16 juni 2024, 14:30:37

Krop donsje

Gestart door Blondje010, 23 mei 2011, 18:59:03

« vorige - volgende »

Blondje010

23 mei 2011, 18:59:03 Last Edit: 23 mei 2011, 19:05:54 by Blondje010
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag rondom mijn vlakparkietenkind van 10 รก 11 dagen oud. Nou is het net wel gevoerd maar ik vond zn krop wel erg groot, misschien zn voorraadje voor de avond ik weet het niet maar ik maakte me toch 'licht' zorgen. zoals op de link en titel bedoel ik die foto alleen is de krop nog wat groter!

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php?topic=19918.0  (Gezonde, jonge valkparkiet met gevulde krop)

Z'n ogen beginnen te openen en veren ook door te komen, ontlasting is goed. Niks mis met de amandelen of levendigheid :)

Waarschijnlijk was het net zn laatste voeding want de dames gaan rond 19.00/21.00 het hok in en komen er niet meer uit tot morgen en voeden het jong naar mijn  idee niet meer bij.

Als ik rond een uur of half 7 naar mn werk ga krijgen ze weer complete nieuwe voeding als het helemaal op is, meestal komen ze het hok dan uit en gaan gelijk eten, ik zal morgenochtend eens kijken als ze er beide uit zijn(Ik kijk altijd op middag tijdstip dus niet in de vroege ochtend of avond omdat ik ze niet wil laten schrikken ;)) Morgen maar wel eens doen denk ik??

Dus voor de ervaren mensen hier, moet ik me zorgen blijven maken of niet?Naar mijn idee doet het kippetje het goed alleen is de krop wel erg groot, maarja het is zelf natuurlijk een klein scharminkeltje ;D

Groetjes ;)

Andere link gevonden!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php?topic=29562.0 Zoals ik een beetje uit dat topic kan halen hoef ik me geen zorgen te maken??

Cherro

Je zou ook ff een foto kunnen maken, daar kunnen we wat meer mee, want de een vind een halve milimeter al groter, en de ander 2 cm ;)

Het kan soms zo zijn dat jongen overvoerd worden, wat niet goed is, maar t kan ook gewoon een normaal goedgevuld kropje zijn...

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Blondje010

Heb net gekeken en het was al wat minder;) maar zal zo even een foto plaatsen al is de kwaliteit niet super:P

Blondje010

De foto's zijn allemaal te vaag om een goede conclusie te trekken:S maar de krop was een uur geleden al een stuk minder ;) ik zal morgenochtend vroeg even kijken hoe het met de krop is ;) Hij heeft iig geen eten meer gehad en heeft er ook niet om lopen vragen, dus zal vast wel 'over'bezorgd zijn geweest met mn eerste parkietenkind :D Zal het morgen even updaten;)

Blondje010

Heb vanochtend gekeken en de krop was bijna zo goed als leeg op een klein beetje na, een beetje masseren doet wonderen:p