28 maart 2024, 17:01:39

Wat voor mutatie heb ik?

Gestart door just_eva, 27 juni 2011, 11:42:34

« vorige - volgende »

just_eva

Hoi!

Dit is mijn eerste eigen kweek en ik ben benieuwd wat voor mutatie het is!

Moeder is Cinnamon gepareld
Vader is Bronze Fallow

Balou




Bailey




Bodie (lijkt erg op Bailey alleen geen oranje wangen ??? )




Binkie (lijkt erg op Balou!)




Ik zou het heel fijn vinden als jullie me konden vertellen wat voor mutatie's dit zijn.

Ik denk zelf dat Balou en Binkie Bont gepareld zijn, en Bailey en Bodie gewoon gepareld. Alleen snap ik niet waarom Bodie geen oranje wangen heeft..

Groetjes Eva

mariejj

Balou : opaline bont
Bailey: opaline
Bodie : opaline geelwang
Binkie:  bont en de rest is nog niet goed te zien.

Heb je een foto van de ouders?  Liefst 1 waarvan de vleugels van de vader goed opstaat.

just_eva

Hoi!

Bedankt voor je reactie.

Bronze Fallow


Ze zijn in het echt wat donkerder!

Cinnamon gepareld


Caroline

Leuk je vadervalkje is dus split bont en geelwang en je moedervalkje is cinnamon opaline split bont.  :D

Ik ben het met Marie eens wat betreft de mutaties en ik zie bij Binky inderdaad dezelfde mutatie als Bont opaline, wat je zelf ook al zag.

Leuke verraasing hoor, een geelwangetje ertussen terwijl je niet eens wist dat de vader split geelwang is.

Hele hordes vol mensen zijn op zoek naar een bronze fallow split bont geelwang MAN en jij koopt hem "zomaar".  ;D ;D

Succes met je valkjes.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

mariejj

27 juni 2011, 17:40:08 #4 Last Edit: 27 juni 2011, 18:19:43 by mariejj
Vader is  bont bronzefallow split  X2 opaline geelwang.   hij komt namelijk bij mij vandaan  ;)  

Dit is hij nog jong:

En hier zie je dat hij bont is, enkele vleugelpennen en de 2 langste staartveren:


En dit word dan de berekening van jouw koppel:
Moeder:cinnamon opaline split voor bont
Vader:bronze fallow bont split voor {X2: opaline geelwang}

man afkomst:
25% bont split voor bronze fallow {X2: cinnamon opaline}
25% bont opaline split voor bronze fallow {X1:  geelwang} {X2: cinnamon}
25% wildkleur split voor bronze fallow bont {X2: cinnamon opaline}
25% opaline split voor bronze fallow bont {X1:  geelwang} {X2: cinnamon}

pop afkomst:
25% bont split voor bronze fallow
25% bont opaline geelwang split voor bronze fallow
25% wildkleur split voor bronze fallow bont
25% opaline geelwang split voor bronze fallow bont

@ Caroline,  volgens mij valt dat wel mee dat iedereen die mannen zoekt,  deze man was maar 1 iemand voor, en een bronzefallow geelwang man (die nu bij Sylvia zit) een mutatie die je echt bijna nergens vind, daar was ook niet echt veel vraag naar :o  

just_eva

27 juni 2011, 18:42:42 #5 Last Edit: 28 juni 2011, 12:00:22 by just_eva
Aaah hij was leuk toen hij jong was!! ;D

Helaas was hij niet tam toen ik hem kreeg.

Heb hem van de winter gekocht.

Wel is hij heel erg veranderd en een stuk tammer!

Hoe heette hij bij jou? Want Trudy had wel een naam voor hem maar die weet ik niet meer!

P.s denk je dat er wel veel vraag is dan voor een opaline geelwang?

mariejj

Oh hij had gewoon een tijdelijk naam zodat je weet over welk je het hebt..  dus verzin zelf maar een leuke naam.  ;)
Hij is hier ook niet tam weggegaan hoor.

De vraag naar valkjes is heel verschillend, soms ben je ze zo kwijt  soms duurt het langer. Je geelwang raak je wel makkelijk kwijt hoor, de rest ook wel. 

just_eva

Oke! Ja hij heet ook al Jimmy sinds ik hem heb!

Is het verder bijzonder wat voor jongen ik heb of niet?

Saar

28 juni 2011, 09:56:59 #8 Last Edit: 28 juni 2011, 10:28:44 by Saar
Wauw! Die opaline geelwang is schitterend :o
Mag ik vragen waar je woont?

Rianne

Of je er snel van af komt, hangt ook af van waar je woont. Ik heb eens handopfok geelwangen gehad, broer en zus, en toen heb ik beide voor een prikkie aan mensen verkocht, omdat ze het zo'n leuk stel vonden en ze al eerder een valkje van me hadden gekocht. Als ik het me goed herinner was het mannetje een wildkleur geelwang...
Marie heeft als het goed is 2 opaline geelwangen van mij toch?
En zelf heb ik nog een wildkleur geelwang. Genoeg gekweekt dus maar in deze regio (noord holland noord) weinig vraag naar.

just_eva

28 juni 2011, 11:45:32 #10 Last Edit: 28 juni 2011, 11:48:33 by just_eva
Oke bedankt voor jullie uitleg! :)

@ Saar:
Ik woon in Abbekerk! Dat ligt vlak bij Hoorn. In Noord holland. Het ligt maar 171 kilometer bij Vianen vandaan :P

Saar

Citaat van: just_eva op 28 juni 2011, 11:45:32
Oke bedankt voor jullie uitleg! :)

@ Saar:
Ik woon in Abbekerk! Dat ligt vlak bij Hoorn. In Noord holland. Het ligt maar 171 kilometer bij Vianen vandaan :P


:'( jammer hoor...
Maar je vind voor die schoonheid vast wel een huisje :D

mariejj

Eva,  de opaline geelwang is op zich wel bijzonder want zo heel veel zijn er nog niet van maar het is niet meer echt iets zeldzaams.  Overigens heeft je  opaline geelwang wel hele mooie splits bont en bronzefallow. 

Ik heb 3 opaline geelwangen van je Rianne, Meeko het mannetje wat van Kimmie was zit hier ook, + 2 poppen.
En een opaline bonte geelwang van jou/jullie zit hier ook, ook een man trouwens.  ;D
Je heb zelf toch ook al 4 geelwangen zonder cinnamon.  ;)
Maar ja hier in de kop van n-h is gewoon heel weinig vraag naar speciale mutaties. En niet iedereen wil of kan zo ver rijden voor een valkje..

Rianne

Dus je hebt 4 geelwangen bij mij vandaan ;D
Ik heb nog steeds de 2 cinnamon bonte geelwang popjes hier zitten. Er wordt zelfs niet gereageerd op teab op marktplaats... Ik had de vader van deze jongen ook niet gekocht als zijnde split cinnamon, maar split lutino. Ondertussen is ie split cinnamon en opaline ::)
Hier is meer vraag naar huis, tuin en keuken valkjes, heb je wat bijzonders zitten, wil iedereen een wildkleur ;D

Abbekerk ligt hier redelijk dichtbij, maar ik neem er geen valkjes meer bij, en ik denk zomaar dat je de geelwang zelf wilt houden?

mariejj

Ja en nog een opaline bonte (getekend) van jou ;D
Maar ik heb genoeg valkjes en ik heb al teveel familie dus jullie kunnen je geelwangen niet aan mij kwijt rianne en eva.  ;D

Er is wel vraag naar tamme valkjes volgens mij.. maar het liefst zo goedkoop mogelijk dus worden het wildkleurtjes enz..

Vind het trouwens wel grappig om zo mijn eigen gekweekte valk weer terug te zien hier!  :D