19 april 2024, 22:29:51

zusje/broertje gelijk erbij?

Gestart door sabina, 7 juni 2011, 02:11:52

« vorige - volgende »

sabina

zoals jullie eerder hebben kunnen lezen, krijg ik binnen enkele tijd ons valkje Kiki, we hebben haar al bezocht en komt uit nestje van 3 nou iszij de meest tamme omdat de huidige eigenaar veel met haar heeft gewerkt,nou heeft zij door omstandigheden niet zoveel gewerktmet de andere 2 en wouden die dus niets van handen weten.
Hier mijn vraag.

Ik zat een beetje te denken en wil later mischien toch wel een maatje voor kiki hebben, nu vroeg ik me af of het verstandig is om dan maar gelijk 2 tegelijk te nemen dus ook haar broertje of zusje erbij zodat ze samen tegelijk hier komen en elkaar ook al kennen.

Als ik dat zou doen zou haar broertje/zusje dan ook gemakkelijk tam kunnen worden door het feit dat zij al behoorlijk tam is en ik ook dagelijks met ze wil werken hieraan?

of kan ik gewoon beter het huidige plan laten dus eerst kiki te nemen en helemaal tam te maken zoals we willen en dan bijvoorbeeld volgend jaar een maatje te halen?

Ze zal wel genoeg aandacht krijgen en mag ook gewoon van smorgens tot savonds uit der kooi.

Rianne

Hoi,

ik weet niet of Kiki een man of pop is, maar ik zou wel een nestgenoot van hetzelfde geslacht nemen om later inteelt te voorkomen.
Ze zijn nog jong, als je de tijd en geduld ervoor hebt, moet het lukken om ze beiden tam te krijgen.

Landiej

Ik heb onze eerste twee valkparkieten (broers) ook samen gehaald. Zijn allebei prima tam geworden :) Als je er de tijd voor hebt en neemt moet het geen enkel probleem zijn.
Als je ooit wilt gaan kweken is het uiteraard verstandiger om even te wachten en een tweede valkje uit een ander nest te gaan halen :)