5 mei 2025, 08:10:28

Raar gedrag .?

Gestart door Rivka, 16 juni 2011, 22:00:29

« vorige - volgende »

Rivka

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over mijn valkje van net 1 jaar.
ze heet lola maar we denken dat het een man is want ze fluit, praat heel erg, en vertoont macho gedrag maar nu het volgende ze gaat helemaal in haar etensbak zitten en gaat dan heen en weer wiebelen en zachte piepgeluidjes maken het lijkt net alsof ze een ei krijgt of aant broeden is maar dat kan helemaal niet want we weten bijna zeker dat het een man is en er is geen andere valk bijgeweest (ik heb geen andere valken)

En als je haar dan weggehaald (de eerste keer dacht ik dat ze vastzat dus haalde ik haar weg) word ze aggresief en bijt ze.. maar ook als je dan je hand weghaalt achtervolgt ze je en probeert te bijten en dan helpt alleen de plantenspuit nog maar dat doe ik liever niet  :-\

Op de foto zie je dat ze in haar voerbak zit

Weet iemand wat dit is ??
want ikzelf heb geen idee

Alvast bedankt
V. Groetjes Rivka

Rianne

Een broeds mannetje, wat de voerbak tot broedplaats heeft gebombardeerd. Het masker is erg geel voor een pop, het moet wel een man zijn.
Misschien de voerbakjes even ergens anders hangen, kijken of dat helpt? Zo niet, ga niet met de plantenspuit oid in de weer, je valk vertoont natuurlijk gedrag en het douchen is eigenlijk iets wat goed voor ze is.

Rivka

Hallo,

Bedankt voor reactie
ik zet nu het voerbakje op de grond en dat werkt en verder maakt het me ook niet zoveel uit alleen ik zag het voor het eerst :P dus ik wist niet of het kwaad kon maar nu weet ik beter  :D

Groetjes Rivka

Landiej

Dit is inderdaad hetzelfde als het gedrag dat mijn popje vertoont als ze broeds is. Wel apart voor een mannetje, maar als ik hem zo bekijk is het er wel één.