Nog steeds zeer waterige stoelgang

Gestart door Baasje van Maaike, 29 juni 2011, 19:40:35

« vorige - volgende »

Baasje van Maaike

Hallo iedereen,

een tijdje geleden poste ik reeds een bericht over herman, onze valkparkiet. Het ging erover dat de witte ontlasting heel waterig was. Ik kreeg toen maar één reactie maar zoek toch nog feedback. Het is nog steeds dat hij heel erg waterige stoelgang heeft, soms zelfs echt een plasje water met een klein beetje licht groen. Mij lijkt dit niet gezond maar voor de rest is er niets mis te merken. Hij zit goed in de veren, zet zich niet bol, zondert zich niet af (in tegendeel), fluit vrolijk zijn wijsjes, is heel actief, hij eet en drinkt goed,  hij weegt 91 gr en is 3 maanden oud.

Wat zou deze waterige stoelgang kunnen veroorzaken?
En wat kan ik er aan doen?

Groetjes
Sofie

Rianne

Wat geef je je valkje te eten? Teveel groenvoer kan ook dunne ontlasting veroorzaken.

Baasje van Maaike

Neen geen groenvoer. Zaadmengeling voor grote parkieten. Daarnaast is in de kooi ook het volgende aanwezig:
- eivoer
- sepiasteen
- mineralenblok
- maagkiezel
- water
heel af en toe een beetje trosgierst

Rianne

Even stoppen met eivoer, dit belast namelijk ook de nieren. Misschien is je valkje hier gevoelig voor. Anders zou ik het ook niet weten, en kun je beter contact opnemen met een vogelarts, aangezien je eigen dierenarts er zo te lezen weinig verstand van heeft. Telefonisch consult met een vogelarts kan altijd, zij stellen de juiste vragen en adhv jouw antwoorden krijgen zij waarschijnlijk wel een goed beeld van wat er aan de hand is. En misschien vragen ze je wel om wat op te vangen voor onderzoek.

Downundah

Drinkt hij veel? Ik weet niet veel van Valkjes behalve wat wij zelf hebben meegemaakt met ons valkje. Beetje soortgelijk verhaal.