19 april 2024, 21:25:25

zindelijk maken

Gestart door SanneMuis, 8 juli 2011, 16:40:16

« vorige - volgende »

SanneMuis

Goedemiddag mensen,

Ik heb gelezen dat je valkjes zindelijk kan maken. Ik vraag me af hoe je dat doet? Wat moet je doen om een jong valkje zindelijk te krijgen? iemand een idee?

Gr Sanne

Valkparkieten-030

Valkparkieten zindelijk ?
Ik denk dat je plan niet gaat slagen,
Misschien met clicker training?
bedoel je dat hij/zij in de kooi ''moet'' poepen.
want op commando poepen ....  :-[
kan voor problemen zorgen,
en het zindelijk maken gaat ook niet lukken denk ik.
misschien met een Vogel Cursus Training.
( babyvogels.nl verkoopt ze )
Je kan ze wel trucjes leren,
maar zindelijk gaat volgens mij niet het resultaat worden.

Ricardo

Gewoon een plantenspuit met water en een scheut koudijs eucalyptus reiniger erdoor en een keukenrol bij de hand, komt alles in orden. En probeer de tijd in de gaten te houden dat ze poepen, kun je er enigzins rekening mee houden en ze bijtijds terug op de kooi zetten. Alhoewel er niet altijd een vaste tijd aan vast te knopen is. Ligt er denk net aan wat en hoeveel ze gegeten hebben.

Landiej

Ik denk dat het niet zoveel zin heeft. De tijd en energie die je kwijt gaat zijn aan het (tevergeefs) africhten van je valkparkiet kan je beter gebruiken om poepjes op te ruimen ;)

Rianne

Het kan gevaarlijk zijn voor je valkparkiet om hem te leren poepen op commando of op een vaste plek. Als ze de training goed oppikken, kan het zo zijn dat ze de ontlasting ophouden, omdat ze er geen commando voor krijgen.

Jeroenw

wow  :o zo kan  dat ?

ruim gewoon de poep op. zoveel moeite is het niet

ik heb van die kleedjes die ik op mijn schouder leg en daar mogen ze op poepen , mijn kleding blijf schoon. als ze op mijn schouder zitten

en door het hele huis ja gewoon schoonmaken.

gr jeroen

samantha21

mijn valkjes gaan vaak op een vaste plek zitten.. daar leg ik gewoon een doek over.. of ja... gewoon schoonmaken  :)

Nadiine

Ik sluit me bij de rest aan, gewoon schoonmaken.
en het op commando laten poepen is niet alleen gevaarlijk wegens het ophouden, maar als je het verkeerde moment beloond *dus het persen van de poep naar buiten* dan gaan ze constant zitten persen om hun die beloning te krijgen en kunnen ze hun binnenkant eruit persen. Dit kan 3 x terug gezet worden met een zware operatie en de daarna is het einde vogel.. daarna, moet je wel een hele hele hele goede trainer zijn wil je je vogel leren op commando te poepen...

Je kunt wel als je ziet dat ze gaan poepen ze snel terug zetten en hopen dat ze het gaan snappen, en anders gewoon schoonmaken zolang het nog zacht is!  ::)

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Demellie

Wij hebben ook een kobalt parkietje en hij is soort van zindelijk.

Als hij moet poepen, geeft hij dat aan, heftig heen en weer bewegen. Mijn vriend neemt hem op zijn vinger en hij poept wanneer hij merkt dat het kan (of even zijn kooi in of gewoon op de het laminaat, het is maar net hoe 'wakker' hij zelf is ;)). Ik heb hem namelijk heel duidelijk gemaakt dat hij niet op mijn stoel of op de bank mag poepen, hihi. Maar idd op comando is onverstandig, dat zou betekenen dat hij nooit meer zonder jou zijn behoeftes doet en daardoor verstopt raakt met gevolgen van dien. Maar ik neem aan dat jij dat ook wel begrijpt ;).

keet

wow wist niet dat dit kan!! vind het heel knap dat je dat aan kan leren dat ze bijv niet op stoel of bank mogen poepen! hoe doe je dat eigelijk?? ben er benieuwd naar!

cityside

Citaat van: Demellie op 17 oktober 2011, 14:29:16
Wij hebben ook een kobalt parkietje en hij is soort van zindelijk.

Als hij moet poepen, geeft hij dat aan, heftig heen en weer bewegen. Mijn vriend neemt hem op zijn vinger en hij poept wanneer hij merkt dat het kan (of even zijn kooi in of gewoon op de het laminaat, het is maar net hoe 'wakker' hij zelf is ;)). Ik heb hem namelijk heel duidelijk gemaakt dat hij niet op mijn stoel of op de bank mag poepen, hihi. Maar idd op comando is onverstandig, dat zou betekenen dat hij nooit meer zonder jou zijn behoeftes doet en daardoor verstopt raakt met gevolgen van dien. Maar ik neem aan dat jij dat ook wel begrijpt ;).


Dat is wel heel knap ja dat die dat weet dat die niet op stoel of bank mag poepen,
Maar inderdaad geheel zindelijk maken is af te raden te gevaarlijk.

www.yorkshireterrierinfo.nl alle informatie over dit ras!

Demellie

Ik en Elmo (zo heet hij) hebben een haat - liefde relatie. LOL. Het is echt de vogel van mijn vriend. Naar mannen toe is hij wat draagzamer dan naar vrouwen toe ;).

Over de bank doe ik niet meer moeilijk, het is toch van leer, dus dat veeg je er zo af. Maar mijn stoel is een NO NO! Heel soms wilt hij bij me zitten, waarom is me nog een raadsel! Vanaf dag 1 heb ik gezegd: je mag niet op de stoel poepen. Hij heeft paar keer aanleiding gegeven, dus dan veranderde mijn toon naar: als je het waagt. Nu hoef ik niets meer te zeggen, hij snapt het en geeft aan dat hij moet en hij zit op de stoel.
Op zich 'luistert' Elmo heel goed. Als mijn vriend zegt: ga maar naar binnen. Loopt hij uit zichzelf via de stok zo zijn kooi in! :o. Als hij even een doekje moet pakken in de keuken, zegt hij tegen Elmo: blijf. En hij blijft ook gewoon zitten! Hij draait soms een rondje, maar gedraagt zich. Ook al ben ik de buurt. (Ik kan dan zelfs naast hem zitten en hij doet niks!)
Mijn vriend is wonderbaarlijk heel geduldig geweest (niet zijn sterkste punt ;)) met Elmo. Zo zitten ze soms uren samen op de bank, Elmo in zijn nek opgerold, tv te kijken. Wij hebben hem gekocht toen hij bijna van de pap af was. (dus paar weken nog pap gegeven). En uiteraard veel liefde :). Die twee zijn twee 'handen/poten' op 1 buik, vanaf het moment dat ze elkaar zagen in de winkel! :)
Kijk als hij bv niet op een stoel mag poepen, is anders dan geheel zindelijk maken, uiteraard. Stel je voor dat je een hele dag niet bent. Het blijft een vogel, daar moet wel verschil in blijven, het is niet je kind, die je op een pot kan zetten. LOL (ook al behandelen wij ze soms zo wel :$)

keet

haha prachtig!!

Bedankt voor je verhaal, echt grappig!



Demellie

Word nog gekker! LOL

Elmo is bang in het donker. Dus zodra we zeggen dat het bedtijd is, begint hij te mopperen en rond te rennen op de grond. Als Marc uitgebreid trusten heeft gezegd en nog even gekroeld hebben, dan doe ik het doekje erover. Zodra ik kom en zeg: 'ga maar naar je plekkie (bij zijn speeltje)' dan racet hij als een idioot (en natuurlijk mopperen) naar zijn plekkie en blijft netjes daar wachten tot dat ik het doekje eroverheen gedaan heb. Afgelopen tijd doe ik het hoekje maar een klein stukje over de kooi, want ik heb paar keer gemerkt dat als ik hem er helemaal overheen doet, dat hij heel slecht slaapt 's nachts (moppert veel, maakt niet zozeer herrie, maar rommelt meer).

Dusssss, hahahaha. Spoiled much?

Jaimy

hahaha..te grappig..ik denk door vaste ritueeltjes en steeds de zelfde woorden gebruiken..dat ze veel dingen wel doorkrijgen..net zoals honden..reageren ook op "uit!", Koekje" of "poesje!"..:)