20 mei 2025, 22:57:23

Mijn vogel doet anders..

Gestart door Liesjeee, 11 juni 2011, 12:10:58

« vorige - volgende »

Liesjeee

Hallo,

Ik heb een vraagje. Sinds een tijdje terug heeft mijn lieve valkparkietje Hoedy zichzelf eenn nieuw soort gedrag aangeleerd.. Het is een blije vogel maar de laatste tijd als hij in zijn kooi zit (vooral in de ochtend) doet hij soms anders. Hij gaat dan met zijn kuif helemaal plat en hij maakt zichzelf ook helemaal plat, dan gaat ie heel zachtjes piepen en een beetje op en neer deinen. Ik heb geen idee wat dit gedrag inhoud maar ik vind het er zielig uitzien en wil graag weten hoe dit komt en hoe ik dit misschien kan verhelpen.. Kan iemand mij misschien helpen?

Groetjes

Rianne

Dit klinkt als kippetje zitten. Is Hoedy een man of pop? Als het een pop is, vertoont ze broeds gedrag. Hier hoef je niks aan te doen, alleen even niet op de rug aaien als ze zo zit, want dan stimuleer je het. Het gaat vanzelf weer over.
Het kan ook zijn dat je eerdaags een eitje op de bodem vind. Mocht ze hierop gaan broeden, laat haar dan haar gang gaan. Haal sowieso de eieren niet weg, tenzij ze stuk zijn.

Liesjeee

Bedankt voor je reactie!

Ik heb het gevoel dat Hoedy (ja, lekkere naam dan;)) een pop is, ze fluit nooit deuntjes en ze heeft ook geen macho gedrag..

Ik heb geen andere vogel, kan ze dan alsnog broeds gedrag doen?

Rianne

Ja hoor, dat maakt niet uit.
Anders plaats je even een foto, of een omschrijving hoe je valkje er uit ziet?

Liesjeee

animallovertje

De kleuren zijn wat lastig te zien, maar ik denk inderdaad dat het een pop is
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Liesjeee

12 juni 2011, 00:42:58 #6 Last Edit: 12 juni 2011, 00:44:36 by Liesjeee
Misschien kan je het op deze foto beter zien?

Rivka

hallo Liesjeee

Als ik het zo zie denk  ik toch dat het een pop is,
ik denk dat het broeds gedrag is.
Ik heb laatst ook een berichtje geplaatst
over dit soort gedrag maar mijne deed dat dan in een voerbakje
maar mijn valkje is hoogstwaarschijnlijk een man dus
dat is nog raarder  :P maar als ik het zo hoor is het hetzelfde mijne maakt ook hele zielige piepende geluidjes en gaat heen en weer, bij mij doet hij het nu al minder dus het gaat wel over  ;)

Hoop dat je hiermee een beetje geholpen bent

V. Groetjes Rivka