6 mei 2025, 07:15:14

Montana Volière Villa Casa 60

Gestart door BrentValkje, 8 juni 2011, 12:52:26

« vorige - volgende »

BrentValkje

8 juni 2011, 12:52:26 Last Edit: 8 juni 2011, 13:09:20 by BrentValkje
Ik had gewoon geen tijd voor m'n valkje dus was hij niet tam meer en vond het zo zielig dat hij in zo'n kleine kooi moest zitten
Dit was namelijk zijn oude kooi

dan Ik heb Deze kooi besteld (60 x 60 x 170 cm)

nu mijn vragen..
Zou ik daar een valkje kunnen bij zetten zoja hoeveel
Zou ik er wel een valkje bij zetten of is het beter alleen
Hoe weet ik of ik een popje of een mannetjes valk heb nu en welk zou ik er bij zetten een popje of een mannetje
Kan ik er ook een grasparkietje bij zetten of beter alleen valkje ?

MVG
<3 AniMals ;D

mariska79

Hoi BrentValkje,

Dat is idd wel een mooie kooi voor je valkje, daar kunnen naar mijn menig wel twee valkparkieten in. Het lijkt mij voor jou vogeltje het leukst als je idd een valkje erbij neemt.

Ik doe dit niet graag maar ik wil echt even mijn menig kwijt over het feit dat ik totaal geen speeltjes zie in de kooi. Ik word er gewoon een beetje verdrietig van  :'(
En als ik dat toch kritiek aan het uiten ben (wat ik echt niet graag doe, omdat we hier allemaal zijn om van elkaar te leren) , je bodembedekking zou beter iets van beukensnippers kunnen zijn. Bij het opvliegen of het wapperen met de vleugels kan er zand in zijn/haar ogen kunnen komen.
En  :-[ ik zie ook geen mineraal blok hangen.

Ik wil je alleen maar advies geven zodat jou vogel zich iets beter voel.
groetjes mariksa

BrentValkje

8 juni 2011, 18:26:21 #2 Last Edit: 8 juni 2011, 18:31:06 by BrentValkje
Citaat van: mariska79 op  8 juni 2011, 17:00:11
Hoi BrentValkje,

Dat is idd wel een mooie kooi voor je valkje, daar kunnen naar mijn menig wel twee valkparkieten in. Het lijkt mij voor jou vogeltje het leukst als je idd een valkje erbij neemt.

Ik doe dit niet graag maar ik wil echt even mijn menig kwijt over het feit dat ik totaal geen speeltjes zie in de kooi. Ik word er gewoon een beetje verdrietig van  :'(
En als ik dat toch kritiek aan het uiten ben (wat ik echt niet graag doe, omdat we hier allemaal zijn om van elkaar te leren) , je bodembedekking zou beter iets van beukensnippers kunnen zijn. Bij het opvliegen of het wapperen met de vleugels kan er zand in zijn/haar ogen kunnen komen.
En  :-[ ik zie ook geen mineraal blok hangen.

Ik wil je alleen maar advies geven zodat jou vogel zich iets beter voel.
groetjes mariksa

Kan geen kwaad je bedoelt het goed tog ?

Heb ondertussen al wat speelgoed / mineraal blok erin hangen
Ik had deze foto nog op m'n computer staan (toen had ik m'n valkje nog maar 1 dag)

& ook niet slecht bedoelt maar weet je misschien antwoorden op mijn andere vragen ?

& zou ik het valkparkietje dat ik nu heb nog tam krijgen (is met de hand opgevoed) alleen is niet meer gewend van op hand enz te zitten
<3 AniMals ;D

BrentValkje

Kooi is vandaag aangekomen  :D

alles zo snel mogelijk (maar wel goed) in elkaar gezet & straks nog effe naar de dierenwinkel voor nieuw speelgoed (yeey  :P)

Flupke zit er al in xD direct zijn vleugels gesprijd en 'gevlogen'

(flupke)

(het verschil)

(oplossing voor her spiegeltje)

(de kooi)

<3 AniMals ;D

Tamireya

hey dat is toch een andere kooi als die, welke je besteld had of zie ik dat nou zo verkeerd deze is toch veel breeder en dieper als 60 ???

In ieder geval.....gefeliciteerd met deze aanwinst, ziet er leuk groot uit, daar past zeker nog een valkje bij  ;D ;D

Veel plezier bij het winkelen voor Flupke  ;)

animallovertje

Wauw! mooie kooi! daar zal je valkje zeker blij mee zijn!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

mariska79

Heey ik zie dat je ondertussen een nieuwe kooi heb, harstikke mooi!!

Ik denk dat je hier makkelijk twee tot drie valkjes in kwijt kan, Ik weet niet wat jou valkje is (een vrouw of pop). Daarvoor moet je even een nieuwe topic aan maken, ik geloof bij kweken. Ze er even bij hou oud hij/zij is en vaak krijg je daar wel reacties op.

Verder denk ik dat jij je valkje nog wel tam kan maken hoor, het zal alleen wat meer tijd kosten dan normaal. Ook ligt het een beetje er aan hoe het diertje zelf is, sommige vogels zijn gewoon  meer aanhankelijk dan anderen.

buddy1996

die kooi heb ik nu voor mijn ratjes maar als ze ooit weg zijn neem ik een keer 2 jonge valkjes uit hopelijk eigen nest want we hebben er nu 2 in de buiten voliere best wel ideaale kooi vindt ik
groetjes mij en de valkjes