16 mei 2025, 17:03:36

Lynx blijft schreeuwen

Gestart door Kitten84, 1 juli 2011, 09:15:51

« vorige - volgende »

Kitten84

Lynx is dit jaar 2 en ik heb altijd het probleem met haar dat ze blijft schreeuwen.

Dino(11 weken oud) roept weleens omdat hij bij me wil zijn, maar Lynx roept echt altijd, zelfs als ze uit de kooi is of bij me op de schouder zit. Doet soms gewoon zeer aan mijn oren.

Als er muziek is, is ze iets stiller, maar ook niet veel. Als mijn vriend bij mij op de kamer komt(vogels staan bij ons boven ivm met katten die ze graag als hapje zien) en met me praat, dan schreeuwt ze zelfs nog harder en Phoebus doet dan ook mee en die is zelfs nog scheller.

Ik heb haar genegeerd, plantenspuit gebruikt, doek over de kooi, maar ze gaat gewoon door. Wie heeft een tip voor mij, want Phoebus doet dus al met haar mee en straks begint Dino ook nog es.

*Manon*

Ik vermoed dat Lynx je als zijn partner ziet....
Je hebt Dino en Lynx in dezelfde kooi?

Wat je zou kunnen doen is ze tijdelijk even in een andere ruimte zetten, zodat Lynx jou minder ziet en zich meer gaat richten op Dino... als zij een koppeltje worden dan "vergeet" Lynx jou makkelijker.

Succes!

Groetjes Manon

Cherro

Lastig probleem, ik ken het ;)

Ik had hier dus ook zo'n mensenvalkje, en die gilde dus ook zodra ik wegging.

Ik heb als eerste fase hem naar de bijkeuken geplaatst met zn medekooigenootjes, en nu na een maand of wat zitten ze in de voliere en het gaat best goed.

Dus bovenstaande tip van Manon zou goed kunnen werken.

Je kunt nu ook extra kunnen proberen door je vriend ze even een tijdje te laten voeren.
Niet leuk voor jou en het valkje, maar het is het proberen waard, want altijd dat gegil is ook niet te doen.

Ik heb nu tijdelijk een koppel met jongen in huis, die pop gilt op gezette tijden ontzettend en vooral als de man bij de jongen in het blok zit, bij haar is het onzekerheid als hij weg is.

Ik doe gewoon ff doek over de kooi totdat ze klaar is en uitgegild ;) en dat werkt ook best goed.

Succes!

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Kitten84

Lynx is een beetje lesbisch dus hahaha.

Maar zou dat het probleem zijn? Ze is nou niet echt aanhankelijk en loopt bij me weg als ik haar uit de kooi haal.

Als de kooi open staat, dan springt Dino juist van de kooi af en wandelt naar me toe. Lynx absoluut niet.

Het verschil is wel, Dino is door mij grootgebracht en Lynx is grootgebracht voor een dierenwinkel om te verkopen. Ze was al 10 weken toen ik haar kocht.

*Manon*

Als Lynx jou niet kan zien, wat doet ze dan?
Gilt ze dan of is ze stil?

Groetjes!!

Kitten84

Als ik niet in de kamer ben, is ze stil

Cherro

Dan zou ik toch eens gaan proberen haar een tijdje door je vriend te laten voeren, en dan proberen haar toch met Dino te laten koppelen. Ook al is deze jong, dat maakt niet uit, als ze er maar een klik mee krijgen.

Het is duidelijk dat ze jou roept, ook al zit ze bij je, die heb je er gewoon bij.

Ik zou t gaan proberen

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

*Manon*

Meestal schreeuwen ze als ze je niet zien... dat doen valkjes die gekoppeld zijn ook.. is er eentje in een ander vertrek, dan roepen ze naar elkaar.

In ieder geval zou ik ook proberen om haar te koppelen aan een ander valkje...

Groetjes Manon

crepe-suzette

Ik heb 2 valkjes, L-mo een mannetje van mei vorig jaar en Loekie een vrouwtje van november vorig jaar.
Beide zijn heel erg tam, misschien wel tè  :(
L-mo schreeuwde veel, vooral om aandacht als hij in zijn kooi zat en als we de kamer uitgingen. Daarom hebben we een vrouwtje er in de kooi bij gezet in de hoop dat ze vriendjes zouden worden en het schreeuwen minder zou worden. Dit is helaas niet gelukt.
L-mo ziet Loekie niet staan en schreeuwt nog steeds en Loekie doet vrolijk mee. Loekie schreeuwt ook als L-mo in een andere kamer is.
Heeft iemand tips hoe we ze vriendjes kunnen laten worden zodat ze de aandacht op elkaar gaan richten ipv op ons?

Gr.Kim

Sander vd

Ik heb ook 1 valkje wat supertam is en altijd als er wie dan ook die die kent de kamer in kom lopen (komt er iemand die hij niet kent dan zegtie helemaal niks) Alleen hij loopt niet te schreeuwen hij probeert wel heel erg je aandacht te trekken door te fluiten ze belletjes heel hard te laten schudden en dat soort dingen, maar ik denk dat dat gewoon is omdat hij graag uit ze kooi wil en spelen :D