26 juni 2025, 09:12:37

De valkjes van Karin

Gestart door Karin, 3 februari 2004, 23:59:09

« vorige - volgende »

Karin

Deze foto heb ik vanavond gemaakt net voordat ik ze wat pap wilde geven. Kunnen jullie je voorstellen dat ik er bijna niks in krijg  :D :D :D

Jessie, de oudste, zat voor het eerst op mijn vinger en hij vond het nog leuk ook  ;D Heb ik ook een foto van, maar die komt later vast nog wel een keertje langs  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Gerda

He karin,

Wat een geweldige foto. Wat een schatjes zo drie op een rij. Om te stelen. (Wat is je adres??) ;D ;D ;D ;D
Daar kun je uren naar kijken.

Groetjes Gerda

Karin

Haha, Gerda, ik heb 2 grote waakhonden hoor  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

boezempje

hai karin

ze zijn geweldig echt heel lieff
mag je trots op zijn meis,

succes met de kleintjes

essie

Karin

Dank je Essie. Ja, ik ben heel trots op ze  ;D

groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hoi allemaal,

Nadat ik gisteren de jongen alleen even in het blok gecontroleerd heb en geen foto's gemaakt heb omdat ik snipverkouden ben en al die niessalvo's niet zo geschikt vond voor de jongen heb ik ze vandaag extra veel aandacht gegeven. Allemaal hebben ze netjes hun papje op, maar liefst 2 1/2 cc ondanks hun volle kropje  ;D Wiebel en Twinkel lusten er wel pap van, maar Jessie vind er niet zo veel aan. Maar juist voor hem / haar heb ik wat extra pap gemaakt en hem nog 5 cc extra gegeven. Hij had wel een vrij vol kropje, maar ik heb het idee dat hij een beetje overschaduwt wordt door de andere 2. Vooral Wiebel is een haantje de voorste qua eten en ook Twinkel kan er wat van. Het staartje van Jessie is iets korter dan Wiebel, ook al is hij 2 dagen ouder. Hij groeit dus net iets minder hard. Maar het gaat verder prima met hem hoor ! Kijk maar   ;D :

Het is echt een liefje en hij blijft heel lief op je hand zitten. Hij heeft hele mooie zachte pareltjes. Hij is nu 24 dagen oud.

Wiebel is nu 22 dagen oud en is echt heel fotogeniek  ;D Hij staat steeds heel lief op de foto, maar zijn grote broer Magic was precies zo en is een grote deugniet geworden  ;D Laat je dus niet misleiden door zijn lieve bekje.

En dan de kleine deugniet Twinkel. Ook een dotje en een echte vreetzak  ;D Hij is nu 20 dagen oud. Hij heeft ook heerlijk op mijn hand gezeten en vond al die aandacht wel leuk, maar zodra ik hem op het dekentje zette ging hij op onderzoek uit  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marianne

Hoi Karin,

Hoe is het met Willow, Summer en de andere 3 kleintjes?
Groot geworden al zeker!?

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Gerda

20 januari 2005, 14:37:31 #577 Last Edit: 20 januari 2005, 14:38:20 by Gerda_T
Wauw,

Fantastisch dat die eigen karaktertjes al zo snel duidelijk zijn. Ik heb me erover verbaasd toen ik Nezumi kreeg, dat hij zo'n heel ander karakter had dan Spikey. Zulke kleine beestjes en zulke grote verschillen. Ik merk het trouwens ook aan mijn twee grasjes, de ene is een echte druktemaker en is erg bazig, de nader is rustig, maar houdt er wel van om op onderzoek te gaan.
Ze zijn 5 en 4 maanden oud, dus ik weet binnenkort of het mannetjes of poppen zijn.

Veel plezier met de jongen. Ze zijn echt schattig.
Groetjes Gerda

boezempje

hai karin

het zijn weer mooie foto's hoor.
en schatjes zijn het zeker ben er jaloers op.

geniet er van
gr essie

Karin

Dank jullie allemaal. Het gaat heel goed met Willow en Summer, echte deugnieten  ;D Met de 3 jongen gaat het ook goed, alleen ben ik ze helaas met de hand groot aan het brengen  :'( Jazzy en Dizzy waren al weer flink aan het wipwappen en verslonsden het voeren. Alleen 's avonds werden ze  nog een beetje gevoerd. Toen ze uit het broedblok waren begon papaJazzy behoorlijk dominant te doen tegen de jongen. Hij had gewoon zin in het volgende nest. Dus nu zitten ze in een kooitje en krijgen hadnvoeding. Gelukkig zijn ze al wat ouder dan Willow en Summer waren en ze knabbelen al wat op brood en trosgierst.  Ik zal zo wel even foto's laten zien.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

sabrina

Hi Karin,

Naast alle mail is het natuurlijk ook leuk om je dagboek te blijven volgen! Ik ben weer helemaal bij.
Enne, zulke mooie ladders heb ik helaas niet in de aanbieding voor de toekomstige huisgenoot. Maar er zijn hier wel gordijnen waar je lekker in kunt vliegen (favoriet bij Yao) en allerlei hoekjes waar je in kunt zitten...
Sabrina

Karin

Hahaha, vinden ze vast ook leuk  ;D Ze zitten nu al graag overal op. Hun favoriet : een dik touw  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

21 januari 2005, 04:15:40 #582 Last Edit: 21 januari 2005, 04:28:51 by kazoo
Met Willow en Summer gaat het dus heel goed. Het zijn zulke heerlijke valkjes en ze zijn dol op elkaar.

Wat een lekker stel hè ?  ;D Ik denk wel dat ik niet met ze ga kweken. Eerst wilde ik het wel, mits Willow natuurlijk echt een man is, wordt anders lastig, twee popjes  ;D Maar ze zijn zo ontzettend tam, en het zou jammer zijn als ze minder tam worden.  Ik zie bijvoorbeeld aan Dazzle, mijn andere handgevoerde pop, dat ze sinds ze een jong ( Willow ) heeft gehad een stuk minder tam is. Ze komt nog wel bij me zitten, maar wil bijvoorbeeld niet meer gekroeld worden. Heel af en toe wel, maar al snel heb ik een knauw te pakken van haar  :o  Ik had dat ook al met Jazzy, maar omdat hij nooit echt heel erg tam was geweest had ik dat wel verwacht. Maar van een handgevoerd popje dacht ik dat het wel mee zou vallen. Jammer hoor. Ook Dimple is een stuk minder tam geworden nu ze hartstikke verliefd is op Magic. Die 2 wippen wat af  ;D Ik denk dat ze binnekort een ei legt, maar ze is nog te jong en krijgt dus nog geen broedblok. Als ze een ei legt vervang ik het voor een kunstei. Het ei leg ik dan misschien bij Jazzy en Dizzy, eerst even kijken of die bevruchte eitjes leggen en hoeveel. Kijk maar hoe Dimple eruit ziet :

Haar cloaca gaat ook steeds open en dicht, dus ik verwacht wel binnen een dag of 2 een ei. Ze wil dus bijna niet meer gekroeld worden door me, dat laat ze liever over aan Magic  ;D Alleen als ik haar in haar eentje los heb vliegen wil ze zich nog wel eens over laten halen. Dimple is pas 10 maanden en ik wil haar ongeveer in mei pas een broedblok geven.

Met de piepkuikens gaat het ook heel goed. Wiebel vliegt al een dag of 3, gisteren vloog Twinkel en vandaag vloog Jessie !
Helaas voerde de ouders dus niet meer goed. Jazzy ging zelfs op zijn jong staan met zijn vleugels in de lucht als ze los vlogen. Wel raar, want toen ik vanmiddag Jessie even in mijn hand had voerde Jazzy hem ineens wel. Jazzy en Dizzy wipwappen al weer een paar dagen en sinds ze dat doen zijn ze dus slecht gaan voeren. Ik heb het idee dat ze het alleen maar "goed" doen als ze hele grote nesten hebben zoals vorig jaar. Toen hadden ze 5 en 6 jongen. Maar goed, om een lang verhaal kort te maken, ik heb ze gisteren apart gezet en ik voer ze nu met de hand. Gelukkig zijn ze al een stuk ouder dan Willow en Summer waren. De jongste is bijna 4 weken. Ze knabbelen dus al een beetje aan trosgierst, groenten en brood.

In het begin aten ze de pap heel slecht. Ik moest ze echt dwingen. Vanavond was de eerste keer dat ze alle drie goed aten. Maar ik geef natuurlijk niet op  ;D Ze krijgen minstend 10 cc per keer, of ze nou willen of niet  :D Nadat ze gevoerd zijn mogen ze altijd een tijdje voor de computer zitten, het pijltje van de muis volgen  ;D vlnr Jessie - Wiebel - Twinkel

Ik had gisteren ook wat foto's gemaakt van de piepkuikens gemaakt. Ineens zaten Wiebel en Jessie op een tak bij hun ouders. Ze waren dus gezellig samen "uitgevlogen"  ;D

Twinkel zat liever nog veilig in het broedblok

Toen ik 's middags ging voeren vloog Wiebel naar zijn vader die op het touw zat toe te kijken

Ik ga zo de laatste voeding geven. Lekker laat, dan kan ik morgen een beetje uitslapen  ;D

Groetjes, Karin.

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Gerda

21 januari 2005, 04:36:56 #583 Last Edit: 21 januari 2005, 04:37:33 by Gerda_T
Wat een vlotters zijn dat. Ik vind het grappig hoe twinkel je in de gaten hield en echt in de camera kijkt, terwijl de anderen een beetje voor zich uit zitten te kijken.
Ze zijn allemaal wel fotogeniek.

Groetjes Gerda

Marianne

Hoi Karin,

Al hele valkjes weer.
Het lijkt wel een eeneige drieling, knap dat je ze zo goed uit elkaar kan houden.
Ik moest met Kyra (van Esther) en Parel (van Henry) regelmatig op de ringen kijken om te zie wie wie nu eigenlijk was....
Summer en Willow zijn idd een heel leuk stel. Ben benieuwd of Willow een man is...

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!