Verplichten om schooling over valkparkieten om een valkparkiet te mogen hebben

Gestart door Jeroenw, 19 juni 2011, 18:13:49

« vorige - volgende »

Jeroenw

Nou eigenlijk zal het ook goed zijn om een ouderschap cursus te volgen voor dat je kinderen neemt  . Haha :P
Kinderen kunnen veel beter iets aangeven als er wat is
En zoals ik al zij wij begrijpen mensen beter dan dieren

Maar kan je het wel vergelijken  tussen kinderen en dieren ?

Maar ik weet wel van een aantal mensen die in de problemen
Hebben gezeten . En willen  later aan kinderen beginnen worden ze in de gaten gehouden door instanties er hoeft iets niet te kloppen en ze zijn hun kind kwijt . Ik roep zo maar niet wat op is echt zo

Een gezin verwaarloosde hun kinderen ze zijn bij hun weg gehaald . En geplaats in verpleeg gezinnen

Als iemand kinderen wil kan je dat moeilijk tegen houden vrijen doen ze Toch .

Aanschaffen van dieren wel.

Zo een cursus zal het echt zo gaan lopen zo als je het zegt rianne ?
Want dat houd in dat er weinig of geen echte valkparkieten lief hebbers zijn .

Ilgaal handel in valkparkieten  en een rare regel rijker ?
Als het goed voor de valkjes zijn en ook voor ons ?

Ik denk dat het niet gedaan is met gezelschap dieren
Maar een betere tijd perk voor ze is aan gebroken
Mens en dier gaan beter met elkaar om minder dieren
Leed .

Dieren politie ben ik mee eens. en dat is nu meer realistische
Dan het  discussie idee ,gedachte , droom van deze topic  ..cursus voor valkparkieten.

De dierenpolitie is ook begonnen met een droom gedachte idee
Voor dat het werkelijkheid werdt.

En dat is met alles .

Er zullen altijd voordelen en nadelen aan zitten
Met elke onderneming





















Saar

Citaat van: Jeroen-valkparkiet op 22 juni 2011, 04:01:48
Nou eigenlijk zal het ook goed zijn om een ouderschap cursus te volgen voor dat je kinderen neemt  .


Kinderen neem je niet... Je krijgt ze ::)

Jeroenw

Ja klopt je krijgt ze .
Veel mensen zeggen ik neem ze
is nooit vanzelf sprekend kinderen
Ik weet dat  ;)

Maar ik had het zo neergezet ::)

Jeroenw

Wel apart dat ik het over kinderen heb op een valkparkieten forum
Ik heb geen kinderen wel valkparkieten  :)

Lachen  ;D


Rianne

Ik heb beide, begin augustus komt ons tweede kindje. ;)

Een cursus geeft je geen garantie dat men ook daadwerkelijk goed voor een dier zal zorgen. Je leest je boekje, zegt overal ja en amen op en vervolgens trek je toch je eigen plan. Wat je moet onthouden wordt grotendeels vergeten, zodat alleen de grove lijnen overblijven.
Wij hebben pas 2 dwergkonijntjes gekocht, denk je dat ik een cursus ga volgen terwijl alles wat je moet weten ook op internet staat? Ook vind ik dat de voorlichting vanuit de dierenwinkel/tuincentrum/kweker/verkoper moet komen, wat is het nu voor extra werk om even een foldertje met belangrijke info mee te geven? Op de website van onze kwekerij staat ook heel veel informatie, en een link naar het forum en de mogelijkheid om ons te emailen met vragen.

mariska79

@Rianne,

Helaas werkt het niet zo in een dieren winkel ze geven je te vaak een te kleine kooi mee, of denk aan het houden van goedvissen in een kom  :-X.

@jeroen,
jij ben dit topic begonnen omdat je nu zelf kweekt en bang ben dat er mensen komen met goede bedoelingen, maar het vervolgen helemaal verkeerd doen  :-\.
Ik heb in het verleden een kooikerhondje gehaald bij een fokker, voordat we de pup mochten ophalen kregen wij een gesprek van minimaal 2 uur. We werden naar huis gestuurd met een vragenlijst en een "handleiding" . Deze mensen waren ook dol op hun honden en wilde niet dat de pups in verkeerde handen kwamen. Dit was hun oplossing er voor. Voor dit ras hebben wij een jaar op een wachtlijst gestaan dus deze fokkers hadden in hun voordeel dat als wij "niet geschikt" waren, hadden ze zo weer nieuwe kandidaten.
Misschien kan het jou een beter gevoel geven als je ook zo iets doet, geef de nieuwe eigenaren van jou donsjes een soort van handleiding mee.

Verder wil ik nog een ding kwijt over de discussie cursus
Ik ben er van overtuigt dat alle dierenopvang centra's (knaagdierenopvang, vogelopvang reptielenopvang ect ect) het een stuk minder druk krijgen als er voor alle dieren een cursus  komt (dus niet specifiek voor valken maar alle dieren)
En zo een cursus hoeft geen dagen te duren maar in een paar uur kan je ook een hoop leren! het zou fijn zijn als er geen impuls kopen meer worden gedaan, die na een paar manden weer op straat worden gezet.
 

Jeroenw

Mariska

Dat gaat ik zeker doen ze krijgen van mij hoop info mee en een gesprek
En een soort contract met afspraken , contract daar denk nog even
Over na

Hoe ik dat in elkaar gaat zetten ik mag niet  te onvriendelijk worden
Voor de nieuwe eigenaren.

Het moet wel leuk blijven voor hun en voor mij .

Het is een uitdaging .avontuur  :)





ptje

Volgens mij is het verplichten van een cursus misschien wel heel verstandig maar ook niet echt zinvol, je krijgt dan mensen die bijvoorbeeld in dit geval wel een valkje willen hebben maar geen zin in een cursus die gaan dan naar een broodfokker die er niet om maalt of de mensen er verstand van hebben of niet.
Gelukkig is er op het internet vaak voldoende info te vinden.
Of het nou goede of slechte info is ...tja dat is een kwestie van zo veel mogelijk inlezen en je gezonde verstand gebruiken.
Ben zelf ook al druk doende om zoveel mogelijk informatie te verzamelen en dat terwijl ik toch zo'n beetje 10 jr geleden een valkje heb gehad.
Heb een kamervolliere gekocht voor een habbekrats (nota bene) en het begint al danig te kriebelen.
Echter ik ben ook heel erg streng voor mezelf, ik neem niet meer dieren dan ik aankan en ik heb er nog verschillende.
Een aquarium met vissen, 3 cavia's en een hele oude hond, een cairnterrier.
Mijn zoon wilde graag een parkietje om tam te maken maar ik zei niet eerder dan dat de hond er niet meer is (klinkt rot maar bedoel het niet verkeerd) en eerst alle informatie verzamelen.

mylenebeintema

Ik vind dat mensen zich sws meer moeten verdiepen als ze een dier aanschaffen. Ik heb vroeger ook veel dingen fout gedaan. Bijvoorbeeld 2 hamsters bij elkaar gezet (ze maken elkaar dan gewoon dood, dus ik bracht snel weer 1 terug toen ik dat zag)
Of mijn vogel geen maagkiezel gegeven.

Maar dit zijn dingen dat als je informatie over het dier gaat opzoeken, je dit wel vind.

Een fout die mensen vaak maken is advies vragen aan de mensen die in een dierenwinkel werken, ik denk dat beesten vaker dood gaan van het advies van deze mensen dan dat ze gelukkig worden.

Cursus volgen?  Nee.
Jezelf een mini cursus geven door 2 a 3 avonden op internet informatie te zoeken? Ja absoluut.
Live Life Laugh
Never give up on things that you love

Lin

Mee eens. Ik denk dat diverse pagina's op Facebook bijv. maar zeker hier wel meehelpen in de informatie voorziening. Ik kijk ook bijna niet meer op marktplaats als ik zie wat er allemaal doorverkocht wordt.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Jeroenw

Wel apart het is een ouden topic

Maar ze zijn het toen wel later in overweging
Om zo cursus te laten starten

Als je als een groot bedrijf handeld

Daar hoor je nu niks meer van hoe is het daarmee verder?

keety

Genoeg info tegenwoordig op internet inderdaad. Is een cursus beetje overbodig vind ik. En het lijkt mij dat als je valkparkieten of iets anders wilt gaan houden dat je dan eerst wel genoeg info wil hebben.