16 mei 2025, 09:50:28

2 vraagjes

Gestart door Jordy, 25 mei 2011, 17:26:27

« vorige - volgende »

Jordy

Hallo allemaal,

Ik zit met 2 vraagjes, want toen ik net het broedblok open deed om te kijken, sprong het mannetje eruit... maar het ene ei waar hij op zat te broeden bleef aan hem vast plakken en viel daarna op de bodem van de kooi. Er zit nu een barst in het ei en is dus kapot, maar nog wel in de vorm van een ei zeg maar.
Moet ik nou dat ene kapotte ei weer terug leggen in het blok of maakt het niet zoveel uit als het ei ineens weg is??

Mijn 2e vraag is over het eieren leggen, hoelang doet een het vrouwtje er normaal gesproken over om het ei te leggen?? want vanmorgen zat ze nog stilletjes in een hoekje met de staart in de knik en oogjes dichtknijpend, maar vanmiddag is ze wel weer wat levendiger.
Ik weet niet zeker of ze het ei nog heeft, kan het niet echt goed zien geloof ik.
maak me best zorgen erover dus mijn vraag is of ze er altijd zo lang mee bezig is??

Ik had zondag precies hetzelfde maar toen lag er 's avonds ineens een ei in het blok.
Iemand hier die mij ff een beetje gerust ken stellen??

Gr. Jordy

elyesa96

1e vraag: zet de eitje weer terug in de blok tot dat ze het zelf weg gooien. en een tip kijk niet teveel in de blok de beste is dat je nooit kijkt tot dat ze geboren zijn.

2e vraag: de popje legt om de dag een ei maar soms kan het ook dat hij 2 dagen achterelkaar legt.

(de laatste stukje snap ik het niet sorry)

groetjes elyesa

Jordy

Bedankt voor de tip, ik laat ze vanaf nu maar lekker hun gang gaan. Heb het ei er maar uit gehaald want anders zit zo dat hele blok onder het ei denk ik.

Wat ik bedoelde was dat toen ik vanmorgen in de kooi keek zat het vrouwtje op de bodem als een bolletje, knik in de staart enz. enz mannetje ernaast als een bezorgt mannetje zeg maar. Vanmiddag leek het weer goed te gaan, gewoon normaal klimmen enzo. Zondag had ik dat exact hetzelfde maar toen lag er 's avonds dus gewoon een eitje.
Maar ze gaat nu alweer zenuwachtig door het kooitje dus ik denk dat het nieuwe eitje er zo aan komt. ;)

Mijn vraag was dus eigenlijk of dat altijd zo gaat op de dag dat ze een eitje moet gaan leggen.
Het is voor hun en voor mij het eerste nestje dus vraag me gewoon van veel dingen af of het wel normaal is.  ;)