28 maart 2024, 21:58:43

nieuw valkje.

Gestart door sabina, 3 juni 2011, 23:36:11

« vorige - volgende »

sabina

Hoi allemaal, ik had een vraagje.

Wy zin 2 dagen terug wezen kijken bij ons valke ze is nu ongeveer 6 weken en ze komt bij ons waneer ze volledig zelfstandig is, ze is natuurbroed maar degene waar we haar vandaan halen heeft met haar elke dag gewerkt dus is handtam.
Toen wij daar waren kennismaken bleef ze gewoon rustig op me hand zitten en is naar me schouder geklommen en heeft daar eiegenlijk de rest van de tijd gezeten.
Nou vroeg ik me af omdat ze al erg tam leek , als ze straks bij ons is hoe ik moet beginnen moet ik bij het stappenplan beginnen of zal ze net als bij de kennismaking op me vinger zitten rustig en kan ik haar gewoon gelijk dagelijks uit de kooi halen zodat ze volledig aan me went?

Lang verhaal maar wil het graag goed doen voor haar.


mariska79

Hoi Sabina,

Als je je valkje net heb, zal ze eerst nog even moeten wennen aan de nieuwe kooi en nieuwe omeving. Geef haar daar ook wat tijd voor, de eerste paar dagen gewoon even met rust laten.
En ik denk idd dat je gewoon het stappen plan moet volgen, de trosgierst in jou hand is een link voor haar dat jou hand iets positiefs is, dat kan in mijn ogen nooit kwaad  ;D.
Het zal wel veel sneller gaan als een niet al tamme valkparkiet.

sabina

Dank je voor je reactie dat zal ik dan zeker doen... ;D