2 mei 2025, 21:25:08

Wel geen valk maar wel hulp nodig

Gestart door Bello, 26 mei 2011, 21:44:05

« vorige - volgende »

Bello

Onderweg hebben wij op de weg een hele jonge kauw gevonden......duidelijk veel te jong en uit he nest gevallen.

dierenambulance gebeld en wat denk je? moet hem maar terug zetten want de moeder komt wel voeren.....

Hij is duidelijk ten doden opgeschreven als we hem op de weg terugzetten....wat nu te doen?
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

ROCKS

Hoi,

Ik begrijp de reactie wel van ze, maar wij zien dat anders.
Misschien kan je een vogelopvang in de buurt bellen?
Zij kunnen je misschien wel verder helpen of in ieder geval tips geven wat je moet doen.
De dierenwinkel heeft vast wel wormen of wat anders wat je hem kan voeren.
Soms kan je ze ook blikvoer geven, heel fijn gemaakt, van een kat of een hond.
Bel anders de dierenambulance of ze je kunnen helpen aan tips. Ik wil ook wel even bellen naar de vogelopvang bij ons in de buurt?
Laat maar weten?

Groetjes, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Patrick

Je kan kattenvoer uit blik geven als voeding en voor de rest duimen dat het goed komt.
Je kan ze wel trouwens heel goed tam maken en ze blijven dan iedere zomer in de buurt van je huis.

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Bello

De dierenambulance hadden duidelijk geen tijd, is maar een vogeltje wat uit de boom is gevallen.... tips kreeg ik niet.

We hebben katten maar deze eten geen blikvoer....

dus tips zijn welkom..

ps geen vogelopvang in de buurt die kauwen aannemen alleen uilen en roofvogels op. We wonen in Noord limburg
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

ROCKS

Hoi,

Ik heb al gebeld, en ze zeiden hier hetzelfde als bij jou.
De jonge kouwen vliegen nu uit, en dat doen ze vanaf de grond, ze worden nu nog een week of 2 gevoerd door de ouders, tot ze kunnen vliegen.
Mocht je gaan bijvoeren moet je je wel bedenken dat een jonge kouw heel snel gewend is aan je, en dat ie dan waarschijnlijk niet meer uitgezet kan worden.
Als tip kreeg ik: half om half gehakt, je kan bij de dierenwinkel universeel voer halen, en dat door de gehakt mengen, er kleine balletjes van maken en voeren maar.
Later kan je overstappen op hondevoer, dat kunnen droge brokken zijn, of blikvoer.

Succes, ik hoop dat je er wat aan hebt!

Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Bello

mariannenl

ja hoor de tijd breekt weer aan van "uit het nest vallers "

dus in 1e instantie zou ik zeggen observeer de vogel ziet hij er goed uit, kan hij al wat fladderen heeft hij al veertjes, zie of hoor je ouders in de buurt , zoja dan echt met rust laten !

ik heb dat jaren geleden gehad met kraaien jongen, de mensen bleven maar jonge kraaitjes naar me brengen 
Meestal met veel wit in de vleugels dus misschien verstoten ik weet het niet maar wel verzwakt

Ze sperren gemakkelijk en eten veel  afval , bv overleden dieren, veel insekten en dergelijke, dus kattenvoer is oke, stukjes kip, meelwormen enz  ik zou ook nog wat universeel voer halen    , drinken vermengen met wat druiven suiker en een gering beetje groenvoer toevoegen

Maarja .... eens komt de tijd dat je ze moet laten gaan en dan ?
Ze zijn dan tam geworden en zullen misschien wel weg vliegen maar de mens niet meer als vijand erkennen en dus op mensen af vliegen, door sommige  mensen wordt dit opgevat als aanval dus de vogel wordt verjaagd of nog erger afgeschoten.
Indertijd heb ik de mijne allemaal in het bos vrijgelaten, maar later sprak ik een boswachter en die was daar om bovengenoemde reden niet zo blij mee

Dus als je aan handvoeren begint zou je eigenlijk de vogel moeten blijven houden ...
Leuk hoor en ze worden heel tam en kunnen zelfs wat praten, maar ze poepen vreslijk met "spuiters" alles zit er onder , dus bezint voor u begint

ik hoop dat dit een beetje helpt
Marianne

animallovertje

die mogen toch helemaal niet gehouden worden????  dus houden mag zowieso niet..
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Bello

hehe heb hier een half uur rijden van ons een vogelasiel gevonden, in Nieuw-Bergen.

Daar heb ik het kwauwtje gistermiddag heen gebracht, hij werd in een soort couveuse gezet waar nog een kauwtje inzat.

Nee een optie om te houden is er niet, het is een wilde vogel, die hoort in de natuur. Hij word straks met het andere kauwtje los gelaten als ze helemaal zelfstandig zijn.

Hier mag een slotje op!!

Cherro

Mijn schoonmoeder belde me zojuist ook op.

Heb je nog belang bij een babyvogel? ik  ??? omdat ze al niet zo'n vogelmens is  ;D

Had ze dus ook een jonge kraai of kauw gevonden naast de boerderij.
Toevallig had ik dit topic gelezen van de week, dus heb gezegd dat t allemaal leuk en lief is, maar dat ze het gewoon moest laten zitten, en dat het zich wel zou redden.

Ja maar als die wilde kat m pakt? Dan zet je hem bovenop t tafeltje wat daar staat of in de dakgoot, de ouders voeren wel en dan kan hij ook onder de rietrand kruipen.

Dus ben benieuwd ;) Zal vanavond ff kijken hoe t beestje t maakt.

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!