16 april 2024, 17:13:01

kooi valk vs volières valk

Gestart door Jeroenw, 23 mei 2011, 13:52:22

« vorige - volgende »

Jeroenw

ik dacht altijd dat valkparkieten uit een  volières  veel wilder waren dan kooi valken en als je die twee bij elkaar zet dat het niet goed kon gaan . blijkbaar heb ik me vergist . mijn koppeltje witmaskers . vliegen  ook niet weg voor mijn handen en blijven rustig als ik in de buurt ben.
tam zijn ze niet maar echt wild ook niet

mijn vraag is
zijn dit dan ook geen echte  volières  valken ?





Rianne

Het ligt eraan hoeveel tijd en aandacht er is besteed aan de vogels, en wat voor karakter ze hebben. Ik kom dagelijks in mijn voliere en er zijn wilde valken die blijven rustig zitten, maar er zijn er ook die na al die jaren nog steeds wegvliegen :)

Jeroenw

Oke :)
Zit er ook. Een kans in dat ze tam kunnen worden?
Ze zijn nu 3 jaar en zitten bij drie tamme valkparkieten
Zal dat kunnen helpen ?

Gr. Jeroen

Cherro

Het kan altijd helpen ze rustiger te laten zijn, een enkele kán tam worden, maar vaak blijven ze toch wel zodanig dat als je in de buurt komt ze wegvliegen.

In mijn voliere heb ik 3 tamme valkjes, Rikki en Kenya en Coco.
Rikki mag ik kroelen, Kenya zit dolgraag bij me te friemelen, aaien vind ze te spannend, maar het is goed genoeg.
Coco zit ook wel graag bij me, vooral wanneer er wat te eten valt ;)

Ukkie en Babe kan ik gewoon pakken als ik wil, maar echt graag kroelen doen ze niet.

De rest kijkt wel, komt ook wel dichterbij soms, en er zijn enkelen daar kan ik op nog geen meter bij in de buurt komen ;)

Ik denk dat je het gewoon lekker moet laten zoals het is, proberen kan altijd, maar zie je dat het teveel stress veroorzaakt, ze dan lekker laten zoals ze zijn en blij zijn met je 3 wel tamme valkjes ;)


Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Jeroenw

dank je

ik ben blij met mijn alle 5 valkjes  :)
elk eigen karakter . :)
ik ben al blij zo hoe bram en linda zijn.
alleen het zal makkelijker zijn voor beiden partijen
minder angst voor bram en lisa en ik kan kijken hoe of wat
maar dat kan nu ook hoor als ik rustig doe dan blijven ze op de zelfde plek zitten . als ze jongen krijgen dan leren de ouders uit te kijken voor mensen. en dat wil ik weg hebben als het kan.
zo niet is het ook goed.
als ze tam kunnen worden is het mooi meegenomen.
zo niet  maak niet uit. ze  blijven mijn schatjes  :)

bedankt voor jullie uitleg  en advies 

gr jeroen

ruben08

Mijn eerste valkparkiet was uit een kooi van een dierenwinkel, een vrouwtje, en mijn andere valkparkiet is uit een voliere van een vogelhandelaar & ze komen nog redelijk goed overeen, we hebben zelfs vorig jaar ermee kunnen kweken & nu gaan we het nog eens doen (:
Ruben en valkje Pinky(rechts) en bertje(links) ^^


Cherro

Op zich valt het mee hoor ;)

Mijn Pino en Gypsy zijn bv ook valkjes die wel bij je komen zitten, maar niet gekroeld. Zij zitten in de bijkeuken in een kweekkamervoliere.
Gypsy is erg verlegen en nu ze een nest heeft moet ze niets van me hebben.

Pino daarentegen komt wel gewoon lekkers halen, zij het met blazen.

En hun jong is de grootste kroelkont die er is.
Het ligt er gewoon aan hoe jij er mee omgaat.
Pak je de jongen ff een keer er uit en kroel je ze, dan zie ik geen problemen dat ze later niet tam worden ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!