tam maken met trosgierst het werkt !!!!

Gestart door Jeroenw, 24 mei 2011, 18:19:06

« vorige - volgende »

Jeroenw

ik heb een kweek koppel witmaskers ze komen uit een volière ik heb hun zo nu een week .ik ben vandaag begonnen met trosgierst het duurde niet lang. 1 minuut en ze aten uit mijn hand :D
:o snel zeg   en ze zijn echt niet tam daarvoor ;D

Rocko

Dan heb jij nieuwsgierige valkjes  ;D

Ga zo door!
Volgende stap: op de hand laten stappen

SanneMuis

Hoi,

Ik heb zelf ook een koppeltje. Bij ons zijn ze semi-tam. Dat wil zeggen. Ze komen wel.... zolang er eten is. Of het nou trosgierst is, of ons avondeten. Dan komen ze er gezellig bij zitten. Voor trosgierst springen ze wel op mn vinger, alleen opstappen doen ze niet.

Het vrouwtje houdt er ook van om over haar koppie geaaid te worden, maar dan zit ze op de bankleuning of op de kooi. Ze komen niet zomaar bij ons, laat staan dat ze op de schouder komen zitten.

Iemand daar advies voor?

Groetjes Sanne

Jeroenw

daarmee door gaan waar  je al mee bezig bent laat ze ook wennen aan je handen zonder eten hou je handen 10 a 20 minuten per dag in de kooi
doe voor de rest niks met je handen als je beweeg doe je het langzaam. ze worden beetje bij beetje meer vertrouwd met je handen.

heb heel veel geduld als het niet in een week lukt even extreem gezegd maar kan wel de waarheid zijn ;)

volhouden en niet op geven forceer niet dwing niet

als je zelf gestrest of boos ben . laat ze dan met rust ze voelen je stemming aan. en kan dan een negatief effect hebben op hun

gr jeroen