23 april 2024, 12:19:48

help wat is dit?

Gestart door choeke, 27 juni 2011, 14:37:18

« vorige - volgende »

choeke

hoi
we hebben sinds september een valkje.
aan haar kleuren en door dat ze nog niet echt fluit denken we dat het een vrouwtje is.

Nu zit ze regelmatig in haar etenspotje zo heel zachtjes te piepen met haar poep zo wat naar boven.
Ze blijft er niet constant inzitten maar toch wel een aantal maal per dag.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn want ik zou het echt niet.


groetjes katrien

Downundah

Hoi, ik denk niet dat het iets is om je zorgen over te maken. Wij hadden ook een pop ( van augustus vorig jaar) Toen ze maart ging ze dit ook doen. Soms in haar voerbakje maar vaker in een leeg kaarsenpotje ( zo'n glas waar je normaal een waxinelichtje in doet). Ook hebben we een grote vaas staan waar ze dan in ging zitten en rondjes in ging draaien. Idd met van die schattige piep geluiden. Ik denk dat het een beetje broeds gedrag is. Heb haar gewoon haar gang laten gaan en meestal stopte het na wat minuten. Ze heeft nooit eitjes gelegd. Ik weet niet of dit in probleem is en weet niet wat het voor de toekomst inhoud. Zoals een mannetje voor haar zoeken of niet. Daar kan vast iemand anders antwoord op geven. Maar voor nu lijkt het me dus niet iets om je heel ongerust over te maken. Gr Tanja

Rianne

Broeds gedrag is heel normaal, ook bij alleen gehouden valkjes. Een mannetje erbij nemen is niet noodzakelijk mbt dit gedrag. Het is wel gezelliger om er een maatje bij te hebben, maar dit mag ook een popje zijn.

choeke

hoi
alvast bedankt voor de snelle reactie.
Ik hoop alleen dat er geen eitje inzit en er niet uitkan, want heb hier al gelezen dat dat niet goed is.
We willen het wel bij een valkje houden omdat ze echt super tam is. en als je er een kameraadje bijzet is ze mss niet meer zo tam.
Nu is ze in de dag soms alleen maar dan kan ze s'avonds zo genieten als ze uit de kooi  kan en bij ons kan komen flodderen.

groetjes katrien

smiley

Hallo Katrien

Ik heb hier 12 valkjes en ze zijn bijna allemaal tam  ;),een stuk of twee niet die kwamen uit een buitenvoliere.
Als je bij jou valkje een jong handtam popje zou nemen word die van jou echt niet minder tam .
Geef ze allebei lekker veel aandacht en blijf veel met ze bezig ,en dan heb je 2 tamme valkjes .

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Ricardo

Gun het beestje haar plezier en koop er een jong af al tam mannetje bij. Gezellig samen op de schommel en de wip!