6 mei 2025, 11:40:01

Valkje blijft eten vragen?

Gestart door Quinzy, 10 september 2011, 10:32:41

« vorige - volgende »

Quinzy

Hallo allemaal hier ben ik nog eens het is lang geleden dat ik op t forum was maar alles gaat dan ook top met onze valkjes.
Ze hebben nu een mooie buitenkooi gekregen die mijn man gemaakt heeft en kunnen via het venster bij ons komen om wat te knuffelen en bij ons rond te vliegen.
We hebben 1 koppeltje dat echt kweektze hadden in't voorjaar al 2 jonkies die hebben ze mooi groot gekregen.
Nu hadden ze op 31 augustus alweer een tidje eitjes en plots lag er een klein valkje net uit t ei in het midden van de kooi heel koud.
Jammer dacht ik pakte t op en het begon te spartelen !
Meteen mee naar binnen lekker onder de lamp en gewacht tot het op temperatuur was.
Daarna nog eens geprobeerd het terug te leggen want t kon altijd een ongelukje geweest zijn? Dacht ik Maar helaas nog geen 15min later lag t weer uit het hok koud en uitgestoten.
Ik heb nog nooit een vogel met de hand grootgetrokken maar wilde t wel proberen.
Uit t natuurhulpcentrum kreeg ik wat tips en het papje mee in poedervorm en ik ging aan de slag.
Veel info opgezocht ook via deze site enz...
Eigenlijk is het vanaf dag 1 top gegaan. Ik hield hummeltje op mijn nachtkasje en voerde ook snachts door zo had hij meer kans dacht ik.
Ik werk in een dierenwinkel dus hummel mee naar t werk zodat ik kon voeren.
Nu is hummel dus denk ik een goede 10 dagen en het gaat echt top met hem.
Gisteren voog hij of zij 32gr
ik had gevonden dat je dan 3.2ml pap moet geven afhankelijk van t gewicht en maar max 7ml mag geven zelf als ze wat groter zijn en altijd wachten tot de krop leeg is enz...
Maar nu komt eigenlijk pas mijn vraag.
Hummeltje heeft eigenlijk altijd honger is het dan wel genoeg wat ik geef mag ik meer geven dan de opgestelde hoeveelheden? Of is het heel normaal dat ze echt blijven bedelen. Na het voeren blijft hij echt zeker nog 10min doorgaan met vragen. En telkens ik hem oppak of aanraak ook. Graag had ik wat meer info hierover van de kenners :o) alvast bedankt
Humeltje toen ik em vond hoe oud schatten jullie hem hier?

En hummeltje gisteren

cynthia

ik denk dat hij 4-6 dagen oud is daar, tenminste zo zag die van mij eruit toen die zo oud was. Mijn donsjes blijven ook nog altijd om eten vragen maar zolang ze goed aankomen en groeien moet en het goed gaan! succes!

Quinzy

Dus niet over de aangegeven waardes gaan. 36gr is dan 3.6ml voer

Rianne

Als de krop goed leegt mag je afronden naar 4. :)

Quinzy

Oke nu nog een vraagje Hummeltje doet het super.
Maar zijn nestgenootjes die nog bij de moeder zitten zijn monsters !!  :o
Hummel is nu dus 70gr en is dus nog geen 4 weken.
Zijn nestgenootjes zijn een 4 tal dagen jonger als hij en deze wegen let op 110gr en 90gr  :o :o
Hoe kan dit ook hebben deze een mega mega krop en een mega buik echt 2 bulten is dit normaal of voert mijn popje nu overdreven?
en krijgt hummel dan echt wel voldoende was hij toch de kleinste of mankeerde er toch iets aan hem dat ze hem daarom t nest uit gooide?