23 april 2024, 21:00:08

eivoer

Gestart door ptje, 9 juli 2011, 08:50:24

« vorige - volgende »

ptje

Nog een klein vraagje over eivoer als dat mag.
Ik kon het niet zo goed vinden in de zoekfunctie nlk.
Eivoer moet/mag dat onbeperkt gegeven worden?
Op een ander parkietenforum las ik dat sepia beter niet gegeven kan worden omdat dit te zout zou zijn of kan dat geen kwaad voor valkjes.
Maagkiezel en grit doen jullie dit in bakjes en ook onbeperkt?

Rianne

Maagkiezel en grit kun je mengen, en hangt bij mij gewoon standaard in de voliere. Sepia uit de winkel is niet te zout, mag ook in de kooi hangen. Ze nemen ervan naar behoefte, dus zullen niet elke dag een hele sepia wegknagen ;)
Eivoer geef je tijdens de kweek elke dag, daarbuiten 1 of 2 keer per week.

mariannenl

Eivoer geeft ik vooral in de kweekperiode, dus nu nog
Als ze het niet graag opnemen kun je het vermengen met wat voer, ik doe dat bv met groente zoals mais, waar ze dol op zijn

Een vers gevonden sepia is inderdaad te zout maar als je die in de winkels koopt zijn ze al voorbewerkt.

Ik heb 3 weken geleden bij de Vogelkelder twee zakken laten meenemen dit zijn zeer grote en het is ruim een kilo en het kostte ik dacht 4 euro, terwijl je in de winkel voor een sepia
al snel iets minder dan een euro betaalt.


Marianne

foatum

ik heb even gekeken, 4,95 en 3,95 verzendkosten (ophalen kost meer) is geen rare prijs. Maar hoeveel zitten er in 1 kg?

mariannenl

...er zitten er heel wat in ik schat een stuk of 10 en ze zijn veel groter, bijna dubbel zo groot, als die sepia s die je normaal ziet
Er zit alleen geen houder bij en je moet dus heel voorzichtig zijn met bevestiging in je kooi want het is bros materiaal.

Dus .. wel de moeite waard, zeker als je net zoals ik veel vogels hebt

Marianne

Rozzy-lee

We prikken er met een priem meestal een gaatje in (voorzichtig doorduwen) en dan een kettinkje van een speeltje er door, vast zetten met een cocktailprikker en ophangen maar. Weet alleen nog niet wat ze nu leuker vinden de cocktailpriker of de sepia  ;D