19 april 2024, 22:31:23

valkjes wennen aan elkaar

Gestart door ramoontje86, 6 juni 2011, 21:42:01

« vorige - volgende »

ramoontje86

6 juni 2011, 21:42:01 Last Edit: 6 juni 2011, 21:59:32 by ramoontje86
hoi ik heb een vraagje ik heb een valkje van 6 maanden maar die was zo aan het krijsen vd eenzaamhed dat ik het advies kreeg er een jonge valk bij te kopen dat heb ik dus gedaan en die is nu 5.5 week oud en het gaat opzich heel erg goed samen maar nu is het zo de valk  van 6maanden (tweetje) trekt aan de veren van de jonge valk(pietje) zo erg dat die gaatjes die ze bij de wangen hebben nu bloot zijn en er geen veertje meer op zit pietje laat wel merken dat ie het niet leuk vind maar tweetje komt gewoon terug ook trekt hij aan de veren in de staart maar net te hard voor die kleine egt ruzie maken doen ze dan ook niet maar ik vroeg me af of dit kwaad kan?wat tweetje ook leuk vind om te doen is om bij pietje aan het pootje te trekken maar ook weer net te hard en als ik ze uit elkaar haal zoeken ze elkaar raar maar waar ze eten samen gaat allemaal goed maar ik ben zo bang dat dit erger gaat worden????kan iemand me aub advies geven alvast heellll ergggg bedankt groetjes ramona

Landiej

Even eerst iets over je schrijfstijl: als je graag wilt dat mensen je vraag lezen zou ik je volgende vragen wat leesbaarder maken.
Zorg dat je komma's, punten, hoofdletters en enters gebruikt om je stukje overzichtelijk te houden. Het bovenstaande stukje is namelijk bijna één lange zin, waardoor veel mensen waarschijnlijk bij de derde regel al ophouden met lezen omdat het zo moeilijk te volgen is.

Nu wat je probleem betreft: dat klinkt als plukken. Het is niet altijd duidelijk waarom valkjes elkaar plukken, maar het kan zijn dat verveling een rol speelt. Heb je speeltjes in de kooi? Zo nee, zorg dan dat je die aanschaft. Zo ja, probeer de inrichting van de kooi dan te veranderen, zodat Tweetje weer een beetje afleiding heeft. Hopelijk zal Tweetje dan genoeg te doen hebben en niet meer geneigd zijn om Pietje te plukken.

ramoontje86

hoi ten eerste sorry dat ik de kommas ben vergeten..
en wat tweetje betreft,speeltjes hebben ze zat.
ze hebben een grote kooi met overal wel speeltjes!
dus verveling lijkt me sterk.
groetjes ramona

Landiej

Zoals ik al zei: probeer de boel dan een beetje te veranderen zodat er wat afleiding is. Of de twee van elkaar scheiden.

mariska79

7 juni 2011, 16:22:12 #4 Last Edit: 7 juni 2011, 16:23:43 by mariska79
Lees ik het goed?
Heb je een jong valkje van 5,5 week?
Geef jij die papvoeding dan?
(ik wil niet bijdehand zijn maar 5,5 week vindt ik zo jong  :-\)

Hoelang zitten de vogels al samen?
Vaak gaan ze uitvechten wie er de baas is, maar dat ze de veren bij elkaar er uittrekken is idd niet echt goed.
Ik zou het advies volgen van Landiej, even kijken of dat dat helpt  ;D

ramoontje86

hoi daar had ik al wat over gelezen en dus al geprobeerd en de ouwe speeltjes door nieuwe vervangen,ja idd hij is 5,5 week en dat ik hem nu al heb heeft zn redenen en ja hij krijgt pap,ik had hem al toen die 2 weken was doordat zijn moeder plots overleed!
de kleine doet het super goed weegt 84gram en eet al wat zaadjes en vliegt al wat rond dus dat zit allemaal wel goed tweetje was ook 5 weken toen ik hem kreeg.
maar zoals ik al vertelde ze maken niet egt ruzie ofzo,tweetje probeert het wel zacht te doen maar dat gaat schijnbaar net iets te hard!
en uitelkaar halen is dus ook absoluut geen optie zoals ik gister al schreef want dan zoeken ze elkaar!
en het aan elkaar laten wennen is op de juiste manier gebeurt!
snappen jullie het nog?haha groetjes ramona

mariska79

Het klinkt mij wel bekend.
Heb hier drie keer een nieuwe valk bij gehad, en altijd was het in het begin een beetje kibbelen. Wie mag er het eerst eten, wie mag er met het speeltje spelen ect. Ik heb het vermoeden dat ze gewoon de rangorde aan het "uitvechten" zijn.

Maar hoelang zitten ze dan al bij elkaar??

ramoontje86

hoi hoi,
ze zitten nu zon 6 dagen echt samen in de kooi!
en ik heb net weer alles anders gehangen kwa speeltjes en stokken,maar weer het zelfde..
en echt alleen maar in de kooi.
buiten de kooi heb ik nergens geen last van.
en ik hoorde dat een valk vaak goed jaloers kan zijn?maar dat lijkt me sterk bij tweetje,want als ik pietje voer is tweetje er altyd bij en krijgt ie ook wat en beide even veel aandacht!
ze zijn beide erg tam met name tweetje daar kan ik alles mee die gaat mee naar de winkel noem maar op,en weg vliegen doet ie dan ook niet hij gaat lekker op me kop zitten we doen nog steeds allles samen!ik snap er dan ook echt helemaal niks meer van maar ik hoop zo dat het over gaat..
de kooi is ook echt groot zat 1.60  bij 60 bij 60 dus lijkt me ruimte genoeg niet dat ze er veel inzitten,alleen als ik werk! groetjes ramona

PAF19


ramoontje86

hoi ja het gaat wel wat beter.
tweetje plukt lang zo veel niet meer bij die kleine heel soms nog,nu begint die kleine ook wel terug te pikken als ie iets niet wilt!maar verder gaat het goed samen gelukkig.
ze eten samen zitten samen dus komt wel goed denk ik!?
groetjes,ramona