Mijn kwartels....natuurbroed 2011 foto's 13-08

Gestart door Larissa, 3 juli 2011, 19:23:42

« vorige - volgende »

Larissa

3 juli 2011, 19:23:42 Last Edit: 13 augustus 2011, 13:49:12 by Larissa
Hoi hoi

Hier begin ik maar ff een klein boekje over mijn kwartels....
Gisteren zijn er 9 geboren, waarvan 1tje op mijn hand....helaas toen we vanmorgen beneden kwamen was er 1tje overleden...

Ff een filmpje van 1 van de jongen die geboren is op mijn hand....

jonge kwartel

Ik heb vandaag de resterende eitjes van de kwartels er uit gehaald en weg gegooit, dit omdat ik vandaag  de complete voliere ontsmet heb en dus ook de
tuin van de kwartels.
Ook heb ik nog een paar mooie foto's gemaakt van de kwartels zowel de ouders als het jonge grut,

De ouders







de jongen







De kleintjes doen het echt heel goed, ze hebben zowel het voer als het water al gevonden....en wat er 1 doet doen de andere 7 na

Larissa

hoi hoi, vanmorgen in alle vroegte de va gebelt met de vraag of kwartels ook vatbaar zijn voor ppg-ziekte en ja hoor deze moeten ook aan de antibiotica. Nou deed ik de volwassen dieren al wel maar ook de kleintjes moeten het hebben

Cherro

Dat is wel even wat minder, maar goed dat je even gebeld hebt.

Waren de resterende eitjes ook bevrucht of niet?

Wel een hele bak vol al die jonkies zeg ;D
Geweldig leuk zijn ze :)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Larissa

Hey Cherro

Ik weet niet of de rest bevrucht was of niet, heb ze zo weg gegooit.
De kwartels zaten er toch niet meer op en ik moest de voliere schoon hebben

Zal me niks verbazen als ik aan het eind van de week al weer eitjes vindt " het zijn net kippen " ze blijven leggen

groetjes

Larissa

Hey hey

Zo heb je kleine pluizige kwarteltjes en zo komen de eerste pennetjes door...super spannend natuurlijk
Ben heel benieuwd hoe die kleintjes er uit gaan zien en hoeveel hennetjes en haantjes er zijn, dit omdat ik al 2 reseveringen heb voor
jongen kwartels

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.


Tamireya

wat liiieeeffff  :-*

En wat groeien ze hard.

Jammer dat ik geen buiten voliere heb....anders had ik ook wel zo leuke beestjes daarin willen hebben  ;D ;D ;D

Larissa

Hey hey

Ff een update vanaf deze kant, met de kwartels gaat het super.
Afgelopen zaterdag de 23ste waren ze 3 weken en wauw wat gaat dat super hard zeg.
Heel rustig aan begint het verschil heel duidelijk te worden tussen mannetjes en vrouwtjes
De mannen krijgen nu allemaal heel duidelijk een witte keel tekening  :laugh:

Het super lichte vrouwtje is gereseveerd, en wordt echt een beauty.

Ik zal jullie nie langer in spanning laten, kijk en geniet mee



















Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Larissa

Hoi hoi



De kleine kwartels lopen nu los in de voliere....wauw wat een gaaf gezicht 8 van die kleine vogeltjes de grote buiten wereld verkennen.


In eerste instantie had ik de ouders er bij lopen, maar dit ging echter helemaal mis met het haantje en 1 vrouwtje, deze zijn dus verbannen naar het nachthok van de valkjes, het andere vrouwtje begon toen enorm te schreeuwen en deze is dus maar mee verhuisd

Die gekke kwartels hebben nu dus maar besloten om eitjes in het nachthok van de valkjes te gaan leggen,  :rolleyes:


Het is nu ook duidelijk wie welk geslacht heeft, er zijn 5 haantjes en 3 hennetjes

1 hennetje is licht van kleur,1 is een midden kleurtje en de ander is heel donker, best wel een grappig gezicht om hen zo te zien...

De haantjes hebben nu allemaal heel duidelijk de keeltekening, en sommige beginnen de mooie blauwe kleur te krijgen.



Dan zal ik jullie nu niet langer in spanning houden hier de beloofde foto's en filmpje,




















Het filmpje is van de jonge kwartels die een zandbad nemen tegen luizen en andere ongedierte waar
kwartels nog wel eens last van willen hebben

http://www.youtube.com/watch?v=aRLcz988ymI