25 mei 2025, 13:40:29

Pop wordt mager/ baby's te volle krop??

Gestart door Josette, 22 juni 2011, 09:26:48

« vorige - volgende »

Josette

22 juni 2011, 09:26:48 Last Edit: 22 juni 2011, 13:34:40 by Josette
Ik heb een koppel bij elkaar zitten waarbij het mannetje niets doet. Nu hebben ze twee jongen, waarvan de eerste nu 10 dagen oud is. De pop voert de jongen alleen, waardoor ze dus mager wordt. Wat is nu verstandig om te doen, de pop de jongen groot te laten brengen of ze met de hand te gaan voeren of bijvoeren zodat ze niet al haar eten weggeeft aan de jongen !!

wie kan mij helpen??

Saar

Ik zou gaan bijvoeren :)

Josette

wat is dan verstandig om te doen, ik heb ook een beetje het idee dat de krop te vol zit, ik ga even kijken of ik een foto kan maken  ???.

Josette

ik hoop dat ik het goed heb gedaan met de link.
heb net foto's in het album gezet.

http://www.mijnalbum.nl/Album=GGPFDSFO

Panza93

nee hoor het kropje zit niet tevol dat hadden mijn baby valkjes ook

Josette

Thanks. Dan laat ik haar nog even haar gang gaan.
Als ze wat ouder zijn ga ik ze wel met de lepel bijvoeren, zodat ze weer wat aan kan komen.

Cherro

Je kunt de kleintjes nu voorzichtig aan wel wat beginnen bij te pappen al, dat scheelt maar weer voor de moeder.

Al zou het een paar ml zijn, dat scheelt toch weer voor haar, anders gaat je pop er aan onderdoor en dat moet ook niet..

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

*Esther*

En zorgen dat er veel divers voer voor haar ligt.  ;)

Caroline

Ik zou op deze leeftijd nog niet gaan bijvoeren hoor ... veel te groot risico + er gaat niks boven voeding van de eigen ouders en 2 jongen is echt niet teveel voor de moeder om alleen te doen.

Met z'n tweetjes kunnen ze wel 6 jongen groot brengen en geloof me, op een leeftijd van 4-6 weken oud gaat er heel wat voer in die snaveltjes.

Wat ik wil zeggen, als 2 ouders 6 jongen van 4-6 weken kunnen groot brengen, is het voor jou poppetje ook geen probleem om alleen 2 donsjes van 10 dagen te voeren.  ;)

Succes en heb vertrouwen in je valkje.  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.