27 april 2024, 11:22:29

irene (imv)

Gestart door ireneV, 27 mei 2011, 20:15:58

« vorige - volgende »

Cherro

Welkom terug :)

Wel sneu dat het niet helemaal soepel verloopt in de blokken, waardoor je nu alle pappers hebt.

Hier kun je niets aan doen helaas :( het overkomt je en je kunt alleen maar doen wat je nu doet, meer niet.

Ontzettend sneu dat het witmaskertje is overleden, ik hoop en duim voor en met je dat de rest wel goed zal blijven gaan.

Super om zo'n vriendin te hebben :) en dat je het samen kunt doen. Had ik in t verleden met mn oude buuvvie/vriendin.
Nu ik weer valkjes heb, is het weer net als toen. We helpen elkaar waar nodig :)

Succes met je pappers, ik hoop op goede berichten vanaf nu ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

patty_dordtse valkjes

Hoi Irene,

hoe gaat het met de kleintjes  :-[

hele dikke knuffie
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

*~Romilda~*

Hoi irene!!
Ik denk dat jij mij nog wel ken,je ben hier samen met caro coco wezen halen!!En nu zie ik dat je een boekje heb!!Hoe gaat het met het meisje??Heb ze inmiddels voor kleintjes gezorgd?Ik ben erg benieuwd!!
Groetjes romilda

ireneV

@romilda
Hoi hoi,
Coco doet het prima! Ze is een heel rustige valk, en komt gezellig naar me toe om een kroel te halen!!
Ze heeft zich helemaal SUF kippetje gezeten voor de mannen, maar helaas.. die keken allemaal om zich heen  ::) Toen besloot ze om 5 eitjes te leggen, en er stevig dag en nacht op te broeden. Ze is ze nu zat, en zit weer gezellig te doen als ik de voliere inkom.

Update:
Het kleine geeltje is maandag overleden. Ook deze had het heel benauwd, en had eigenlijk dezelfde benauwdheid als het witmaskertje (waren broer/zus)....  Hij heeft 8 dagen oud mogen worden :(

De grootste, nu 18 dagen oud doet het superrrrr... is een lekkere vetklep van al 60 gram, en je ziet de veertjes zowat groeien. Samen met de kinderen heb ik besloten hem niet meer weg te doen, en we hebben hem SYB gedoopt :)

In de voliere zijn nog 3 jonkies waarvan, net als syb, de oudste van ca 3 weken oud ineens niet meer gevoerd werd.  >:( Dus deze wildkleur zit in het blok van mijn nieuwbakken koppel, die het hartstikke goed doet (vooralsnog).
De blokken heb ik open laten staan zodat er geen 2e ronde meer komt... dit is wel weer genoeg voor dit jaar... heél intensief.
Sybje is echt een leuk, lief, lekker ding... haha

groetjes Irene
ps... meteen even een fotootje van Syb erbij

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




patty_dordtse valkjes

jammer van het kleintje


en heel super dat die andere het goed doet en mag blijven  ;D

:-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

*~Romilda~*

Hee irene!
Wat leuk om te horen dat het goed met der gaat!!:Daaah:)En weer 5 eitjes,pff..zonde van de mannen maar wie weet op een dag;)
Leuk dat je een eigen kleintje houd!:)Syb wat een grappige naam!

Als op een dag coco ineens bevruchte eitjes heeft en ze krijgt kleintjes wil ik heel erg graag een kleintje van haar:)Lijkt me zo leuk!!maar moet ze eerst beter der best doen met de mannen haha;)
Groetjes romilda!

ireneV

Hoi Romilda,
Nou, dat is een deal!!!!
Alleen zal je ff geduld moeten hebben... ik heb naast syb ineens nog 3 opvangvalkjes in de warmtekooi zitten, en 3 valkjes van mijn voliere naar binnen moeten halen aan de pap...

Dit is heel leuk, maar ook zo intensief dat ik de blokken heb weggehaald... geen 2e ronde dit jaar.
Komend jaar kan Coco rustig een vriendje uitzoeken, en dan zien we volgend jaar verder ;)

De 4 in de warmtekooi doen het heel goed. Syb is de jongste (gok ik) en weegt met haar (ze is cinnamon dus volgens vererfing moet het een pop zijn) 4 weken zo'n 90 gram :P :O

Het is echt genieten geblazen... en op de klok leven hahaha...
Gaat super!

binnenkort foto's!!
Groetjes Irene

Jacoba

Ik heb jou boekje gelezen en was erg benieuwd hoe het SYB en de andere 3 vergaan is.

Groetjes Jacoba (Valkenhuus)

ireneV

23 juni 2011, 21:13:27 #24 Last Edit: 23 juni 2011, 21:22:02 by ireneV
Hoi hoi,
Met syb gaat het perfect. Dit is een schitterende opaline cinnamon geworden, dus waarschijnlijk een pop :)

De oudste van het grut is een lutino bleekmaskerpop, en heet surya (inmiddels heeft zij een plekje gevonden bij Caroline (carco)
Van Dino dachten we dat het een wildkleur was, maar.... verrassing.... ook dit is een bleekmasker!! Dino is bijna zwart, zo donker.. en is de lieveling van mijn dochter britt...

Lesley is een opaline lutino (heet lesley omdat hij/zij bijna helemaal kaal was (less fethers dus) en zit inmiddels prima in de veren.

De 3 zitten nog op 3 keer pd pap en beginnen naar hartelust te klimmen en klauteren. Alleen Lesley is een echte 'pappert' .. die begint te bedelen zodra hij beweging ziet in de kamer...