28 maart 2024, 22:55:01

Inrichten kooi "gehandicapt" valkje

Gestart door Jolandaa, 25 mei 2011, 21:35:14

« vorige - volgende »

Jolandaa

Hallo allemaal,

Ik kan niet veel informatie vinden wat ik kan gebruiken voor ons valkje. Deze is namelijk anders dan anders, hij mist namelijk zijn tenen. 1 pootje is redelijk goed maar de andere heeft prkatisch geen enkele teen. Hij klimt wel maar natuurlijk niet snel en hij kan ook niet een heel eind omhoog. Hij is absoluut niet zielig, weet precies wat hij wel en niet wil en is een blije vogel. We hebben nu 2 kooien. 1 kooi waarin de stokken laag hangen (voor Buddy) zodat hij overal gemakkelijk bij kan en een kooi (voor Elvis en Tijger) die hoog is waar ook de stokken en alles hoog zitten aangezien zij goed kunnen klimmen. We vinden het nu sneu voor Buddy omdat hij alleen zit. Elvis en Tijger zijn veel bij elkaar ook buiten de kooi en Buddy valt er dan een beetje buiten. Nu willen we ze graag bij elkaar hebben maar we weten ook heel goed dat het op deze manier niet kan. Buddy wil omhoog maar red dat niet en valt dan naar beneden. Nu wil ik zelf iets maken voor hem, een soort plankjes in de kooi waar hij rustig op kan zitten en dan nog weer een stukje kan klimmen. Mijn vraag is nu (na een lang verhaal): iemand een idee hoe ik dit ga aanpakken. Ik wil het namelijk ook gewoon voor Tijger en Elvis uitdagend houden zodat ze nog wel kunnen klimmen.

Iemand leuke ideeen of ervaringen (mocht dat zo zijn wil je dan een foto plaatsen, zo wordt het voor mij wat duidelijker dan lezen) zonder foto mag natuurlijk ook. Alle ideeen zijn welkom.

Groeten Jolanda, Roelof, Buddy, Tijger en Elvis

Landiej

Ik zou inderdaad ook een paar plankjes maken op verschillende hoogtes. Misschien handig om ze aan één kant van de kooi te houden zodat de andere kanten door Tijger en Elvis gebruikt kunnen worden voor het 'gewone' klimwerk.
Heb helaas geen foto's met voorbeelden, want hier klimt alles gewoon ;)

mariannenl

...maak plekjes van boomtakken ,( verschillende diktes ) en touwen

met het bekje zullen ze dan toch omhoog kunnen klimmen, de goede poot helpt dan daarbij mee en zo kunnen ze zich dan toch nog goed verplaatsen


Marianne