Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 25 Mei 2012, 05:40:03
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Valkparkiet.com
|-+  Koffiehoek
| |-+  Gevonden/Vermist (Moderator: moonwitch (diana))
| | |-+  Wildkleur valkpariet Pip weg :(
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Print Omlaag
Auteur Topic: Wildkleur valkpariet Pip weg :(  (gelezen 568 keer)
pipje123
Puber valkje

Geslacht: Vrouw

Wildkleur valkpariet Pip weg :(
« Gepost op: 2 Juni 2011, 21:01:36 »

Hallo,

Onze valkparkiet Pip is 2 Juni (donderdag) in de avond weg gevlogen!  Wij wonen in Zuidlaren (Drenthe).

Het is een wildkleur man. Hij heeft een gele kop en oranje ''wangetjes''.. verder heeft hij een witte streep onderaan zijn vleugel (ook te zien op de foto's). Hij kan een beetje praten dingen als ''Hallo, Haai, Kusje voor pip, Jaaa'' en het liedje wat hij leuk vind en altijd fluit is van de adams family..

Hij woont bij mij en mijn moeder en is dus vrouwen stemmen gewend.. hij houd niet van mannen, als er een man in de buurt is word hij dominant en boos en probeert hij mij te beschermen..

Het is een hele lieve vogel maar wel hij vindt mensen die hij niet kent eng!

Ik hoop echt dat iemand hem vindt want ik mis hem nu al Sad

de Dierenambulance in Assen, amivedi en de dierenkliniek in Zuidlaren zijn op de hoogte van de vermissing.

Rissiejjj
Valkparkiet

Re:Wildkleur valkpariet Pip weg :(
« Antwoord #1 Gepost op: 2 Juni 2011, 21:24:32 »

Woon wel in Drenthe, maar iets te ver uit de richting volgens mij (zelfs drentse topografie is niet mijn ding).
Maar zou zeker mijn oren en ogen openhouden.
pipje123
Puber valkje

« Antwoord #2 Gepost op: 4 Juni 2011, 19:53:51 »

Ja dankje!

Ik heb gisteren op de amivedi site gekeken en er is een valkparkiet gevonden hier 26 km vandaan dus we gaan morgen kijken en hopen dat dat hem is!
Downundah
Kleuter valkje

« Antwoord #3 Gepost op: 4 Juni 2011, 23:46:00 »

Hoi, ik hoop voor jullie dat het jullie valkje is!!! Ik weet helaas hoe het voelt om er een kwijt te zijn. Onze Coco verdween twee weken geleden. Ik heb haar twee dagen kunnen volgen. Daarna ging het hard waaien en vertelde de dame van de vogelopvang hier dat ze zo 25 kilometer verderop kan zitten. Ook ik check meerdere keren per uur de site van Amivedi. Hoop ebt weg. De onzekerheid is echt verschrikkelijk. Zal voor jullie duimen dat het jullie vogeltje is. Suc6 morgen.

Gr Tanja
pipje123
Puber valkje

« Antwoord #4 Gepost op: 6 Juni 2011, 20:47:38 »

Het was hem niet ! echt zo jammer..

die valkparkiet had namelijk een donkergrijze snavel en ''neusjes'' en onze pip is veel lichter..

Ik mis hem nu wel echt heel erg !

Hebben jullie nog wat gehoord van Coco?
Downundah
Kleuter valkje

« Antwoord #5 Gepost op: 6 Juni 2011, 23:06:12 »

Ach, dat is echt jammer dat het niet julkie valkje is. Ik kan me zo goed voorstellen met wat voor gevoel je daar naartoe rijdt. De hoop die even heel heftig aanwezig is. Zal duimen voor jullie dat iemand hem vindt of dat hij zelf zijn weg naar huis weer vindt.

Ik heb helaas niets meer gehoord van Coco. Zaterdag stond er al vroeg een voicemail op mijn telefoon:.." Goedendag, ik bel ivm het vermiste valkje, wilt u mij even terug bellen?"...
Mij hart zat in mijn keel en kreeg het heel warm. Heb gelijk terug gebeld. Die meneer zei gelijk dat hij onse Coco niet heeft gevonden maar wel mijn flyer had gezien bij de dierenwinkel. Nu wilde hij ons één van zijn valkjes aanbieden.

Dat is natuurlijk geweldig en zo aardig. Om eerlijk te zijn ben ik daar nog niet klaar voor. Ik heb nog hoop ( weet alleen niet of ik daar goed mee doen), hoelang mag je blijven hopen? Ze is nu 2,5 week zoek en niemand lijkt haar meer gezien te hebben. Heb 5 dagen lang rondgefietst en geroepen met eten en water en al, maar nooit geen reactie meer.

Ik geef haar nog niet op. Wens jullie veel sterkte met jullie zoektocht en hoop op een goede afloop.

Gr Tanja
Rissiejjj
Valkparkiet

« Antwoord #6 Gepost op: 7 Juni 2011, 19:20:58 »

Is dit hem?
http://link.marktplaats.nl/455675670
pipje123
Puber valkje

« Antwoord #7 Gepost op: 7 Juni 2011, 21:15:38 »

Ach, dat is echt jammer dat het niet julkie valkje is. Ik kan me zo goed voorstellen met wat voor gevoel je daar naartoe rijdt. De hoop die even heel heftig aanwezig is. Zal duimen voor jullie dat iemand hem vindt of dat hij zelf zijn weg naar huis weer vindt.

Ik heb helaas niets meer gehoord van Coco. Zaterdag stond er al vroeg een voicemail op mijn telefoon:.." Goedendag, ik bel ivm het vermiste valkje, wilt u mij even terug bellen?"...
Mij hart zat in mijn keel en kreeg het heel warm. Heb gelijk terug gebeld. Die meneer zei gelijk dat hij onse Coco niet heeft gevonden maar wel mijn flyer had gezien bij de dierenwinkel. Nu wilde hij ons één van zijn valkjes aanbieden.

Dat is natuurlijk geweldig en zo aardig. Om eerlijk te zijn ben ik daar nog niet klaar voor. Ik heb nog hoop ( weet alleen niet of ik daar goed mee doen), hoelang mag je blijven hopen? Ze is nu 2,5 week zoek en niemand lijkt haar meer gezien te hebben. Heb 5 dagen lang rondgefietst en geroepen met eten en water en al, maar nooit geen reactie meer.

Ik geef haar nog niet op. Wens jullie veel sterkte met jullie zoektocht en hoop op een goede afloop.

Gr Tanja

Ik snap precies wat je bedoeld!
Wij reden daar inderdaad heen met mijn moeder voorin die helemaal overtuigd was dat het hem was. Het was echt een teleurstelling. Ik mis hem natuurlijk wel maar het feit dat hij alleen buiten is, in een omgeving die hij niet kent en met geluiden en andere dieren die hij niet kent maakt me heel  onzeker en bang.

Hij is bijv. alleen onze demente kat gewend en blaast naar hem en rent keihard weg, ook fluit hij niet tegen andere vogels maar loopt hij er naartoe en begint een gesprek te voeren: ''Haai, kusje voor pip?''

Toen we maandag gingen kijken zeiden die mensen ook van jullie mogen ook deze vogel meenemen maar dat wouden we liever ook niet. Heel goed bedoeld aangeboden maar niks kan je ''oude'' vogel vervangen!

Vandaag hebben we een flyer opgehangen bij de dierenarts en ik heb alle hobby kwekerijen hier in de buurt een mail gestuurd of er toevallig een vogel is aan komen vliegen.

We missen hem echt verschrikkelijk, het was onze enige valkparkiet en het is zo stil in huis!

Ik wens jullie heel veel sterkte met de zoektocht naar Coco!
pipje123
Puber valkje

« Antwoord #8 Gepost op: 19 Juni 2011, 14:52:35 »

Er is een valkparkiet gevonden in Nederhorst den Berg, Noord-Holland. Ookal is het hier heel erg veel kilometers vandaan hebben wij toch hoop aangezien de valkparkiet ontzettend veel op die van ons lijkt!!

Precies dezelfde kleur snavel (licht) en op zijn rugje iets donkerder dan aan de zijkant van de vleugels.

Nu maar hopen dat het hem is, we hebben contact opgenomen met de vinders en ook foto's van onze Pip gestuurd + omschrijving van wat hij zingt, doet, praat, beweegt en alles Sad

Nogsteeds missen we hem heel erg.. Gisteren hebben we nog veel foto's van hem bekeken op de laptop en filmpjes, wat missen we hem toch..

Ik had niet gedacht dat ik hem zo erg zou missen als die weg was !!
pipje123
Puber valkje

« Antwoord #9 Gepost op: 24 Juni 2011, 01:40:24 »

Het voelt goed om af en toe even van je af te schrijven..
Pip is nogsteeds niet terug. We hebben bij alle dierenwinkels, artsen etc. posters opgehangen en het verteld in de buurt, bij de kapper, in de supermarkt en ga zo maar verder.

Mede door het weer heb ik de moed al opgegeven met al dat regen en onweer. Ik weet dat pip niet te vervangen is maar het was onze enige valkparkiet en het is nu zo stil in huis, we hebben alleen nog maar een dove kat die voor de rest ook alleen maar eet, slaapt en op de kattenbak zit. Misschien wil ik dit jaar of volgend jaar we weer een valkparkiet, het zijn zulke leuke beestjes!

Een vriendin van mij had een valkparkiet en door haar kwam ik in aanraking met dit forum. Ik werd zo enthousiast door jullie leuke verhalen en lieve foto's, bedankt daarvoor

Maar nu weet ik ook de andere kant, als je valkparkiet/maatje er niet meer is mis je hem verschrikkelijk! Ik hoop niet dat iemand dit zal overkomen want; Je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt!

Naja in ieder geval het deed me wel even goed om dit te kunnen schrijven. Succes iedereen hier bij dit topic!
me1982
Puber valkje

« Antwoord #10 Gepost op: 30 Juni 2011, 09:19:37 »

Is Pip nog niet terecht?  Cry
En Coco?

Leef met jullie mee.
Downundah
Kleuter valkje

« Antwoord #11 Gepost op: 30 Juni 2011, 14:24:34 »

Wij hebben nix meer vernomen van onze Coco:(. Bah, ik mis haar nog zo!!! Ze is inmiddels alweer bijna 6 weken weg. Vrees ook dat we haar nooit meer terug zullen zien. Eergister kreeg ik nog wel een belletje van Amivedi omdat er hier vlakbij een valkje gevonden was. Ben er gelijk heen gereden. Bleek een bijna vier jaar oud mannetje te zijn ( zie mijn topic " gevonden in Spijkenisse"!.

Dat was wel een schatje zeg. Als ik er dan weer eentje zie en hoor van zo dichtbij krijg ik gelijk weer de kriebels. Het zijn zo leuke vogels. Voorlopig nog geen nieuwe hier. Ik mis Coco nog te erg en misschien hoop ik nog teveel op een weerzien. Ook denkt ik dat ik bang ben nog eens zoiets mee te maken. Hoe tammer ze zijn hoe groter het gevaar dat het weer mis kan gaan. Geloof niet dat ik dat weer zou trekken. Ook met wat kleinere kids in huis is het gevaar altijd aanwezig en dan nog vriendjes mee naar huis, vooral in zomermaanden... Van binnen naar buiten en dat meerdere keren achter elkaar. Ik wilde een valkje volop bewegingsvrijheid geven.. Lekker heel de dag los in huis ( zolang ik ook thuis ben) en dan in de kooi mee naar de achtertuin... Ff in het zonnetje staan. Daar ging het dus mis. Aangezien we het ook maar bij één valkje wilden houden leek me een buitenverblijf geen optie.

Al deze dingen hebben mij doen besluiten niet opnieuw een valkje aan te schaffen.

Gr Tanja...
pipje123
Puber valkje

« Antwoord #12 Gepost op: 11 Juli 2011, 20:29:34 »

Onze pip is nogsteeds niet terug en ik heb zo mijn vermoedens dat ik die ook niet snel weer zal zien. Ik mis hem ontzettend erg!

Laatst was ik in de dierenwinkel om eten te halen voor onze kat en als ik dan de valkparkieten daar in een hokje zie zitten breekt het mijn hart echt.. Wat ook heel erg frustrerend is,  is dat voor mijn gevoel heel veel vogels worden gevonden in het westen en niet zo veel in het noorden. Als ik dan weer een gevonden valkparkiet op amivedi zie staan en daarachter Rotterdam denk ik altijd echt van potverdorie alweer zo ver weg, dat zal hem vast wel niet zijn!

Maar dan komt al snel de gedachte dat ik hoop dat de eigenaren snel zullen ontdekken dat hun vogel op amivedi staat.

Wij willen ook nog geen nieuwe valkparkiet weer (denk ik), omdat we nog heel veel verdriet hebben over Pip en als ik filmpjes of foto's van het beestje zie krijg ik ook altijd nog tranen in mijn ogen.

pipje123
Puber valkje

« Antwoord #13 Gepost op: 26 Augustus 2011, 17:37:19 »

Halloootjes,

vandaag keek ik weer even op amivedi en zag dat er een wildkleur - man was gevonden in Zwolle.. zoals altijd als er ergens een wildkleur - man is gevonden (haha) mail ik.. en natuurlijk had ik foto's en filmpjes meegestuurd van onze valkparkiet Pip. Later belde de vrouw van amivedi mij en vroeg of ik de deuntjes en geluidjes kon afspelen vanuit mijn computer en zei dat er een deuntje was in mijn filmpje van Pip wat deze vogel ook meerdere malen floot!

Ook zei ze dat als we tegen hem gingen praten via de telefoon dat hij dichterbij kwam..

Maar ik denk ook wel van tsjah toen Pip nog niet weg gevlogen was en ik samen met hem achter de laptop filmpjes van andere valkparkieten ging kijken reageerde hij daar ook op..

Ik vind het echt heel erg moeilijk en denk eigenlijk niet dat het hem is maar aan de andere kant knaagt er ook een gevoel aan me dat ik wel MOET gaan kijken want stel dat het hem wél is en dat ik hem dan laat zitten?

Ik weet echt niet wat ik moet doen want de vrouw probeerde de vogel ook op te pakken maar toen wou hij haar bijten, zo is onze Pip niet en alleen soms bij vreemden maar tsja als het hem is heeft hij wel van 2 Juni tot 22 augustus buiten geleefd dus wie weet is hij verwilderd?

Wie kan mij goed advies geven..

en kunnen vogels verwilderen?
Alexandra
Valkparkiet

Dotje

« Antwoord #14 Gepost op: 26 Augustus 2011, 20:32:26 »

ik zou gaan!! ik weet niet hoever zwolle bij jou vandaan is ...

en volgens mij kunnen valken wel verwilderen ...

succes met je beslissing ...

grts

Pagina's: [1] 2 Print Omhoog 
« vorige volgende »