16 april 2024, 19:46:33

waneer kunnen ze van de pap af???

Gestart door asiablue, 17 november 2002, 18:55:14

« vorige - volgende »

asiablue

ik heb 3 jonge valken van +/- 9 weken oud en 2 van 7 weken die ook binnen kort weg moeten.  mn vraag is kunnen ze in principe zonder pap die van 7 weken?? 1 van 9 wkn vraagt nogsteeds pap.  ik geef hem ook nog 2keer per dag anders krijst hij voortdurend!  Ik word er een beetje gek van!!!  :-/ groetjes.... asiablue

Peter

Hoi Asiablue,

Een valkje hoeft eigenlijk van af een week 6 a 7 geen pap meer. Je moet het wel afbouwen, ze blijven "zeuren" om de pap. Vooral het niet voeren al ze "zeuren" is erg moeilijk. Je kunt ze geleidelijk over laten gaan op normale zaadjes.

Eten ze al wel een paar zaadjes of nog helemaal niet?

Groetjes en succes,
Peter

Mandy

Hallo
Een tip; toen ik mijn valkjes op zaad over liet stappen deed ik de pap met kleine zaadjes mengen. Grasparkietenzaad, dit zijn kleine zaadjes, in valkparkietenzaad zitten te veel grote zaden zoals zonnebloempitten. Hier waren ze niet zo dol op en sputterde wel eens tegen, maar je moet echt veel zelfdiscipline hebben en volhouden, dat is het moeilijkste. Ik vond dat toen ook erg tegen vallen. Ze blijven inderdaad veel krijsen/zeuren en je bent dan geneigd toch weer pap te geven. Vanaf nu mengen met zaad en de tijd hiertussen afbouwen, ook zou je ze al met trosgierst kennis kunnen laten maken. dit zijn makkelijk te eten kleine zaadjes die ze vaak wel lekker vinden. Ik weet dat het moeilijk is en je zal momenten hebben dat je denkt het komt nooit goed, maar volhouden, echt waar! En ondertussen hier toch wel van genieten, want het is toch wel heel mooi en bijzonder.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

asiablue

bedankt voor de tips,  voor de duidelijkheid ze zijn all een tijdje aan de tros gierst, en inderdaad ze vinden het heerlijk.  Ik heb een valkje de zou ik achter het behang willen plakken!!!  :-[ Hij geeft ook de meeste geluid.  Ik zal zeker de zaad beginnen te voeren door de pap heen een meschien dat hij hier even langer op teren kan.  Hoop ik  :-/   Ik doe nu ook wel kracht voer door  de pap heen.   nogmaals bedankt voor de hulp!   ;D