5 mei 2025, 01:40:27

slijmerig / braaksel ???

Gestart door verdickt, 4 februari 2004, 23:19:46

« vorige - volgende »

verdickt

Janneke is 7 jaar. tot nu toe nooit geen problemen gehad, soms werd hij wel eens bazig maar dan knippen we hem zodat hij wat minder bazig is. vandaag heb ik iets raar opgemerkt nl op zijn favoriete plek (op de buffetkast) lagen kleine hoopjes slijm met harde bolletjes in (zaad ?), zo dit braaksel zijn of zo ??? ik ben er niet gerust in ! Hoe zou dit komen ?

Paul

Hoi verdickt,

Het kan zijn dat je valkje wat voedsel opgeeft omdat hij broeds is en dan door zijn instinct de jongen (die er niet zijn) wil voeren.
Houd het wel goed in de gaten als het maar af en toe is kan het dat zijn maar hij moet we goed blijven eten en drinken.
Ook zijn ontlasting even in de gaten houden dat dat er goed uitziet.
Als je voor je gevoel denkt dat het niet in orde is gewoon naar de dierenarts gaan.
Beter voor niks dan te laat.

Groetjes, Paul

bogey

Als het stinkt (en zd'r bekkie ook) is het toch vaak kropontsteking ?

Daar is gewoon medicijn voor

Paul

Hoi

Ik heb bij mijn valkjes als ze dat opgaven voor de jongen inderdaad niks geroken altans geen stinkende lucht.
Maar mocht je met zoiets naar de dierenarts gaan neem dan even dat braaksel mee in een potje of zakje om te laten zien.
Je kan anders ook even dr Feld bellen die geeft je zowiso wel wat tips wat het kan zijn.

Groetjes, Paul