29 maart 2024, 11:54:46

nog maar 1 vogeltje over..

Gestart door ..Neline.., 7 juni 2011, 10:52:55

« vorige - volgende »

..Neline..

Ik had een nestje van 3 kleintjes. De jongste was niet helemaal goed en is al snel dood gegaan.
Vanacht is het oudste vogeltje ook dood gegaan. Deze zou donderdag 3 weken worden. Hij zag er goed uit. was gisteravond nog actief, maar ik vond het vanochtend dood en al helemaal stijf in het nachthok. Er zat zelfs nog voer in zijn krop. Nu heb ik dus nog 1 stekelvarkentje over. Maar ik merk dat de ouders heel weinig in het blok zitten. Ze gaan erin om te voeren en gaan er daarna weer vrij snel uit. Alleen 's nachts zit de moeder er de hele dag op. Alleen heb ik nu dus het vermoeden dat het oudste vogeltje dood is gegaan doordat de moeder 's nachts van het nest is afgegaan. Ik dacht namelijk dat ik vanacht wat hoorde fladderen, maar heb er verder geen aandacht aan besteed (had ik toch maar ff gaan kijken....  :()

maar goed, nu vraag ik me dus af.. wat moet ik doen met dit enige vogeltje wat nog over is?? deze is 2 1/2 week oud. Hij wordt wel goed gevoerd, maar overdag niet echt warm gehouden. Ik vind hem wat suffig, dus ik denk dat hij die warmte wel goed kan gebruiken.. Wat moet ik doen? De natuur zijn gang laten gaan of hem meenemen naar binnen, onder de warmtelamp en zelf proberen op te voeden?? Graag jullie tips!!


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Larissa

Hey Neline

Is het niet de mogelijkheid om de warmte lamp boven het blok te hangen ? Zonder dat de ouders kunnen ontsnappen

Het nadeel is dat het erg warm is geweest en dus de ouders veel sneller van het nest af gingen, hier ook het geval.
Snachts zat mams er nog wel op maar overdag niet...

Juist doordat de ouders nog wel voeden alleen niet warm houden zou ik voor de optie gaan om de warmte lamp er boven te hangen als het kan he, mocht het niet willen dan denk ik dat je voor moet gaan bereiden op pappen, want als het jong te koud wordt verteerd het voedsel ook niet goed in het krobje.

Hoop dat je nog meer tips krijgt

Knuffels en S6 Laris

..Neline..

thnx voor je reactie. warmtelamp ophangen zal erg lastig gaan, want ze zitten buiten in de voliere en het snoer red het niet van binnen naar buiten in de voliere. Dan moet  het met verlengsnoeren, maar dat wordt ook lastig als het gaat regenen. en ik vind het eigenlijk ook best link voor mn andere vogels. zo'n warmtelamp wordt best heet en ze kunnen dan aan de snoeren gaan bijten..

Ik ga hem maar even naar binnen halen, want hij zit nog steeds koud.. het probleem is nu natuurlijk ook dat hij geen broertjes of zusjes heeft om zich aan op te warmen.



Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Larissa

Hoi Neline

Dan is het inderdaad het beste voor de kleine valk dat jij hem naar binnen haalt, en verder groot brengt met de pap

Heel veel s6 met dit kleine ding

groetjeS Larissa

Rianne

Op een gegeven moment zitten de ouders niet zo veel meer in het blok. Dit jong heeft de pech dat het nog alleen is, het kan zich niet aan zijn broertjes/zusjes warm houden. Als het sterk genoeg is, zal hij het makkelijk redden, aangezien ik las dat er 's nachts wel een ouder bij zit.
Sja, pappen... ik vind dat men tegenwoordig al heel snel naar de pap-spuit grijpt...
Zelf zou ik het buiten laten zitten en als het komt te overlijden, is het niet sterk genoeg geweest. De temperaturen overdag zijn niet zorgelijk laag. Maar goed, ik ben er wat makkelijker in geworden.