24 mei 2025, 15:58:18

Windeieren?

Gestart door Whitney, 16 juli 2011, 13:42:20

« vorige - volgende »

Whitney

hoi, mijn 2 valkjes, poco en phoebe hebben denk ik al 4-5 nesten hehad waarvan 1 nestje bevrucht was en niet uitkwam vermoedelijk doordat de eieren niet constant verwarmt waren maar goed, nu heeft ze denk ik weer windeieren, ik zie geen bloedvaatjes alleen een normale luchtbel en wat gelig. de vogels zitten er ook weinig op, ze hebben geen interesse meer om er op te zitten.Ik heb 1 ei uit het nestje gepikt en in de slangenkamer gedaan, niet in de terarium waar de slangen in zitten maar gewoon op een veilige plek, het is een warme ruimte maar weet niet of het wel lukt. het mannetje, poco, kraait alleen maar in het broedhok, ziet er grappig uit maar ik vraag me wel af waarom hij dat doet.

dus zijn mijn vragen:

- waarom zitten ze niet op de eieren?
- Als het eitje bevrucht is, kan het eitje dan uitkomen( slangenkamer?
- heeft het nut om een broedhok daar te laten?
- waarom kraait het mannetje in het broedhok?
Ik ben niet heel actief op het forum, het kan daarom zo zijn dat je na een lange tijd pas een privébericht van me terug krijgt.

mijn excuses

Panza93

- waarom zitten ze niet op de eieren?
- Als het eitje bevrucht is, kan het eitje dan uitkomen( slangenkamer?
- heeft het nut om een broedhok daar te laten?
- waarom kraait het mannetje in het broedhok?

Mischien zijn ze nog te jong om aan een nest te beginnen?

Weet niet of t lukt om het ei in een slangenkamer te laten uitkomen, en tevens heb je zo te lezen niet zo veel ervaring dus dan zal je ook geen handopfok kunnen doen.

En om het broedhok te laten staan, ja ze broeden er tog niet op. Dus dan kan je hem er beter uithalen tog?

En dat kraai geluid? weet ik niet

Whitney

hun 1e nestje ging goed maar er was iets fouts gedaan, maar daarna gingen ze niet meer op de eieren zitten en ze zijn heus wel oud genoeg want het popje is al 3 jaar en maanetje 4
Ik ben niet heel actief op het forum, het kan daarom zo zijn dat je na een lange tijd pas een privébericht van me terug krijgt.

mijn excuses

Panza93

Wat was er fout gegaan ???

Valkparkieten-030

Aha, het kraaien geluid,
Komt bij mij ook voor.
als ik even langs loop beginnen ze te ''kraaien''
ik geloof dat het een soort noodroep is om de ''partner''
te waarschuwen.
En bij een bevrucht ei dat niet uitkomt.
zou kunnen zijn dat het jong dood is gegaan in het ei,
dat het uberhaupt bevrucht is klinkt wel bizar.
Misschien in aanraking met andere vogels ?
met name valkjes.
Graag ook de leeftijd vermelden,
we horen van je  ;)

Gr.