|
Pagina's: 1 [2]
|
|
|
Auteur
|
Topic: Verplichten om schooling over valkparkieten om een valkparkiet te mogen hebben (gelezen 471 keer)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rianne
Moderator
Valkparkiet

Geslacht: 

Forum Junkie!
|
Ik heb beide, begin augustus komt ons tweede kindje.
Een cursus geeft je geen garantie dat men ook daadwerkelijk goed voor een dier zal zorgen. Je leest je boekje, zegt overal ja en amen op en vervolgens trek je toch je eigen plan. Wat je moet onthouden wordt grotendeels vergeten, zodat alleen de grove lijnen overblijven. Wij hebben pas 2 dwergkonijntjes gekocht, denk je dat ik een cursus ga volgen terwijl alles wat je moet weten ook op internet staat? Ook vind ik dat de voorlichting vanuit de dierenwinkel/tuincentrum/kweker/verkoper moet komen, wat is het nu voor extra werk om even een foldertje met belangrijke info mee te geven? Op de website van onze kwekerij staat ook heel veel informatie, en een link naar het forum en de mogelijkheid om ons te emailen met vragen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mariska79
Valkparkiet

Geslacht: 
|
@Rianne,
Helaas werkt het niet zo in een dieren winkel ze geven je te vaak een te kleine kooi mee, of denk aan het houden van goedvissen in een kom .
@jeroen, jij ben dit topic begonnen omdat je nu zelf kweekt en bang ben dat er mensen komen met goede bedoelingen, maar het vervolgen helemaal verkeerd doen . Ik heb in het verleden een kooikerhondje gehaald bij een fokker, voordat we de pup mochten ophalen kregen wij een gesprek van minimaal 2 uur. We werden naar huis gestuurd met een vragenlijst en een "handleiding" . Deze mensen waren ook dol op hun honden en wilde niet dat de pups in verkeerde handen kwamen. Dit was hun oplossing er voor. Voor dit ras hebben wij een jaar op een wachtlijst gestaan dus deze fokkers hadden in hun voordeel dat als wij "niet geschikt" waren, hadden ze zo weer nieuwe kandidaten. Misschien kan het jou een beter gevoel geven als je ook zo iets doet, geef de nieuwe eigenaren van jou donsjes een soort van handleiding mee.
Verder wil ik nog een ding kwijt over de discussie cursus Ik ben er van overtuigt dat alle dierenopvang centra's (knaagdierenopvang, vogelopvang reptielenopvang ect ect) het een stuk minder druk krijgen als er voor alle dieren een cursus komt (dus niet specifiek voor valken maar alle dieren) En zo een cursus hoeft geen dagen te duren maar in een paar uur kan je ook een hoop leren! het zou fijn zijn als er geen impuls kopen meer worden gedaan, die na een paar manden weer op straat worden gezet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ptje
Baby valkje

|
Volgens mij is het verplichten van een cursus misschien wel heel verstandig maar ook niet echt zinvol, je krijgt dan mensen die bijvoorbeeld in dit geval wel een valkje willen hebben maar geen zin in een cursus die gaan dan naar een broodfokker die er niet om maalt of de mensen er verstand van hebben of niet. Gelukkig is er op het internet vaak voldoende info te vinden. Of het nou goede of slechte info is ...tja dat is een kwestie van zo veel mogelijk inlezen en je gezonde verstand gebruiken. Ben zelf ook al druk doende om zoveel mogelijk informatie te verzamelen en dat terwijl ik toch zo'n beetje 10 jr geleden een valkje heb gehad. Heb een kamervolliere gekocht voor een habbekrats (nota bene) en het begint al danig te kriebelen. Echter ik ben ook heel erg streng voor mezelf, ik neem niet meer dieren dan ik aankan en ik heb er nog verschillende. Een aquarium met vissen, 3 cavia's en een hele oude hond, een cairnterrier. Mijn zoon wilde graag een parkietje om tam te maken maar ik zei niet eerder dan dat de hond er niet meer is (klinkt rot maar bedoel het niet verkeerd) en eerst alle informatie verzamelen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pagina's: 1 [2]
|
|
|
|
|
Pagina opgebouwd in 0.127 seconden met 19 queries.
| |
|