28 maart 2024, 13:28:54

kropje leegt niet

Gestart door *Manon*, 18 juni 2011, 10:49:19

« vorige - volgende »

*Manon*

Hoi!!

Omdat ik dit nog nooit heb meegemaakt, zet ik het hier effies neer, want ik weet niet goed hoe ik dit moet aanpakken...

Gisteren had ik een uitje, was om 23.oo uur thuis ongeveer...
Kleine Knut moest ondertussen wel gevoerd worden.... dat heeft Hans voor mij gedaan..

Nu vanmorgen, 12 uur na de laatste voedings zelfs, was zijn kropje nog steeds niet leeg  :-\
Ik heb m 3 ml pap erbij gegeven, omdat ik me ook wel zorgen maakte over of hij wel voeding kon opnemen en ik wou niet dat hij honger leed... ik weet dat het niet goed is, maar ik hoop dat het nu toch leegt...

Hoe moet ik dit aanpakken?
Ik begrijp ook niet waarom zijn kropje niet leegt....

Moet ik nu wachten met de volgende voeding tot het kropje wel leeg is, of kan ik afwachten tot morgenvroeg of hij geleegd is...
Ik heb ook wel eens gelezen om de oude voeding eruit te halen, maar hoe doe je dit en is dit in dit geval nodig?
Ik heb Knut nu in een apart kamertje staan waar hij ons niet ziet, want hij bedelde behoorlijk en nu denk ik dat er misschien lucht in zijn kropje zit daardoor en dat ie daarom niet goed leegt....

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee.
Knut is 16 dagen oud nu!

Groetjes!!

*Yvon

Hoi Manon

Ik heb het ook weleens gehad bij een kleintje.
Als er nog een heel klein beetje inzit is het niet erg.
Is de krop nog half vol dan zou ik het met wat druppels yakult proberen.
Vaak leegt het dan wel een stuk sneller.
Ik zou dan zeker wel wachten tot er nog maar minimaal in het kropje zit voor er weer een nieuw papje in gaat.
Verse pap op oude pap geeft meer kans op verzuring.

Succes met de kleine Knut

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rianne

Wordt het echt niet verteerd, kun je het er idd uithalen. Ik deed dan een beetje lauw water erbij en masseerde het door de voeding zodat het goed los zat. Daarna kantelde ik het valkje ietwat naar voren en masseerde ik het voer door het snaveltje er weer uit. Dit is echter niet zonder risico, ze kunnen er in stikken...

*Manon*

dank jullie voor de antwoorden  :)
Gelukkig is Larissa net bij me geweest om me voor te doen hoe je een kropje uitspoelt.
Het kropje is dus leeggehaalt met behulp van brandnetelthee en we hebben hem biogarde yoghurt gegeven, het kropje werkt en leegt nu, hij heeft net een paar druppels dunne pap gehad.
De pap wat uit zijn krop kwam rook zuur, dus het was niet goed, hopelijk komt het nu snel goed met kleine Knut...


Caroline

Heftig!!

Als je op deze jongen leeftijd moet gaan pappen adviseer ik sowieso Nystatine Labaz om erbij te geven.

Dit is een medicijn wat bij de apotheek te verkrijgen is ... op recept voor babietjes met spruw maar in de dierenwereld wordt het ook gebruikt. Bijv. voor jonge vogeltjes preventief of als medicatie tegen kropschimmels, niet goed functionerende krop e.d.

Ik kreeg het 2 x eerder preventief, 1 x bij de vogelarts in Nijmegen toen JOOP! zijn ouders en nestgenootjes zo ziek waren en ik ze moest gaan pappen.

En 1 x kreeg ik een recept via Dr. Feldkliniek toen ik een nestje zieke valkjes had die ik vanaf 1 week oud moest gaan pappen. Met dit recept kreeg ik het van mijn eigen apotheek.

Allebei de nesten zijn zonder kropproblemen gepapt, ondanks de hele jong leeftijd van beide nesten.

Sterkte met Knut.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Manon*

dat is inderdaad een idee Caroline omdat zien te krijgen... maar het is nu weekend... zou ik dan maandag een vogelarts kunnen bellen om te vragen naar dat recept? of geven ze je dat niet zomaar?

Ik hoop dat Knut het gaat redden... vanmiddag om half drie een klein beetje pap gegeven nadat hij thee en biogarde had gehad wat ook wel verteerde.... nu leegt zijn kropje weer niet  :-\