GROTE SPOED VRAAG op de 2e PAG. 2e nestje 5 valkjes en nu 2 dood en 1 bijna!!!

Gestart door Lies, 26 juni 2011, 11:42:15

« vorige - volgende »

Lies

Hoi hoi,

We hebben net Bastiaanse aan de telefoon gehad en de krop gaat nog steeds niet leeg, ze hebben vanmiddag ook nog veel slijm uit de krop gehaald. Wordt er allemaal niet positiever op. Het kan nog zijn in het minst slechte geval dat het een verstopping is. Dus hij heeft iets  gegeven wat de ontlasting dun maakt en daarbij ook nog een beetje pap wat de boel dun houdt.
We houden er nu ook echt rekening mee dat het fout kan gaan.
We willen de kleine ook niet onnodig lang laten lijden.
Gr Annelies

Cherro

Hey Lies.

De vooruitzichten lijken idd niet erg goed als je het zo leest :(.

Jullie hebben in ieder geval nu alles gedaan wat in jullie macht lag, nu is het afwachten.

Dikke knuff, en ik blijf met jullie hopen op een goede afloop  :-*

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Lies

Hoi hoi,

De kleine heeft het niet gehaald.
Had vanmorgen Bastiaanse aan de telefoon en de kleine is vanmorgen overleden.
Volgens de dierenarts hebben we toch alles goed gedaan de temperatuur de voeding enz. Blijf het zelf vreemd vinden tot de 3 weken ging alles goed en dan in een keer slaat de ellende toe.

We zullen maar met en positief bericht eindigen. Met de andere valken gaat het gelukkig tot nu toe erg goed. Sinds gisteravond eten ze eivoer warm als een papje en ze schrokken gewoon. Terwijl wehet al een aantal dagen aanbieden. En dan in een keer gaan ze schrokken.

Gr Annelies

Rianne

He, wat onwijs jammer... Gelukkig gaat het met de anderen wel goed.

Je was enigszins voorbereid, in je topic http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,38593.0.html heb ik je al op enkele risico's gewezen.

Cherro

Hey Lies,

Wat rot dat het valkje het toch niet heeft mogen redden :(
Jullie hebben in ieder geval alles er aan gedaan.

Het risico bestond en ook na 3 week kan er best eens wat mis gaan helaas :(.
Gaat Bastiaanse sectie verrichten zodat achterhaald kan worden wat het nu was?

Wel super nieuws van de andere kleintjes, dat doet dan wel weer goed!

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Cherro

O ja, ik had je berichtje nog gehad van de week al, had m ook al beanwoord, maar denk dat je door alle hectiek t nog niet gelezen of gezien hebt?

Lies

Hoi hoi,

Weer even een update van de 2 valkjes.
Het gaat super met de 2 ze eten nu ook een papje van eivoer zo uit het bakje. Vandaag gaan we he weer iets kouder geven zodat ze daar ook aan gaan wennen. De grootste krijgt nog maar 2 voedingen per dag en blijft goed op gewicht en de kleinste nog 3 keer. Dus hopelijk gaat dit goed komen.

Dan nog een nieuwtje, ik heb er een verwaarloosd valkje bij.
Heb de kleine via iemand gehad omdat deze wist dat de kleine hier was overleden.
Deze kweker is in mijn ogen zeer slecht bezig. Dit kleintje is uit het broedhokje gekomen en werdt niet door de ouders verder gevoed, volgens degene die de valk hier bracht zijn de ouders verkocht. De kweker had zoiets van moet het zelf redden want ik heb geen tijd om een aantal keren per dag pap te geven. Hij is erg vermagerd en bewoog bijna niet. Is rond de 4 weken oud en woog gister maar 52 gram veel te weinig. Het erge is dat ik hem echt moet dwangvoeren. Hoop dat de kleine het snel gaat toestaan. Hij is zo zwak dat tie op de plek waar die zit poept en gewoon blijft zitten. Is wel wat aan de diarree maar dat zal wel komen doordat de kleine nu aan de pap zit. en dit natuurlik niet gewend is. Vanmorgen had ik hem op mijn vinger en heb hem even bewogen op en neer om te kijken of de vleugeltjes wel in orde waren, maar die zijn oke.
Dus gaan we nu met deze kleine aan de gang.
Dus luitjes duimen voor deze kleine dat hij snel aangesterkt is.

Gr Annelies

carco

Hé nu zie ik met wie ik gemaild heb :D
Ik hoop dat de kleine het mag redden. Kan je met een kropnaald omgaan voor het geval hij echt niet wil eten?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Lies

Hoi Caroline,

Nee ik heb nog nooit met een kropnaald gewerkt. Maar heb deze week wel gezien bij de vogelarts Peter Bastiaanse hoe het werkt.
Maar even misschien een stomme vraag is dat beter dan?? Ik probeer ook af en toe een heel klein beetje pap in zijn mond te doen echt heel weinig omdat ze dan ook wat verschillende smaken krijgen en ik het idee heb dat ze dan ook misschien iets sneller zelfstandig gaan eten.
Ik snap wel dat zo'n kropnaald saver is omdat er dan geen pap in de luchtpijp kan komen.
Ik heb zelf zoiets als de kleine gaat merken hey das eten dat hij het dan starks wel gaat nemen. Maar hij is nu erg verzwakt en natuurlijk sinds gister hier binnen dus erg onder de indruk.
Maar alle adviezen zijn welkom hoor, want ik wil het goed doen en dan kun je altijd leren van andere die veel meer ervaring hebben. Dus kom maar op met alle adviezen. :O)
Gr Annelies

carco

Beter is het zeker niet hoor, ik vind niets fijner dan de spuit.
Maar als hij  echt niets binnen krijgt en hij is erg verzwakt is het in dit geval misschien het redmiddel voor de kleine.

Groetjes : Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Lies

Hoi hoi,

Ik krijg er de pap wel in hoor  ::) alleen niet zoals bij de andere 2 maar die zijn er al aan gewend.
Heb trouwens weer wat positief nieuws, de kleine had ik net op mijn hand en hield wat trosgierst voor en ja hoor het kleintje zat er een paar weg te knabbelen.  ;D en we hadden helemaal nog geen geluidje gehoord en nu net zet ik hem terug in de kooi en toen maakte hij een geluidje. Nu lag er ook geen diarree meer. Hoop dat de diarree vandaag wel ophoudt, want daar hou ik niet van. Kan natuurlijk de eerste dagen van de pap zijn hij is er natuurlijk niet aan gewend, maar moet in mijn ogen niet te lang duren.
Duimen duimen duimen maar.

Gr Annelies

Rianne

Ik vind een kropnaald ideaal. Ik ben alleen nog op zoek naar een echt goede, die ik heb is eigenlijk te groot (naar mijn mening).
Het voordeel is dat je zeker weet dat het valkje de juiste hoeveelheid pap binnen krijgt, en op de goede temperatuur. Ook ben je binnen no time klaar, wat wel heel fijn is als je bijv 5 jongen moet voeren. Ook blijven ze veel schoner en komt er weinig pap in de veren. :)
Geef je het nieuwe jong wel als laatst te eten, of maak je iig de papspuit goed schoon? Je wil geen evt bacterien van dit jong overbrengen op je eigen jongen.

Lies

Hoi hoi,

Even voor de duidelijkheid ik gebruik een ander spuitje voor de nieuwe  ::)
Weer positief nieuws, de kleine eet elke keer een beetje trosgierst en zijn poep is niet meer diarree wel wat dunner dan als ze alleen zaad en dergelijke eten maar dat is toch normaal?
Is wel nog een beetje stilletjes maar dat kan ook niet anders, nieuwe omgeving en veel te weinig eten gekregen de laatste tijd, dus nog zwak.
Ik geef hem nu 4 x per dag eten omdat ik 3 x te weinig vond en de krop dan al een uur van te voren helemaal leeg was.
Nu vandaag (weeg ze altijd voor de pap en na de pap) Voor het eten elke voeding 2 gram zwaarder dan voor de vorige voeding. Dus lijkt me goed te gaan.
Maar blijf nog maar wel effe duimen hoor. Bij de andere kleine ging het ook na 3 weken pas goed fout.

Gr Annelies
p.s Rianne even naar een dierenarts gaanvoor een sondenaald en daar hebben ze er zat hoor  ;)