!

maare.. gooi er een ruimere laag zaagsel in!!! op de laatste foto's zitten de jongen ook weer gewoon op een kale ondergrond. dat is niet goed voor ze!!

zaagsel is niet duur dus strooi er gewoon een ruime laag overheen!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Cherro

Ze zijn mooi Wendy!

En wat erg van Sky, maar misschien wel beter zo.
Ik zou Puck idd lekker zn gang laten gaan, als hij happy is zo, prima toch!

@animallovertje.
Je kunt soms nog zoveel er in gooien, maar ook hier zijn er enkele koppels die net zo lang wrikken en wroeten tot de jongen met de kont op de plank zitten ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

carco

Citaat van: animallovertje op 28 mei 2012, 13:53:36
prachtige valkjes zeg!!

maare.. gooi er een ruimere laag zaagsel in!!! op de laatste foto's zitten de jongen ook weer gewoon op een kale ondergrond. dat is niet goed voor ze!!

Onzin!! Wie heeft er verzonnen dat er wat in het blok moet? Dit doet inderdaad iedereen,maar van nature broeden valkjes op niets! Op een kale ondergrond dus. In principe  is dus niet eens nestmateriaal nodig.
Jammer dat je Sky toch in hebt moeten laten slapen.
Mooi koppel heb je gekocht. Voor het jong komt er dan nog een partner?

Groetjes : Caroline.

☺ Pita ☺

Mooi koppeltje hoor!
En ja op de bodem is misschien niet nodig maar ik doe ook altijd zaagsel op de bodem van het blok.
Het neemt ook een beetje vocht van die natte poep op.
Hahaha en als ze een week of 3 zijn doe ik meestal ff verschonen dus schoon zaagsel
ik sop het blok dus niet uit!! Dit voor de nestgeur.

carco

Citaat van: ☺ Pita ☺ op 28 mei 2012, 16:00:19
Mooi koppeltje hoor!
En ja op de bodem is misschien niet nodig maar ik doe ook altijd zaagsel op de bodem van het blok.
Het neemt ook een beetje vocht van die natte poep op.
Hahaha en als ze een week of 3 zijn doe ik meestal ff verschonen dus schoon zaagsel
ik sop het blok dus niet uit!! Dit voor de nestgeur.

Zo doe ik het dus ook en tussendoor ook nog als nodig is.
Aan het eind gaan alle blokken eraf en maak ik ze grondig schoon.

Groetjes: Caroline.

Wendy..

prachtige valkjes zeg!!

Wat Cherro al aangeeft, al doe je er nog zoveel in dat schuiven ze gewoon aan de kant. In het verleden heb ik  weleens beukensnip op de bodem gehad. Ook dit schoven ze aan de kant. Ik heb het nu meer liggen omdat het echt heel vies wordt. De ontlasting gaat aankoeken aan de pootjes en de stevigheid die ze ervan kunnen hebben.

Citaat van: carco op 28 mei 2012, 15:51:29
prachtige valkjes zeg!!

Onzin!! Wie heeft er verzonnen dat er wat in het blok moet? Dit doet inderdaad iedereen,maar van nature broeden valkjes op niets! Op een kale ondergrond dus. In principe  is dus niet eens nestmateriaal nodig.
Jammer dat je Sky toch in hebt moeten laten slapen.
Mooi koppel heb je gekocht. Voor het jong komt er dan nog een partner?

Groetjes : Caroline.

Ik ga eerst het geslacht laten testen van het jong. Is het een pop ben ik nu compleet. Is het een man komt er waarschijnlijk wel een partner voor.

Groetjes Wendy

Inge88

Mooi koppel heb je er bij!
Komt er ook een foto van het clearpied jong?

Wendy..

Hierbij de foto's:
Het clearpied jong "Skyler"  ;D. Ze is een beetje geplukt op het kopje. Vandaag heb ik de veertjes opgestuurd voor de geslachtbepaling.

Dit zijn de jongen van Peardy/Gianni & Pabli. Wederom geen super scherpe foto's.
Ik heb nog 1 jong beschikbaar, dat is één van de bont opaline witmaskertjes. Volgens de berekening een popje. Morgen ga ik ze naar binnen halen. Ze zijn nu 4 weken oud en worden zichtbaar geplukt door paps en mams  :-\

Groetjes Wendy

Larissa

Hey Wendy,

Super koppel heb je er bij, en mooi jong valkje is Skyler.
Het zaagsel/beuken snippers schuiven ze hier ook aan de kant, dus das wel normaal ook ik ververs pas bij 2,5 week alleen schoon zaagsel er in

Wat betreft het plukken zolang het niet tot zwaar bloedens aan toe gaat mooi zitten laten de jongen.
Hier zijn ze ook wel wat geplukt met hier en daar een blauwe plek maar dit is nu ook weer gestopt, misschien stopt jou koppeltje ook wel.
Soms denk ik dat het ook wel een manier van aansporen is om de jongen het blok uit te krijgen.

Groetjes