Sander vd
Baby valkje

|
ons valkparkietje Pipio is vandaag zo rond 7uur in de avond ontsnapt toen we in de tuin aan het opruimen waren en er iets tegen hun kooi aan viel en het deurtje openging, Hij is grijs met witte vleugels een gele kop met oranje wangen en wat gele plekken in zijn staart. Hij mist aan 1 poot een teentje aan de achterkant, hij kan goed praten en is echt super tam, aub als iemand iets weet help mij, ik woon in de Almere, in de Oostvadersbuurt Hij is richting de seizoenenbuurt gevlogen.
Help mij alstublieft!
mvg,
Sander
0622025448 0623141729 0365365288
|
|
|
|
|
|
|
|
|
daphneK
Valkparkiet eitje

|
Ik zal vragen aan vriendinnen en familie daar in de buurt oren en ogen open te houden!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sander vd
Baby valkje

|
Ondertussen is het alweer bijna 1 week dat pipijo weg is.Doordat hier heel veel vermiste vriendeje van pipijo staan met goed aflopen blijf je hopen.Ik heb wel al flyers opgehangen maar verder voel je je zo hulpeloos en gaan je gedachtes steeds uit naareen niet zo een goede afloop ook al zeg je tegen jezelf positief denken dat ie veilig bij iemand thuis is en die net zoveel plezier heeft met hem als wij hadden.Maar wij en zijn vrouwtje kuifje blijven hem roepen en missen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Downundah
Kleuter valkje

|
Ik weet precies wat jullie bedoelen. Onze Coco is vandaag drie weken weg. De hoop werd al minder tot in eergister ineens een valkje zag vliegen, zo boven ons de weg over. Wij zaten in de auto en ik herkende duidelijk dat het een valkje was ( na drie weken de lucht afspeuren ben ik wel aardig op de hoogte van wat er zoal rondvliegt.) Tegen de tijd dat ik onze auto kon keren en op de terugweg was vloog ze weer over de weg richting weilanden, waar ik niet bij kon. Ook was ze toen te snel en ver weg om ons geroep te kunnen horen. Ik weet dus niet of het ons valkje was, de kleur klopte wel. Ben later met eten terug gegaan, ook de dag erna weer op fiets geroepen en met voer in bakje lopen schudden. Helaas niet meer gezien. Bij ons is het vooral de stilte die opvalt... We missen haar enorm. Hoop is er dus weer volop, check steeds Amivedi en al die andere sites waar ze als vermist opstaat.
Volgens haar kweker is er genoeg te eten buiten nu ook de warme periode nu maakt overleven mogelijk. Verder vertelde ze dat valkje ( mits fit) snel genoeg zijn om bep. roofdieren te snel af te zijn.
We blijven speuren naar haar, je weet nooit!!! Wens jullie dan ook veel suc6 met jullie speurtocht naar jullie valkje.
Gr Tanja
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sander vd
Baby valkje

|
hey tanja Dank je wel voor je peptalk.Wij hebben hem niet meer gezien,sommige mensen kunnen ze zelfs 2 dagen volgen mar pipio was weg en hebben hem niet meer gezien.maar door jou verhaal en van lotgenoten blijf je hoop houden ook voor een ander want je weet als geen ander wat je lotgenoten voelen en doormaken, en af en toe je hart luchten op deze site is een goede medicijn en geeft je hoop weer terug als je een lieve reactie zoals die van jou.Ik hoop dat ook jij jou coco weer snel terug heb
groetjes hannie{moeder van sander die deze site heeft aangemaakt}
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Downundah
Kleuter valkje

|
Hoi Hannie en Sander;)
ik kon onze Coco ook twee dag volgen, daarna heeft het een aantal dagen flink gewaait en ben ik haar spoor kwijt geraakt. Ik wil jullie zeker geen valse hoop geven. Heb helaas heel veel verhalen gelezen waarin staat dat er nooit meer wat terug gevonden is van een vermist valkje. Het zit in mijn aart ( misschien niet handig in dit geval) dat ik niet van opgeven weet. Als ik dat valkje niet had zien vliegen was mijn hoop wel al zo goed als over. Ik weet ook niet of het ons valkje was. Maar al is het iemand anders zijn/haar valkje dan kan ik in ieder geval iemand blij maken;).... Eerst vangen dan!!! Moet er wel bij zeggen dat het een heel ander plekje was dan waar ik haar voor het laatst heb zien vliegen.
Staat de kooi van Pipio buiten? Met lekker eten erin? Gewoon doen, just in case.
Gr Tanja
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sander vd
Baby valkje

|
hey tanja
Nee geen valse hoop maar gewoon hoop. Ook ik weet dat niet alle vogels weer teug komen. Maar een beetje hoop is goed Een andere kooi die we nog hadden staat buiten met eten en drinken. We konden niet zijn kooi buiten zetten omdat er nog meer vogeltjes inzitten.
groetjes hannie
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Downundah
Kleuter valkje

|
Oh, das waar.. Daar had ik niet aan gedacht. In een eerder berichtje had je al aangegeven dat jullie nog een valkje hebben. Ik ga morgen weer op pad. Is er vandaag niet van gekomen. Het liefst fiets ik heel de dag rond en zoek maar dat gaat niet met een gezin. Ik laat het wek weten of ik nog iets zie. Gr en nogmaals suc6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sander vd
Baby valkje

|
Maar weet jij dan hoe het zit in de regen? Het heeft hier de afgelopen week wel een paar keer erg hard geregent, en dan krijgt hij het koud lijkt mij, kunnen ze dat aan?
voor de rest dankjewel, en jij ook succes!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sander vd
Baby valkje

|
hallo Wendy,
Bedankt voor het reageren, en wie weet zou het te vliegen zijn, maar ons valkje is veel lichter dan dat, en hij is helaas ook nog steeds niet terrecht!
in ieder geval bedankt!
mvg,
Sander
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wendy..
Valkparkiet

Geslacht: 

|
Hmmm jammer !! Ik heb een voliére in de tuin, zal eens voor je uitkijken. Wie weet komt hij op het geluid van mijn valkjes af!
Groetjes Wendy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sander vd
Baby valkje

|
Ik hoop het ondertussen wordt het alsmaar langer dat hij weg is, als het mooi weer staat de kooi met onze andere vogeltjes ook buiten, om hem te lokken, maar hij komt maar niet.
maar in ieder geval bedankt!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
foatum
Puber valkje

Geslacht: 

|
Op een foto kan de kleur veel lichter of donkerder overkomen hoor! Bij twijfel gewoon gaan kijken lijkt mij
|
|
|
|
|
|
|
|
|