28 maart 2024, 12:11:53

Pop plukt jongen...

Gestart door flirish, 7 juni 2011, 17:59:59

« vorige - volgende »

flirish

7 juni 2011, 17:59:59 Last Edit: 7 juni 2011, 18:05:12 by flirish
Beste iedereen,

Mijn popje plukt haar jongen kaal.  Ze begint er al aan te plukken wanneer de jongen nog in het dons zitten !!!
Ik heb hier op dit forum al verschillende berichten gelezen, en weet dat ik er het beste aan doe om haar gewoon niet meer te laten kweken. Probleem is dat Cybille en Jef ( zo noemt mijn koppeltje ), nu ze geen broedmogelijkheden meer krijgen, er echt depressief beginnen uit te zien. Ik heb hen veel speelgoed gegeven, wilgentakken, Kong voor vogels, vanalles... Maar ze zijn echt niet gelukkig... Jef zit ook echt heel veel naar me te roepen wanneer hij me ziet, en ik ben bijna zeker dat hij dat doet voor een nestkast.

Ze zitten samen in een grote buiten voliere met Blanche en Bleu, mijn koppel grasparkieten. Die mogen wel een nestje doen. Cybille heeft zich al met man en macht door die nest opening proberen wrikken... Zo graag wil ze erin...

Het zorgt voor veel kopzorgen bij me...

Wat zouden jullie doen ?

Als achtergrondinfo geef ik nog mee dat ik Cybille zomaar cadeau kreeg van een fokker... Ik vermoed nu dat ze het bij hem ook al deed, en hij haar daarom heeft weg gedaan... Ik heb op 4 jaar tijd met Cybille en Jef 6 nestjes gedaan. En het probleem deed zich dus al vier keer voor...

Patrick

Ik zou zo'n plukker uit de kweek halen en zorgen dat die nooit meer een nest kan zal krijgen.

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl